Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettböcker-film-och-musik
Läst 11365 ggr
Kisemisen
0

Ge ut nummer på internet?

Brukar du som tonåring ge ut ditt mobilnr på internet eller du som förälder: vet du om ditt barn ger ut sitt nummer på nätet och vad tycker ni om det?

MIN NYA IFOKUS-SAJT ÄR LINDDA, JAG KOMMER VARA INNE PÅ DEN MERA JUST NU OCH TILLSLUT LÄGGA NER VERKSAMHETEN HELT PÅ KISEMISEN.

MP160
0

Har hänt om man bestämt träff med någon, annars håller jag mitt nr för mig själv :p

Kisemisen
0

jag har gett ut mitt nr tusentalsgånger.

MIN NYA IFOKUS-SAJT ÄR LINDDA, JAG KOMMER VARA INNE PÅ DEN MERA JUST NU OCH TILLSLUT LÄGGA NER VERKSAMHETEN HELT PÅ KISEMISEN.

[Vargnatt-]
0

Var mindre försiktigt med mitt förra mobilnummer, det gav jag ut till en hel del nätvänner. Men sedan jag och ett ex gjorde slut började han ringa massa utan och säga något osv så jag bytte och efter det är det inte många som fått det.

emelie92
0

Jag har gett ut mitt mobilnr enstaka ggr på nätet, men då har jag gjort det till någon som jag känner att jag kan lita på.

snurro89
0

gett ut de tusen gånger inte hänt ngt

David
0

Nix! Mitt nummer är troligtvis mer hemligt än kungens mobilnummer.

Skulle inte falla mig in att ge ut det på nätet hux flux. Vissa personer som jag känner väldigt väl har det, men inga fler.

Ni som delar ut det, tänk vad mycket information man kan få fram med hjälp av ett telefonnummer, även om det kanske "bara" är ett kontantkort. Telefonnummer har också en väldig tendens att sprida sig fort, och till slut kanske det hamnar hos någon som absolut inte ska ha det.

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

Kisemisen
2

orkah bry sej egentligen?

oh-la
0

kan hända riktigt otäcka saker… har aldrig lämnat ut mitt nr mer än en gång och det var i en annons på blocket. det slutade med att en person ringde mig i stort sett varje natt på hemligt nr och antingen frågade massa saker eller bara ringde och var tyst. riktigt jäkla otäckt… sedan har jag haft kontakt med en kille som ringde på kvällarna och gav massa sjuka förslag som jag träffat någon gång efter att han fått mitt nr, så efter det har jag aldrig srivit mitt nr på internet… det går att få tag på ändå om man vet vad man letar efter, men man behöver ju inte utmana ödet lixom…

nagini
0

ger bara ut till sånna jag sett i webb eller pratat i tele med.. sånna jag känner att jag kan lita lite extra på

Förmänskliga inte djurens beteende. Fördjurliga dina egna

botakt
0

Jag ger ALLDRIG ut mitt nr på internet!  Bara om vi snackat ett bra tag oh vänner har ju mitt nr. Men annars nej. Vill inte att nått ska hända.

Stephanie
0

Ja, rätt många gånger. Eftersom jag håller på med djur, händer det rätt ofta att man av olika anledningar träffar nytt folk, och då är det alltid bra att ha varandras telefonnummer så att man hittar varandra.

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

PaaatyPalm
0

alltså jag brukar ju inte skriva ut det så att massa folk kan se. Men om jag börjar prata med någon brukar vi byta nummer.

20 årig djurgalen moder* 

Www.windsoropalm.weebly.com

JMax
0

Aldrig.

Har hemligt nummer så adressen min kan de inte hitta men jag vill inte ha folk ringande ändå.

Har annonser ute på blocket nu o de får maila sen har jag mailkontakt o är de intreserade får de ge sitt nummer så ringer jag upp.

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

emma071
0

Joo det har hänt xP

Stå på dig,annars gör någon annan det

www.nouw.se/fuckingfuckface

Mirjami-78
0

Jag har förbjudit min tioårige son att ge ut mobilnummer och även hemnumret på internet. Jag kan ge ut mit mobilnummer men inte till vem som helst.

