Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettböcker-film-och-musik
Läst 7051 ggr
[Golgadoth]
1

Äldre vänner

Vad tycker ni om att ha äldre vänner?
Har ni någon vän som är äldre än er?

De flesta av mina vänner är äldre än jag, cirka 5 år äldre, jag tycker det känns skönt att ha äldre vänner, för de vet mer än man själv och har redan varit med om allt som man själv inte varit med om. :) dessutom är dom lite mer mogna än dem i ens egen ålder.

Vad tycker ni?

LinnB
0

Vänner är ju vänner, vilken ålder det än är på dom. Jag har vänner i massa åldrar. Mina vänner är människor jag trivs med, vissa 10 år äldre och vissa flera år yngre. :)

Va hjälp ä å fly om du ha töjje fel väg?

fia-mia
0

Jag är 96 och många kompisar är det. har kompisar som är 95or, och kompisar på träningen som är 94or så det är olika. Men åldern är bara en siffra

MVH Mia (miisasphoto.tk)

medarbetare på cocker spaniel ifokus

Denna kommentar har tagits bort.
[marion69]
0

Min äldsta vän är 74 år Cool

Cochon
0

Jag säger som #1, vänner är vänner ;)
Jag är själv 14 år och jag har två bra vänner som är 18 år och en som är 35 år, och många som är ett år yngre eller lika gamla som jag, och några i andra åldrar osse ^.^ så för mig spelar det inte så stor roll ^^

Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋

[Golgadoth]
0

#5 Mm, det är samma här, samma åldersskillnad på mina vänner med. ;P

[Wera]
0

Bryr mig inte riktigt om åldern. Jag har nästan alltid umgåtts med yngre vänner (ungefär 1-3 års skillnad) men nu umgås jag med vänner i min ålder, och 1-2 kanske 3 år äldre, så det är inte stora skillnader mellan oss :)

Sen beror det ju på med äldre vänner tycker jag. En 10 åring som umgås med en 15 åring känns… "fel". Men om en 15 åring som umgås med en 20 åring känns det mindre "fel" :)

[Golgadoth]
0

#7 ja exakt. en 15årig och 20 årig kanske har mer gemensamt än vad en 15årig och 10årig har.. ;D

Hade en halvsyster förut som var 6 år yngre, vi var både vänner och syskon, men visst blev det väldigt jobbigt eftersom saker inte är lika för oss.. hon vet ingenting om t.ex. mens, sex, osv osv sånt som man gärna vill prata med en vän om. det enda hon pratade om var high school musical och hästar, och då tänker man typ; "åh jippi, vi har sååå mycket gemensamt" *sarkastisk*.

När jag var 9 och upp till 12 års åldern så fick min granne en dotter, ända sen hon kom till världen tills hon var 3,5 år var jag barnvakt åt henne och hennes två bröder, så på så sätt umgicks jag väl mer med yngre.

Men nu är det mer med äldre, fast jag har ju inget emot yngre heller. :D

Toltaren
0

Jag är 17 år i sommar och har massor av äldre vänner. De två äldsta som jag umgås med och pratar om "allt" med har blivit mer som ett par storebröder för mig, de är 23 och 24 år! Har även en hel del vänner som är 18-20. Jag är även god vän med präster och församlingsassistenter i församlingen där jag brukar vara, jag tycker de är fantastiska! Jag tycker inte att åldern avgör om man kan vara vänner, det är ju vem man är som spelar någon roll!

emelie92
0

Jag umgås med vänner som är äldre och jag tror att det är bra att umgås med vuxnare, mognare och mer erfarna människor. Jag tror att man kan lära sig ett och annat av dem :)

Dock kan man ibland känna sig lite omogen när man är med dem. De snackar till exempel om olika resor de ska göra med pojkvänner, vilka krogar som är bäst etc. Sådant som jag inte har "tillgång" till eftersom jag inte har åldern inne.

Faidra
0

Jag är 15 och har flera kompisar som är runt 20-25 :)

[Golgadoth]
0

#10 precis! :D jag känner personer som är mellan 20-30 som är mer mogna än min syster, och hon är äldre än 30.. ;)
Kan också tycka så, plus att de får ju gå på krogen och dricka/röka osv osv, även om det inte är bra att göra nåt av sakerna så känner man sig ju lite smått utanför ;D
Och man känner ju sig så liiiiten om man har en mycket äldre kompis som umgås med sina vänner. .__.

