"Åldersgissande"
Alltså jag är lite små irriterad på folk som helt självsäkert gissar ålder på bl.a. mig och mina vänner. Vi är tre som är 18 och en som är 19. Men folk tror att vi är 14.
1. Vi var i Stockholm tillsammans med hela klassen, gymnasie treor, tre äldre killar frågar oss självsäkert: "Jaha är det kul att gå i 9:an?" utan att ens tveka.
Mm eller sista året på gymnasiet, dom bara "åhfan" sen sa dom inget mer.
2. Jag var och köpte en bil tillsammans med min pojkvän (19, alldeles snart 20), säljaren sms:ar sedan: "Var rädd om bilen och håll ett öga på din bror så han inte tar bilen ifrån dig" (min pojkvän var avundsjuk på min bil) … Jag fick sms:a tillbaka på skoj "Haha redan försent, det är min pojkvän inte min bror". Han trodde väl jag var för "liten" för att ha han som pojkvän.
3. Jag och min syster var iväg och hämta en annan bil, säljaren pratar med min pojkvän och nämner något i stil med "Jag som tyckte jag var ung när jag fick min första bil, 17 år. Och dom är 14!!" helt paff… Min pojkvän bara flinar.
Till och med min pojkvän blev förvånad över att min ena kompis är lika gammal som han (19), han trodde hon var yngre än mig.
Hello, ingen skam i kroppen eller? =P Jag vet att vi ser yngre ut än vad vi är… men ibland sårar det, eller framför allt irriteras man. Alla dessa tre händelser hända under en tre veckors period.
Men jag försöker tänka positivt, när jag är 35-40 ser jag kanske ut att vara 30. (Brukar ju vara så att man inte vill se äldre ut än vad man, när man har hunnit uppnått en viss ålder).
Skitjobbigt är det! Jag går i 7an men det ser väl ut som jag går i femman enligt vissa -.- pågrund av att jag är kort och liten :/ Usch vad jobbigt det är!
#1 Ja alla vi är också korta (159-163 cm kanske) och "små i kroppen", men det är inte längden som avgör åldern, många korta kan ju se äldre ut också. Vissa kan inte ens tänka oss med körkort för att vi är "så små". Det finns dom som säger "Men sådant borde inte du dricka" (ex. vodka) när jag är 18 och dom 16!!!! Så säger jag "Nehe vrf inte?" Då har dom knappt en bra förklaring, om dom säger "för du är liten" och jag svarar "men jag är äldre än dig" säger dom ingenting. Bara för dom förväntar sig att vi ska dricka cider.
Vad jobbigt! Jag har fått höra både att jag ser äldre ut och yngre.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jag har mest fått höra att folk tror att jag är äldre än vad jag är. Enligt mamma är det för att som hon säger "har stora tuttar". Vissa säger att jag beter mig som en äldre. Jag vet faktiskt inte vad jag ska tycka om det.
Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast
#4 Stora tuttar tror jag inte det är för en av oss har E-kupa, hon ser inte äldre ut för det 
För mig är det tvärtom, de flesta tror att jag är äldre än vad jag är. (Är 15, folk brukar gissa på runt 17)
Något som däremot är lite "creepy" är att två har gissat på att jag är runt 20.. :(
/Jennifer
♥ http://jennuts.blogspot.se ♥
#5 Okej då vet jag inte vad det är som gör att jag ser äldre ut.
#6 Creepy är rätta ordet. Hela 5år fel.
#8 Japp det är jag på bilden! Men jag måste säga att jag inte ser så fullt mogen ut i ansiktet som en del gör..
Vissa dömmer enbart efter längden och sådana saker, men om man kollar i ansiktet så brukar man se om personen är yngre/äldre/det man tror. Och jag kan gå med på att jag kanske ser något äldre ut, men itne 20 :(
/Jennifer
♥ http://jennuts.blogspot.se ♥
Jag måste hålla med fast åt andra hållet. Folk har alltid trott att jag är flera år äldre än vad jag är, både i utseende, röst och personlighet.
Jag minns sommarlovet då jag slutade 5:an, så var jag och min storasyster med mamma i Stockholm. Då skulle vi åka häst och vagn, och tjejerna som styrde frågade "går ni i gymnasiet nu eller?".
När man är ett barn vill man inte se ut som en gymnasieelev, man vill vara barn…
Har även blivit trakasserad för att min kropp mognat oerhört tidigt (min första bh var en C-kupa som jag fick i 4:an) och mådde oerhört dåligt över deg.