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

Royalz
0

Jag har gett ut mitt nummer väldigt många gånger :)

Stephanie-D
0

När jag var mindre så brukade jag ge ut mitt nummer, men nu så gör jag det inte.

/ Stephanie-D

Medarbetare på Jack russell terrier iFokus, Tonåringar iFokus och The Sims iFokus 

Alexandra-S
0

Här hade jag mitt nummer min min sida ett tag, men tog bort det sen.. Annars har jag inte gett ut det vad jag vet…

Besök gärna vår blogg: www.gizmo.webdon.nu

[TrevorS]
0

Registrera inte nummret så folk kan följa upp dig bara! Det kan ha stora dramatiska slut.

[GlittriGris]
0

japp många gånger och absolut inget jag ångrar har fått riktigt bra kompisar genom det :)

[Bolten]
0

mitt numer finns lite här och där men det spelar nt så stor roll vilka som har det xD

cina65
0

Jag skaffade ett kontantkort som inte är registrerat och det använder jag om jag har annons ute på blocket tex. skulle aldrig lämna mitt privata nummer på nätet.

Mvh Carina

Sajtvärd på Arabiska fullblod iFokus och Irish Cob

Medarbetare på Tonåringar iFokus

Oliviahack
0

vafan, vem som helst kan söka på mitt på eniro så står numret där. orka bry sig liksom, i värsta fall kan man väll byta!

destroyed
0

ett par gånger till vänner över msn

mealily
0

Ja, det har jag gjort. Inte direkt sådär, men om man chattat lite och sett i webb och sådär.  Aldrig hänt någonting, men jag vet vad som kan hända och har därför blivit mer försiktig.

southdakota
0

Inte på öppet forum, men till två nätkompisar via MSN Tungan ute

[matildax]
0

japp, jag ger nog mitt nr till rätt många. ;p

[Torrboll]
0

Jag har gett mitt mobilnummer till andra över internet ett par gånger. Över msn, när jag har pratat med dem ett tag.

Callisto
0

Inte öppet på nätet men i email och någon gång över msn har det väl hänt. Det krävs ibland av jobbet och då kan numret följa med i ett mail.

Kaninisen
0

Jag gör ALDRIG det. Visst, på msn har jag gett numret till mina vänner.

[Linsenhejhej]
0

Jag ger aldrig ut mitt nummer på internet.

flikkanAmanda
0

Ja jag har gett ut mitt nr många gånger på internet.

[123diddi]
0

nej jag håller mitt för mig själv, jag har abbonnemang det är därför. har bara gett det till vissa av mina närmsta kompisar som jag träffat på internet, men de är jämngamla med mig och dom har jag också träffat irl.

linlan
0

japp, jag har gett ut mitt nummer till ganska många, men jag ska först ha börjat lära kännna den lite innan

[Wera]
0

Ja rätt många gånger men då endast till personer som ska ringa mig för en anledning (ex. folk som ska köpa något djur av mig, elr om jag ska hjälpa någon med transportering av djur när jag är ute & reser elr om jag säljer saker elr ska köpa något av någon).

Men aldrig till någon random person som jag råkat få kontakt med på ex. bdb, facebook och msn.

Har även gett ut mitt nummer till två nätkompisar på msn men dom har jag ex. camat med och snackat med länge, och nu har jag t.o.m vart hemma hos dom och varit med dom så jag lär känna dom innan jag ger ut mitt nummer på nätet.

JohannaZachrisson
0

Ger och kommer bara ge ut mitt nummer till folk som jag har umgåtts med mycket IRL! Ger knappt ut mitt namn!

[Golgadoth]
0

Jag ger bara ut mitt nummer till de jag känner eller ska träffa, ifall det blir några komplikationer och man inte hittar varann.

Har mitt nummer utskrivet på Facebook, men där har jag bara vänner som jag känner IRL och de flesta har redan mitt nummer.

