Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettövrigt
Läst 2093 ggr
Liona
1

Idiotisk lärare

Hej! Fick nyss veta att min lärare ringt hem till min mamma och frågat henne om jag möjligen har anorexia, vilket jag inte har! Har en lärare verkligen vett i skallen när h*n gör så? Självklart vart jag ju sårad för jag FÖRSÖKER gå upp i vikt men det är svårt Ville bara skriva av mig lite, det är ett känsligt ämne ..

Fridaybrew
1

Men tänkt dig in i en annan sitiuation där eleven faktiskt har anorexia. Tycker det är ambitiöst och bra att läraren är såpass vaken på sina elever. Läraren hyser säkerligen mycket omtanke till sina elever som faktiskt tar sig tid att engagera sig.

Nu har läraren säker fått svar på sina frågor och är nöjd med det. Troligen uppskattar dina föräldrar engagemanget också.

/Fridaybrew

mjuhm
3

Jag förstår hur du menar. En i min gamla klass var otroligt överviktig, & våran lärare ringde hem till dens föräldrar & frågade om han hade nån sjukdom som gör att han bara går upp. Det är så hemskt.

♥ Den som sa att lycka inte kunde köpas med pengar, glömde djuren ♥

mjuhm
3

#2 Han inte skriva klart, forts. Man blir verkligen sårad & kränkt, även om det inte är meningen att det ska bli så. Den där killen skolkade i ett halvår på grund av det där..

♥ Den som sa att lycka inte kunde köpas med pengar, glömde djuren ♥

[Noriisen]
0

#1 Nej det är inte bra , det är väldigt känsligt det där , det är samma sak som ifall en lärare ser en tjock tjej\kille och ringer hem o frågar är ditt barn möjligen Överviktig\fet?

dte är väldigt känsligt oxå

Fridaybrew
1

Hellre ringa och fråga 100 ggr och endast ha rätt (i sin misstanke om att något inte står rätt till) en enda gång.

Än att inte ringa alls och riskera att missa den som behöver uppmärksammas och få stöd.

Förhoppningsvis förstår ni detta sen när ni fått lite distans till det hela =)

/Fridaybrew

Moalinn
1

det är ju samma sak som om att någon skulle ringa hem till ens föräldrar och fråga om man är för överviktig?

Snackade om detta i skolan för inte så länge sedan, att man inte ska se någon som för tjock.. alla är uppbyggda på olika sätt, that´s it. Men det är precis samma sak som om någon skulle se någon smal och "sänka" ner den och säga "oj vad smal du är!". det är lika illa.

Visst är det bra att läraren visar engagemang, men det går ju faktiskt att prata med eleven själv om det först. :)

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

[Wera]
0

Håller med #1.

Men sen håller jag inte med #6 i "att man inte ska se någon som för tjock" för hallå! Lets face it, allt för många barn (och vuxna) äter för mycket och blir ohälsosamt fet! Vissa är kraftiga p.g.a. sin "benstomme" men det syns när en person är fet p.g.a. fetma.
Särskilt synd är det om barn för att det är föräldrarnas fel.

Att säga "men gud vad smal du är" är väl lika som att säga "vad fet du är" men ändå inte, beror på vem man säger det till, och beror helt på om personen tar åt sig eller inte för om en skulle säga att jag var fet, till mig: Då skulle jag aldrig ta åt mig för jag vet att jag inte är det. Sedan om en säger "gud vad smal du är" tar jag inte heller åt mig som negativt.