Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettövrigt
Läst 7886 ggr
Jetset
0

Navelpiercing

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vad tycker ni om navelpiercingar? 

Jag har funderat länge på att ta en men ser både för och nackdelar med det. Alla mina "nördiga" kompisar säger att jag är fin som jag är och att jag inte borde ta det och att det bara ser slampigt ut. Alla andra säger ja, kör bara!

Jag kan verkligen inte tycka det ena eller andra. Ena sekunden vill jag bevara min kropp som den är men nästa känns det bara onödigt, kul att prova typ. Men samtidigt som vill jag ju inte ha fula ärr sen när jag är runt 35..!

Och sen det största problemet, jag har väll egentligen inte kropp för det.. Inte smal och med jättebreda höfter! Är det fult och osmakligt då bara..? (bifogar bild på min mage..) Ett annat problem är väl att jag inte får för mamma, men för pappa. Kommer inte visa det för mamma.. Bor ändå inte hemma så mycket så det blir nog inte sånt stort problem. Jag är 16 år. 

Så snälla hjälp mig nu! :)

[Noriisen]
0

Jag tycker det är sjukt fint , men det har sina konsekvenser , Det är ju jobbigt när man ska sova om nätterna och hela tiden ska oroa sig öveer percingen på magen , sen kan man få infektion , när man har en tröja på sig kankse tröjan sitter för tajt så det gör ont Obestämd

Men man vänjer ju sig , men som sakt tänk på konsekvenserna

Fridaaaa
0

Navelpiercing passar igentligen alla plus att det är lätt att dölja om man vill :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

gaabriellaaa
0

jag tycker att vill du och får du (om du lyckas övertala dina föräldrar) så gör det! Jag skulle aldrig pierca mig utan min mammas godkännande, nu får jag göra mycket saker men skulle jag göra något som jag inte får så skulle hon ju förlora all tillit till mig. Det är inte värt det.

Ärr och ärr, jag tror helt ärligt inte det blir ett så stort ärr av en liten navelpiercing Flört och ärr bleknar ju bort med tiden, men sånt kan du ju fråga om på bodyart.ifokus.se, dom vet nog lite mer än mig Glad

Och vadå inte smal?! du är ju perfekt!! det ser inte ut som om du har anorexia men du är verkligen inte fet. Perfekt kropp för en navelpiercing skulle jag säga! Glad

Jetset
0

#3 Okej, tack för ditt svar.. :) Jag har en mamma som också alltid litat på mig men nu förtiden känns det inte som hon gör det så känns ändå bara onödigt.. Bor som sagt inte hemma så myket för jag bor på skolan på veckor och helger oftast så.. Får väll visa när jag är 18 då :P Men skulle aldrig vilja göra det om jag inte fick för pappa åtminstonde.. 

Ja det ska jag göra!

Och tack för det :) (men det tycker tyvärr inte jag..) Folk frågar mig varför jag vill göra det, eftersom jag inte är en sån som älskar att visa mig i bikini osv. Men det känns mer som en sak för mig själv liksom, är det konstigt? 

Och sen en annan grej, har märkt att en del av mina "nöriga" killkompisar eller vad man säger tycker att det är väldigt väldigt slampigt. Men det är väll inte bara en piercing som gör attt man "är slampig".. Eller?!

Fridaaaa
0

#4 Tycker inte piercing i naveln är slampigt?!
Att klä sig med string långt upp med låga byxor/kjol, brösten upp till hakan och visar upp sig är slampigt. Och då ha sex med en massa. Men inte att pierca sig xD

[cookies]
1

#4 Slampigt med piercing, så alla som har hål i örona eller näsan är slampor, tror inte det va ;)

#5 Har mer den synen jag med ;)

Jag vet inte riktigt vad jag tycker om navelpiercing.. Känns bara.. .. som man aldrig får visa den? ;) Har man i örat, näsan eller så, då får ju i alla fall andra se den, men har man den i naveln så ser man den inte? eller i bikini gör man väl det .. ;) Skulle jag ha det så skulle jag vara rädd för att fastna i saker. Har en kompis, hon fastnade tydligen en gång (en gång, på nåt år, kanske inte så mycket, men ändå..) och det var tydligen inte så skönt.. Tror dock att det var en hängande. Men för övrigt räcker hål i öronen? Glad

Vill du verkligen det så "stödjer" jag det, men tvekar du så skulle jag avråda dig Flört Vänta till du inte tvekar, vill ha det hela tiden, för tvekar du ska du avvakta ;)

Min lilla tanke om det hela ^^ :)

mjuhm
0

Du skulle verkligen passa i det.
Jag har också hål i naveln :)

#4 Nej, det är inte slampigt med piercingar :P Jag har i öronen, läppen & naveln. Mina killkompisar har bara sagt att det är hett ^^

♥ Den som sa att lycka inte kunde köpas med pengar, glömde djuren ♥

gaabriellaaa
0

#4 det är inte konstig, det är bara bra att man har en piercing man kan dölja för då kan man samtidigt bestämma vilka som ska få se den och ej Glad

En piercing gör dig absolut inte slampig. Kanske att det skulle bli ännu slampigare med piercing om man som någon annan här sa, använder string som går högt över byxorna så det syns, har brösten vid hakan osv men en piercing i sig gör dig inte slampig!

YellowKiwi
0

Behöver hjälp med argument till en mamma som säger nej och till en pappa som kanske kommer säga ja ;)

Jag fyller 15 år snart!

Fridaaaa
0

#9 Räcker med att en förälder godkänner när man är under 18, så är det i alla fal här.

YellowKiwi
0

Jo men dom mär ej skilda

Fridaaaa
0

#11 Spelar ingen roll :) Måste inte vara båda ändå.

YellowKiwi
0

dock skulle aldrig pappa göra så.

[Koppsal]
0

Jag vill inte skrämma dig eller så. Men ta väl ahnd om din piercing isånnafall!

Min piercing blev riktigt infekterad och nu sitter jag med ett riktigt fult ärr. Det kan vara värt att fundera över;
* kommer jag orka sköta om den 2 gånger per dag noggrant i minst 4 månader? 
* Om jag tar den någon månad innan sommaren.. kommer jag vara noga med att inte bada allt för mycket.. hellst inte alls?
* Kommer jag orka hålla mig och inte byta smycke innan piercingen är läkt?
* Orkar jag vänta upp till 1 år på at tden ska läkas i fall att den skulle drabbas av en infektion?

Michiis
0

Jag har navelpiercing och det ångrar jag verkligen inte :) 
Tog den sommarn innan jag skulle börja nian. Det fick sina konsekvenser för jag kunde inte bada, men jag köpte sånt här badplåster som va helt onödigt för plåstret bara ramlade av. Men tur så bada jag inte så mycket den sommarn.
I alla fall och jag hade bara pappa som tillstånd att jag fick ta den, min mamma tyckte inte om det. Men hon vande sig. Haha!
Jag fick lite komplikationer med min piercing första året, för fick nå alkohol servett eller va de va, från piercing stället som jag skulle göra rent med runt piercing varje dag i typ 2månader eller så i början. Det sluta med att jag fick utslag runt piercingen typ knottrigt och rött :s 
Så slutade med det och börja göra rent med koksaltlösning lite då och då i stället. Ah och sen tror jag , jag fick en liten infektion på nedre hålet. Men jag tror nästan det tog ett år innan min blev helt perfekt och nu har jag haft den i snart 4år tror jag.
Och jag tycker navelpiercing är skit snyggt! Och skulle känna mig helt borta utan den alltså som att något saknas. Den är del av min kropp nu :)

// Michis