vad gör ni när ni är ensamma hemma?
Ja, som rubriken lyder.. vad gör ni när ni är ensamma hemma?
Era föräldrar kanske är hos en kompis över helgen eller någon annan stans, eller så kanske dom drar ut och "festar" osv. medan du får stanna hemma. Det finns ju en del man kan göra när man har ett helt hus/lägenhet för sig själv,
vad brukar ni hitta på? :)
Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto
Som det spelnörd jag är så spelar jag! <3 Massor! <3
Nejmen spelar, kanske är med nån kompis (låter nån kompis sova över) eller ser på film 
haha gött! ..
Själv så fotograferar jag, brukar fotografera det jag inte vågar fotografera när någon ser på. Och ibland kommer kompisar, men själv tycker jag det är väldigt skönt att vara ensam hemma ibland.. bara tänka på sig själv! :)
Medarbetare på Djurfoto
Jag brukar lyssna på hög musik, annars lyssnar jag i hörlurar när alla är hemma. :P Och så brukar jag passa på att fotografera t.ex. mig själv, gillar inte att ta foto på mig själv när folk ser på, inte för att de annars gör det men de kan komma inrusade till mitt rum. -_-
Hälsningar Olivia
Titta gärna in på min blogg
Brukar sjunga..hihi
Jag sjunger! .. Högt. _Undrar om grannarna hört det haha?
_Om min bror inte är hemma då.. Annars sitter jag som en degklump vid datorn ;)
/Jennifer
♥ http://jennuts.blogspot.se ♥
Höjer volymen yttigare och sjunger med. Eller så ser jag film. Ofta båda samtidigt, haha. (:
haha ja måste väl va värst haha, hoppar runt i lägenheten, fuldansar balett och fulsjunger höhö
www.strangegirlyouknow.blogspot.com
Nu är jag inte tonåring, men jag brukar sy, lyssna på musik, surfa, spela om jag har tråkigt 
självklart höjer man volymen för musiken och sjunger med! haha.. och jag snor även tven, tar hdmi kabeln och kollar på One Tree Hill typ hela tiden. får aldrig använda tvn annars, mamma har de n typ 24/7 förutom när det är idol 
Medarbetare på Djurfoto
går runt o har tråkigt, sitter framför datorn o kollar på alla slags filmer
På vinterkvällarna här uppe i Norrland när det blir så jädra mörkt så brukar jag sätta på den allra bästa musiken, (bland annat Papa Roach, Linkin Park och andra underbaringar) sno ett champagneglas och (om det inte redan finns hemma) springa iväg och köpa en champagneflaska Pommac (eller fler… :O) och sedan dansa runt, skriksjunga med glaset i handen, ofta också i vardagsrummet där (snygga) grannarna bor xD
Är detta beteende onormalt för en Joanna?
Svar: Nej, men det har blivit mer sällsynt sen bonusmodern är hemma med småbarn (sedan cirka… två, tre år tillbaka) och tillfälle inte givits.
Beror på om det är helg eller vardag. Vardag så släpper jag in alla några katter och sedan lägger jag mig i soffan samtidigt som jag äter och tittar på tv sedan somnar jag. På helgen ehm *host*
Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast
jag hoppas inte du hostar (vad du nu egentligen gör..) varje helg.. eller? :o
Fast, jag är ju inte en av dom som håller på med sånt där så jag vet ju inte.
Jag gillar även att se när blommorna på bordet håller på att vissna, men vem orkar vattna?
Såg dom pigga och glada i morse nämligen innan mamma åkte, nu är det kväll/natt och dom ser lite hängiga ut 
Medarbetare på Djurfoto
#13 Bara när jag är ensam hemma en helg och det händer liksom max en gång per år om ens det.