#11 :)

[jakke94]
0

är 94a och dem flesta jag umgås med är 94or eller 93or :)

Dock är jag kompis med en hel del 20-25 åringar, dem flesta där har jag lärt känna via mitt hundintresse :), man har träffat dem på brukshundsklubbar och utställningar m.m :P

LinneaJohaanson
0

Är 92 (17 fyller 18)
Min pojkvän är 22 (fyller 23) och min kompisomkrets ligger runt den siffran. Men har även yngre vänner. Mina två bästa vänner är 95 och 94 :)

Mvh Linnea Johansson Kvick
Cherioshamstrar.weebly.com
Grundare av Hamsterbladet.webblogg.se

Jojaton
0

Jag har en massa äldre vänner, allt från nått år äldre än mig till 30års åldern liksom. Såna människor som jag verkligen litar på och verkligen kan prata med om det är så. Men jag har även kompisar som är yngre än mig. Vänner är vänner, oavsett ålder.

Johanna - Instagram

riiffen
0

Jag har många äldre vänner, har flera vänner i 14-18 års åldern (jag är 13) ^^

medarbetare på allergier.ifokus .

Rubiinen
0

Min äldsta vän jag har är över 50år, själv är jag 18. För oss är det gemensama intresset hästar. Vi åket och tävlar massor ihop :) Men de flesta vänner ja har är 17-25.

EmmaVarg
0

ja, spelar ingen roll hur gamla ens vänner är, huvudsaken är ju att dom alltid finns där för en och bryr sig om en :)

TrisseCRX
0

jag är 13, har vänner i min egen ålder och uppåt, vet inte riktigt vart det slutar.
men vänner är vänner lixom :)

Kristall
0

Jag har flera vuxna vänner samt vänner som är några år yngre än jag själv (är 15, fyller 16). Tycker inte att åldern spelar någon roll. :)

Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson

Besök gärna min blogg :)

JohannaCullenEnvall
0

Har många äldre vänner, men också väldigt många jämnåriga :)

Azmaria
0

inget fel på att ha äldre vänner ;) för mig så har jag mest vänner som är endera yngre eller äldre än mig, och väldigt få som är i samma ålder som jag.

Men som sagt, jag bli ju vän för hur personen är och inte tänker jag direkt på att vilken ålder han/hon har. ^^

t.o.m yngre vänner har jag, en som är 5 år yngre än mig faktiskt ^^ och hon är en jätte skojjig person. :)

så åldern spelar ingen direkt stor roll för mig heller.

Make Pasta not War, Vee~

Fiona
0

Tycker inte att det är något fel i det. Min äldsta nära vän är ett år äldre (eller ja 4 månader men de är ett årsskifte emellan)

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

virre1
0

Jag har flest vänner i min ålder men jag tycker det är kul att umgås med äldre personer (4-6 år eller ännu äldre än mig) fast det är ofta kusiner (är yngst av kusinerna) eller såna som man inte träffar så ofta fast de brukar göra sånt som jag tycker är roligt.

hoppas ni förstår min luddiga text.

bloggtjejen96
0

jag är 13 år och har både yngre än mig. och äldre dom är typ äldre 5-6 år

Ilya
0

Dom flesta är äldre. Finner dom mognare än yngre :)

[Justie]
0

Min älsta vän är 36, jag är 15 :P

[Fruktiz]
0

Jag är 12 år och jag har vänner som är i min ålder och vänner som är 13-16 och då har jag inte räknat med släkten.

Birke
0

Jag har vänner i många olika åldrar. När man blir äldre spelar siffran ingen roll, vilket är riktigt skönt :)

[Sharp]
0

Jag har vänner i alla olika åldrar. Finns de som faktiskt är 50+ som jag tycker väldigt mycket om Skrattande

Saaara
0

Jag har typ alltid haft vänner som är något år äldre än mej. Sen har jag ju kompisar som är yngre och lika gamla med, men inte lika många. :p

Sara

Nattglimskaniner.webbnode.se

[Dominik]
0

Fyller 15 om exakt en månad. Förr i tiden hatade jag vuxna, då alla vuxna var taskig mot mig, o jag fattade inte varför. Dessutom fick jag gå till massa läkare o psykologer som var inte schysta! Men nu börjar det hända saker.

