Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettövrigt
Läst 1962 ggr
C_97
0

Skola? Ångest? osv

Hejsan.. har ett "litet" (läs rätt så stort) problem. Har inte gått en hel termin i skolan sen 6:an (går i 8:an nu). Jag har panik ångest (eller har inga panikattacker längre men ändå..) och det försvårar min skolgång (+ saker som att åka till köpcentrum, stallet osv).. vet inte hur jag ska göra. Känns som om mina föräldrar inte är på min sida längre.. eller det känns som om dom inte förstår, dom säger att dom lyssnar men dom tar ändå inte riktigt med min vilja i beslut om mitt liv (hur jag ska fixa skolan osv). Är så less! Har kämpat med min panik ångest sen typ 2009, har haft olika "rädslor" så länge jag kan minnas.

Har någon ngt tips? om livet eller skolan?

Jag älskar livet i övrigt det är det inge fel på, har en underbar hund som håller mig sällskap på dagarna :) Men min farfar gick bort för ca 1 månad sen, så har haft lite ökad ångest pga det. Han blev svårt sjuk, han betyde verkligen jättemycket för mig och jag saknar honom.. så det är rätt så mkt som är svårt nu. Har för övrigt inga problem med rökning/alkohol eller liknande, har aldrig prövat och kommer aldrig att göra. Jag vet att det blev en riktigt rörig text men har någon något tips eller liknande?