Pojkvännens föräldrar
Hej! Det är såhär att nästa vecka ska jag träffa min pojkväns föräldrar för första gången. Hans föräldrar är inte svenska, utan från Chile , och pratar inte så jätte bra svenska… Undrar om ni kan ge mig lite tips på hur jag ska vara osv.. :)
tack! :)
Trevlig ;) Första 7 sekundernas intryck kvarstår i över 2 månader ;)
Var dig själv :)
Min mamma är spansk och bryter jätte mycket, hon blandar både "svenska", spanska och engelska så det är jätte knepigt att förstå henne som "nybörjare", men sedan går det bra (säger många). Min pojkvän förstår henne fortfarande inte, och vi har varit tsm i 1.5 år (men han har inte pratat så mkt med henne heller, för han har så svårt för det). Det tycker jag är skit trökigt för han vill knappt försöka, för han tycker att hon inte pratar svenska… men efter att man har pratat med henne ett tag går det lättare, men han svarar bara lite kort.
Men även om du inte förstår dom, försök ändå svara så gott du kan, nicka, verka intresserad, förstår du inte är det inget fel med att säga "ursäkta?" eller "va?" - En del verkar tro att det är pinsamt om dom inte skulle förstå och därför avstår dom från att svara eller prata, lite trist och otrevligt.
Tack alla :) Oj, 2 månader… då ska jag nog tänka mig för x)
Hehe kanske det xD
Chilenska människor tycker jag är underbara, dom är ofta så glada och jordnära och snälla. Var bara dig själv är mitt råd!