Har några äldre vänner, men egentligen bara en, då jag snackar liksom med honom varje dag. Han är 35-36 i think ? En bästis. Tycker att det är skönt att få snacka med en vuxen människa, som inte vill komma in i ens hjärna. Vi har samma intresse, så det känns rätt härligt att ha en vuxen kompis :)

[cookies]
0

Jag umgås med folk i de flesta åldrar runt min ålder =) Eftersom jag tränar badminton så är det många där, dom som tränar är mellan 8-23 typ :) Umgås dock endast med en av dessa personer på fritiden (med ett stort IBLAND), men när vi tränar (3ggr/9tim i vecken) så har vi jätte kul! :) Mitt ex var 1 år äldre än mig och vi umgicks ofta med hennes kompisar som alltså också var ett år äldre än mig. På fritiden är jag inte så mycket med kompisar, men då oftast dom i min ålder..

monstermash
0

Jag föredrar äldre vänner, just eftersom dem är mer mogna. En utav mina närmsta vänner är åtta år äldre än mig. De flesta är dock 1-5 år äldre, en bra siffra. Umgås knappt med jämngamla och har i princip aldrig gjort.

Viccan92
0

Jag är 19år och de flesta av mina kompisar har barn eller barnbarn i min ålder. Jag har inga jämnåriga kompisar. Har några yngre men mest mycket äldre.

Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast

[Noriisen]
0

jag är 13 och alla mina kompisar är 19 - 23

Cazzos
0

Min allra bästa vän är 17, har en killkompis som är 18 år och en annan killkompis som är ett år äldre än mig och typ resten är i min ålder Skrattande

För mig så spelar åldern inte så stor roll om man är vänner. Skulle dock inte hänga med någon över 25 (förutom min f.d kontaktperson som är 30 år men det är ju inte samma sak för mig…), och förhållandemässigt så är det inga över 20 Cool

Sophey
0

Jag bryr mig inte om aldern hos de manniskor som jag umgas med men oftast passar jag bast ihop med lite aldre manniskor da jag ar lite tantig av mig men jag har vanner i aldrar fran 50 till 11 det handlar mer om vem jag passar med och har kul ihop med och ett par av mina basta vanner ar runt 45.

I forhallanden har jag val inga specifika granser forutom att han inte ska vara allt for gammal men en av mina storsta karlekar ar runt 30 medans min pojkvan som ar min allra storsta karlek ar 21.

Jag ar sjalv 19 ar gammal.

Medarbetare på matlust

[Dominik]
0

#38 Amen ja, exakt! Man borde inte bry sig om åldern, det är bara dumma siffror.

Sophey
0

Jo precis, jag har en bekant som ar 48 och sitter och fnittrar till svampbob fyrkant medans jag har mig sjalv som ar 19 och ar som en 64 i hjarnan Tungan ute

Medarbetare på matlust

Cassii
0

Jag är 95a, mina närmsta vänner är födda 96. Sen har jag vänner som är fyra - fem år äldre, men mina absolut närmsta vänner är 96or :)

[marion69]
0

Jag såg nu mitt inlägg (#4) den 23 april 2010, att jag sade att min äldsta vän var 74 år.. Han dog ju bara en vecka efter jag hade skrivit.. den 28 april Gråter

RIP OVE! <3

Ilya
1

#42 Beklagar sorgen! Må han vila i frid.

Moalinn
0

Jag har mest jämngamla vänner jag och några som är ett år äldre. Den äldsta jag har som vän är 21 år, alltså 5 år äldre eftersom att jag själv är 95a.
men har även 96or som kompisar, inte lika många men det finns ju alltid några.

Finner inga problem med äldre vänner, nästan bara bättre. För den som är äldre har ju mer erfarenhet av livet än den som är yngre och då kan det vara skönare att snacka med en äldre osv.. jag veet inte, men det är så jag tänker iallafall! :)

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto