Extra förhårdnade skinnflikar i underlivet
Mitt problem är precis som det låter i rubriken, någonting som inte är roligt på något vis utan rent utav hemskt. Jag är 19 år och på bara någon månad har det helt plötsligt uppstått små förhårdnade skinnflikar, först kring vaginan och nu en ännu större skinnflik i analen som både syns OCH känns när man känner runt om. Är äcklad av mig själv och kan inte på något sätt tänka mig att fortsätta mitt sexliv förräns dessa försvinner. Det som skrämmer livet ur mig är dock frågan om de någonsin kommer försvinna…
snälla hjälp!
Har ingen aning om vad det kan vara. Prova att fråga på www.kvinna.ifokus.se också.
Jag tycker det låter som kondylom.
Gå till gynekologen, de kan hjälpa dig.
Det är ett virus, humant papillomvirus, som i vissa fall kan ge cellförändringar, så jag tycker absolut att du ska gå till gynekologen för att kolla upp om det verkligen är kondylom du fått. Då är det extra viktigt att göra ett cellprov också för att kolla efter cellförändringar.
Här kan du läsa lite mer om det: http://www.medscinet.se/infpreg/allinfo/main.asp?topic=23
Jag tycker också att det låter som kondylom. Du bör gå till gynekolog och kolla upp det.
Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?
Ja, jag instämmer, det låter som kondylom. Man kan pensla bort dom eller bränna bort dom hos gynekologen.