[jakke94]
0

japp, av samma anledning som #11 =P

EmmaVarg
0

Jag ger bara ut det till någon om jag blivit " kompis " med personen och chattar/pratar på msn osv på andra sidor ofta , annars ger jag inte ut den till någon på internet men ser jättemånga andra tonåringar som skriver sitt nummer på sina sidor osv.  tycker nt de är så smart eftersom man kan bussringa elr söka upp dom osv..

pigelina
0

Frågar någon ger jag ut det:P

// Hanna

www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner

Medarbetare på lejonkaniner.ifokus

Jojaton
0

Jag har gett ut det till 3-4 stycken, som jag pratat med länge. Annars är jag väldigt försiktig! Fast det ligger iof på min hemsida…

Johanna - Instagram

[Wera]
1

#40 Så om en peddo frågar ger du ut det? Haha ;)

nessiie
0

Ger ut mitt nummer till dom som vill ha det! Även om jag känner personen eller inte… Har gjort det jättemånga gånger, men inget har hänt, har faktiskt blivit bra vänner med dom flesta :)

[Golgadoth]
0

#42 jag tror inte att någon skulle ge ut sitt nummer till en person som dom visste var en pedofil, om det inte var meningen med att sätta dit pedofilen eller så.

Jojaton
0

#42 Får man fråga hur man kan veta om det är en pedofil eller inte? Förvånad

Johanna - Instagram

[Wera]
0

#45 Men om man hört att personen är det. Det där var mer som "skämt" (inte seriöst så jag tror att hon skulle det!) :)

[Golgadoth]
0

#46 personer kan utge sig för att vara t.ex. Sara 12 år och ha en bild på "sig själv" men visa sig vara Lennart 47 år, det vet man ALDRIG.
Ingen vet ju t.ex. inte ens om hälften här inne är "riktiga" personer eller om hälften är män eller kvinnor som är ute efter ett och annat.
Det är därför man aldrig ska ge ut nummer eller adress, för det är så sjukt enkelt för dem att hitta en och man kan få ett rent helvete om någon obehörig får ens uppgifter.

LinneaJohaanson
0

Jag har mitt nr uppskrivet på min hemsida, då jag har kaninuppfödning.
Ger ut mitt nr till människor som har med kaniner att göra.
Annars är ja väldigt mån om mitt nr!

Mvh Linnea Johansson Kvick
Cherioshamstrar.weebly.com
Grundare av Hamsterbladet.webblogg.se

Pose-idon
0

Jag har bara gett ut mitt nummer till andra som håller på med gerbiler t.ex föder upp eller skulle köpa/jag köpte av. Det är väl typ 7 personer + en som jag var jättenära vän med på internet.

Har träffat alla utom 2 då IRL också. Glad

//Elin

riiffen
0

Aldrig på öppet forum, men till folk jag har chattat med ett tag och litar på har det hänt. :)

medarbetare på allergier.ifokus .

Moa-16
0

Nä, varför ska folk jag inte känner=inte vill prata med ha mitt nr9

Jojaton
0

#51 Så du vill inte prata med någon du snackar med på internet, egentligen? Har själv fått många nära vänner via internet…

Johanna - Instagram

Moa-16
0

#52 Vadå egentligen? Nä, jag vill inte prata med någon som jag inte känner. Förstår inte varför? Vad ska vi prata om? ;) Okej, om man har haft nära "kontakt" länge…

McGeek
0

Jag har gett ut mitt nummer till en person på internet en gång, och det var till en tjej jag skrivit med i ungefär fyra års tid och dessutom "pratat" med via webcam, så jag visste vem hon var. Idag är vi bästa kompisar.
Är väldigt rädd om mitt nummer och vill alltid bli kontaktad via mejl först då jag lägger ut annonser.. :b

fia-mia
0

Mitt nummer finns på min bdb som har gästlösen. Har berättat det för 3 stycken nätvänner annars, dock har mina kompisar pratat med dem rätt mycket innan osv. Så inte helt okända personer, men jag är noga med vilka som får det

MVH Mia (miisasphoto.tk)

medarbetare på cocker spaniel ifokus

thildatessie
0

vill inte ge mitt nummer till vem som helst, lär känna de först. man kan lätt hitta mig på ex eniro om man har mitt nummmer  och med tanke på att jag bor i ett sånt litet samhälle så känns det inte så bra..

bloggtjejen96
0

ja jag har gjort det. är 13 år. Men jag ångrar mig Gråter

Achatina
0

Så gott som aldrig. Endast om man ska träffa någon eller har annons ute på något men det brukar jag överlåta till mam.