Random småglin på stan kommer och frågar om jag vill köpa ut åt dem, visserligen lite roande på samma gång..
Folk på internet har anmält mig för att ha ljugit om min ålder, etc.
Så det är ingen dans på rosor, det heller. 
Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?
#6 haha samma för mig typ, jag fyller 14 år om ett par dagar och en kille gissade helt stensäkert på att jag var 21 år
så gammal ser jag dock inte ut att vara! men jag vet hur du känner TS, det är lika jobbigt att få höra att man ser äldre ut än som att man ser yngre ut! Har fått höra båda och ibland tar jag det som komplimanger och ibland som något negativt. Får oftast höra att jag ser äldre ut men det vet jag egentligen inte om det stämmer ………
Råkar ofta ut för det där. Jag tycker att man borde tänka sig lite för innan man säger något.. istället för att rakt ut påstå att personen är t.ex. 14 år så kan man istället fråga hur gammal personen är.
Hälsningar Olivia
Titta gärna in på min blogg
Folk brukar tro lite olika om mig, vissa tror att jag är 15(som jag är) medans vissa gissar på högre,
Förstår att det måste vara jobbigt att personer tror man är yngre en vad man är.
// Hanna
www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner
Medarbetare på lejonkaniner.ifokus
Jag kan ofta få höra att jag ser yngre ut än 42, det är ju kul i min ålder
Den snällaste sade att jag såg ut som max 30 år.
Vet hur det känns :/ Många antar att man är kring 12 när man fyller 16 alldeles snart.. suck. Beror väl på att jag inte har ''vuxit'' till mig riktigt. Men riktigt irriterande är det.
Jag är 14 år och många tror att jag är 16-20 år. 
Var lite pinsamt på skolan en dag i ettan på gymnasiet. Vi i klassen pratade om något med läraren och då kom vi in på lärarens ålder. Och en kille sa "ja men du är ju ändå typ 35". Hon var 25 så hon var inte sådär jätteglad för det kan jag säga.
Har ni provat att vara den lilla någon gång? 
Jag är femton år. Min kusin är 18 och en utav hennes vänner är 19. Jag umgås alltså ofta med min kusin, får följa med på saker där det oftast är lite äldre folk, runt 18-19 åringar.
Folk ser alltså "ner" på en för att man är yngre, men jag har hört från många, bland andra min expojkvän, som är två år äldre än mig och redan för två år sedan sa att man inte märker av att jag är så ung för att jag uppför mig som folk i hans ålder. 
Folk känner alltså inte ens mig, men behöver inte det för att dra egna slutsatser och tro att, som dom gjorde en gång, jag är en 97:a och undra "vadfan jag gör där"
Har fått höra tvärtom. Är 13, & många tror att jag är mellan 15 & 16 år, trots mina 156cm & (enligt mig) barnsliga utséende.
♥ Den som sa att lycka inte kunde köpas med pengar, glömde djuren ♥
hehe.. känner igen detdär… är 17… och när jag klev på bussen här om dagen (är typ femtiotolfte gången det händer) så säger busschauffören: jaha och var ska du?
jag svarar: till ****
han: jaha, okej, och du är vuxen, då bir det 34 kronor!
hallå!! jamen, hallå!! jag är 17… jag åker inte på vuxenbiljett… (26<)
och i somras när jag som morsan och farsan var på en 40 års fest så fanns där en fotograf som fotade alla par…
hon hugger tag i mig och farsan och säger: jamen! jag har ju inte tagit någon bild när ni pussas!
Farsan: nä… jag vill inte åka fast för pedofili…
jag höll ju på dö..!!! xO
fan va pinsamt! (farsan är 47!!!)
hur fasen kunde hon tro att vi var ett par!!?? :O
#20 HAHAH! 
♥ Den som sa att lycka inte kunde köpas med pengar, glömde djuren ♥
#20 HAHA nej vad taskigt!!!!!! en 47åring och en 17åring det är ju stooor skillnad!
