Träning
Hallå där! Jag är en 14 årig tjej som har lite problem. Jag behöver gå ner i vikt (av hälsosjäl, eftersom att jag är ganska överviktig och mår dåligt). Men tyvärr så kan jag inte träna på något gym. Tyvärr kan jag inte häller gå ut och jogga eftersom att jag har en knäskada som gör att jag inte kan springa mer än ca. fem meter.
Finns det något annat sätt att träna? Behöver inte vara något intesnivt men helt enkelt lite träning så att jag mår bättre och får bort något kg. (:
Simning! det används ofta av elitidrottsmän i rehabsyfte. Inget slitage på kroppen.
Om du vill skaffa muskler kan man alltid göra sit-ups :)
#2 Nja, det funkar inte riktigt så. Ifall du har magmuskler ser man de ändå inte för att det är fett över. Man kan inte punktförbränna så där, utan det är "helkropps-träning" som gäller :)
#3 Om han vill ha "fin" mage funkar de att träna magen? :)
#4 Att träna magmusklerna påverkas inte av hur kraftig man är. Däremot kommer magmusklerna inte synas förrän man blivit av med allt fett runt magen, alltså går man inte ner av att göra sit-ups :)
Alltså för att få en snyggre mage måste du först gå ner i vikt, men självklart kan du göra situps medans du går ner i vikt, då blir det en fin överraskning när fettet är borta! :)
#5 Typ så jag menade ;) Kunde faktiskt räkna ut själv att de inte bara hjälper med situps ;D
#6 Jaha förlåt! Haha, men många människor tror att det räcker med att göra några situps om dagen för att få sex-pack ;)
#7 Haha det är lugnt :)! Haha, okej, jag är ingen av dem människorna ;)
Men till Jagebest då: Dra ner på kalorierna. Alltså ät mer nyttigt och små mål ofta istället för mycket och sällan, och ifall du småäter ska du sluta med det. Och träna, simning har du ju redan fått som förslag. Kan du cykla med ditt knä? Annars är det bra också :)
jag tränar inte själv men istället så drar jag ner på kalorierna och det går jätte bra för mej.
men om du inte kan springa så kan du ju alltid gå på kvällarna :D det gjorde jag för ca ett år sedan och man sov jätte gått efter det ;D
/// Nellie på http://kaninbus.blogspot.com/
Kan du gå långpromenader?
Nu vet inte jag om du tycker att det är töntigt med stavar, men stavarna aktiverar även överkroppen vid gång, vilket gör att man ökar förbränningen och får igång konditionen mer också.
Man kan också låtsas gå med stavar, för att få lite av samma effekt.
Simma är en jättebra motion. Man arbetar med jättemånga muskler i kroppen samtidigt.
Wii fit och wii fit plus har varit ett bra sätt att tappa vikt för många överviktiga som inte vågar/vill träna blad folk eller ute, man lägger upp ett schema på wii om vad man vill träna, hur snabbt man ska tappa vikt etc.
pröva om du har wii :)