Har råkat ut för en kille som hade gratis sms… Dvs. Han skickade så mkt sms till min mobil att den till slut dog av överbelastning. Sen dess är jag mkt mer försiktig med nummer utgivning.

Sophey
0

Jag hade ett speciellt kontant kort som enbart anvandes for sant nar jag holl pa med avel av diverse smadjur och annat dar jag behovde dela med mig av mitt nummer.

Jag har gett ut mitt nummer ett fatal par ganger till folk via internett men da har vi haft bra kontakt i flera ars tid. Jag har hellre loggat in pa skype eller msn via mobilen.

Medarbetare på matlust

CaptainBunchie
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Ger inte ut det till vem som helst som frågar, inte för att någon ens frågar. ;) Men bara de jag känner, för man vet ju aldrig liksom. :P

//CaptainBunchie (fd. BlossaTossa)        _
http://bunchiesphoto.weebly.com/
_

OttoIsTheShit
0

jag har gjort det, lr ja gör de fortfarande. Men bara om dt känns bra när jag snackar med personen. Har hänt en gång när det var en efterhängsen kille..men det var väl det året jag fyllde 13 lr nåt sånt. Så var väldigt längesen :P

You know you're not the way you seem
You're not a puppet on a string
Maybe it's not too late
You could still feel the hand of fate
Just close your eyes and play the game <3

[Kathja]1
0

Har tre barn, 21, 19 och 17 år gamla. När de började vara ute på nätet, de var väl kanske 11-12 år, så fick de inte lämna ut nummer, säga vart de bodde eller hela sitt namn. Detta gjorde att de två äldsta (var mest de som var ute på forum, spel mm) hittade på egna namn. Nu är sonen, han är äldst, i Australien och pluggar pga att han skaffade sig kompisar via nätet och äldsta dottern är sambo i Holland med en hon träffat via onlinespelande. Båda två kallas för sina alias av sina nya vänner! Med det ville jag bara säga att med sunt förnuft och utan att man lämnar ut sig själv (och sitt nummer!) kan man skaffa vänner och komma långt här i världen Skrattande

Sophey
0

Ha ha vad roligt att din dotter ar sambo i Holland, det ar namligen sa att jag ocksa har hittat karleken i Holland genom onlinespelande och nu bor jag har ihop med min livs karlek Flört

Medarbetare på matlust

Wand
0

Jag ger ut mitt nummer till folk när det är någon jag känner att jag vill prata med (alltså smsa, jag pratar aldrig med någon i telefon då jag har telefonfobi) men annars inte. Det finns inget värre än att bli "terrad" på sms när man inte orkar smsa. Jag har dock inga problem med att ge ut numret sålänge det är en person som jag inte känner att det är något skumt med.

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

[Kathja]1
0

#63 - Sophey  - Men vad kul! Har du bott där länge? Jobbar du? *nyf*

Alla föräldrar är kanske inte så positiva till att deras barn sitter online, men jag vill påstå att det oftast mest för gott med sig. Vi bor ute på landet och här finns inte så mycket att göra och inte så många att hänga med heller. Nu har de spelat och skaffat vänner över hela världen och blivitt sjukt bra på engelska istället för att hänga på byn eller festa. Föredrar faktiskt det, även om det hade varit mysigt att ha dem närmre…

Sophey
0

65. Jag har faktist nyligen flyttat hit och har bara bott har i halv ar nu och jag jobbar inte annu da jag gar igenom en otroligt jobbig period just nu.

Det ar bara att fraga pa om du ar nyfiken over nagonting helst via pm sa vi inte forstor traden Glad

Medarbetare på matlust

[Noriisen]
0

jag har gett ut mitt nummer till 2 killar bara :)