Händer mig, all the time, fast tvärtom. Är 13 år (fyller 14 nu i vår) och i princip alla tror att jag är mellan 15-18 typ. Är rätt kul faktiskt, för dom flesta bah "OJJJ, du ser mycket äldre ut" och så typ skäms dom. Haha. Men är väldigt tidigt utveckad, både i sinne och kropp. Började dessutom skolan 1 år tidigare så går med de som är 1 år äldre än mig, och de tror mig inte heller att jag är yngre. ;)
//CaptainBunchie (fd. BlossaTossa) _
http://bunchiesphoto.weebly.com/
_
#22 mmm… :P
Jag har väl inte hört så mycket av det.. Dom flesta kanske har gissat ett eller två år äldre för det mesta ;) Men iaf när jag var tillsammans med mitt ex, så träffade vi hennes bästa kompis och hennes pojkvän (första gången vi träffade hennes kompis pojkvän). Men i alla fall, det var jättekul! Hade kul allihop men sen sa mitt ex i alla fall "hehe "pojkvännen" trodde att du var minst 93… (eller om jag frågade henne, kommer inte ihåg). Jag är 95.. och mitt ex och hennes kompis är 94or.
En annan gång på Hemköp vid centrum så skulle vi köpa lite godis och eneridrycker (Jag, mitt ex, hennes bästa kompis och hennes pojkvän, tror även en annan kompis till mitt ex var med). "Pojkvännen (som ovan)" är 18 i alla fall och dom har 15 års gräns på energidryck, han fick inte köpa för han hade inget leg med xD Så jag som yngst (15) fick köpa energidrycker åt alla xD Ganska kul :p
Jag är 13 och får ofta höra att jag ser ut att vara runt 15-16-17.
Till exempel när jag skulle få skjuts hem från stallet för några veckor sedan av en kompis pappa frågade han "jaha Lina, och vilken linje går du på? Eller är det i 9an du går?" och jag svarade "jadu, jag går i 7an…".
Man får lite konstiga blickar, haha. :)
Men jag tycker inte att jag ser så mycket äldre ut?
Har ett rätt barnsligt ansikte och har nästan inga former heller. Meeen, är sådär sjukt lång (ca 175cm) så har väl med det att göra.
Vänliga Hälsningar Lina
När jag gick i åttan så var jag i stallet och snackade med en som gick i samma ridgrupp som mig. I för sig såg jag äldre ut än vad jag gör nu, då jag hade mörkt brunt med röda skiftningar i håret och använde mycket mer smink än vad jag gör nu. Hon började snacka om studenten, och frågade om JAG också skulle ta studenten i år. Det kom som en jäkla chock må ja säga.. Men hennes ansiktsuttryck sa en hel del om att hon tyckte det var pinsamt när jag sa att jag bara gick i åttan, sen gick hon bara. ;)
Nu när jag har blont hår, en mer naturlig sminkning osv, så chansar dom flesta på att jag är ett eller två år äldre än vad jag är, vanligast är ett år. Men det tycker jag inte gör alldeles för mycket, hade varit värre om jag såg yngre ut. Jag går första gymnasiet, är 16 år. Om en mindre än en månad blir jag 17, en helt värdelös ålder, haha ;)
Jag är 13 men brukar få kommentarer att jag ser ut att vara runt 14 iaf.
När jag och två kompisar gick på bio frågade hon som tog våra biljetter oss ifall vi var över 11… *suck*
Jag är 19 år och får höra att jag ser ut att vara 13-14, kul?
En av mina kusiner är 17 och ser ut att vara minst ett par år äldre än mig. ._.
Jag är iof endast 157.5 "lång" också.
Sedan så super o röker hon som en bortsbindare..
Det gör inte jag.
Jag har mer "vett" ;D
Ja det är jag i min studentmössa, MIN studentmössa x)
Vänliga hälsningar Sanna.
Medarbetare på Blandrashundar, HBT & Socialt stöd.ifokus 
Jag får nästan alltid höra "hurn gammal är du? 20 eller?" Nej jag är bara 15.. och det har blivit ännu mer sedan jag gick in mer i rockabilly kulturen att folk tror att jag är äldre än vad jag är,men härom dagen så sa en karl,en väldigt smart en han sa "Det är inte utseedet som visar åldern,det är hur dom pratar oh beter sig,för utseendet är omöjligt att se på hur gammal ngn är." han hade precis innan gissat att jag var 19.
samma sak när jag sak köpa energi dryck ibland senast var härom dagen när jag var med mamma på willys oh jag handlade två energi drycker(dom ha 15 års gräns) så kom det upp att hon va tvungen att ta idkontroll oh hon såg att jag hade legget framme men hon bah" Du behöver inte visa för jag ser att du är över 20 " det visste jag inte om jag skulle ta positivt eler negativt.med andra ord tyckte hon att jag såg ut som om jag fick handla på bolaget..halåå?