Sitter du och tittar på blommarna när dem vissnar. Är det roligt? Känns lite långtråkigt.
aha, dåså! ;)
dom står precis bredvid mig så det händer att jag slänger en blick på dom typ hela tiden, fast jag sitter inte och stirrar på dom.. det vore nog ganska tråkigt!
Medarbetare på Djurfoto
Är i stort sätt alltid själv hemma. Men ser på TV, spelar och datorn… Inte så kul men man blir lite leds på att vara ensam hemma ofta
Va lycklig och gör andra lyckliga<3
#15 Tänkte väl det. Jo sitta och stirra lär vara tråkigt. Det är ju inte som att sitta och titta på när hunden sover för då händer ju liksom något om än lite. Men blommor så händer ju ingenting.
Tja, brukar sitta och titta när katten sover.. han snarkar ju och ligger med huvudet platt ner i marken, nosen mot sängen/golvet/stolen.. söötist,
Fast, blommor händer det ju något med. egentligen, verje sekund.. vad vet jag inte och ser tyvärr inte det heller,men ändå!
Medarbetare på Djurfoto
När jag är ensam hemma flyttar dramaten in. Jag brukar spela teater med mig själv. Bakar är också ganska vanligt att jag gör. Sjunger högt och lyssnar på Bob Dylan :)
När jag bodde hos mor så var det riktigt ovanligt att jag var ensam hemma då min mor ärligt talat inte har några vänner och är sjukskriven, alltså jobbar hon inte. Hon och hennes pojkvän var dock borta sammanlagt 5 veckor i våras/början av sommaren för att tälta osv, och det var ju riktigt skönt. Min pojkvän var här, och då är det skönast att vara ensam.
Nu när jag bor hos min far så är jag ensam hemma rätt ofta då han spelar mycket på helgerna, alltså musik.
Då brukar jag bara passa på att njuta av ensamheten. Sitter här och har det skönt, sjunger en del, och ser på film osv.
Umgås sällan med folk då det inte tillfredsställer mig på något vis.
Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?
Tänkte göra en lista på saker som jag gör när ingen är hemma!
- Leker med leksaker
- Pratar med mig själv
- Skär mig
- Ringer till min kompis och snackar med honom
- Ligger i sängen och tycker synd om mig själv
- Lyssnar på musik som handlar om kärlek och gråter medan jag lyssnar på det
- Sjunger
- Chattar med pedofiler på omegle.com
- Makeupar mig själv
- Tittar på tv, porr, spelar tv-spel
Det finns säkert massa andra saker som jag gör när jag är hemma helt ensam.
#21 Lilla vän. Mår du dåligt och skär dig borde du verkligen söka hjälp hos någon, för så här kan vi ju inte ha det? Och dom där sista punkterna vet jag inte om jag ska ta seriöst, men utgår ifrån att du är det. Det där med pedofiler låter ju ingen höjdare
#22 Hahaha varför ska jag söka hjälp om jag pratar med TVÅ psykologer varje onsdag och varannan vecka med ev annan psykolog och skolkurator ? Btw japp, dom är kanske inte pedofiler men äckliga gubbar. Om du bara går in på omegle och väljer videochatt så kommer du bara se…typ äckliga människor :)
#23 Vad bra att du har hjälp iaf 
Jag umgås med djuren här hemma, åker iväg till hestapollen, glor på film, sitter vid datorn, sätter igång musik och kraxar. (kan inte sjunga, haha)
Långpromenader med vovvsingen är också rätt mysigt :)
Eller så ritar/målar jag, städar och donar.
(Bor i lägenhet med sambo)
Vänliga hälsningar Sanna.
Medarbetare på Blandrashundar, HBT & Socialt stöd.ifokus 
jag brukar sjunga… tyvärr brukar jag alltid tima det så pappa kommer in tyst som en mus när jag är i full gång….
haha fett pinsamt.
jag gör allt möjligt,pluggar dansar,tittar på tv, sitter vid datorn,leker med hundarna,ja du precis allt man kan tänka sig:)