Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettinternet-datorer-tv-spel
Läst 2813 ggr
[Noriisen]
0

500 kr?

Hej jag är 13 år och undrar om 500 kr är lagom månadspeng?

Jag behöver inte beta saker t mina djur , bara kläder o sånt..men kläder är dyrt o såå men vi har inte ens bra ekonomi så vad tycker ni?

jag får pengar av min mamma när jag behöver men månadspeng av pappa

hus-musen
1

500 kr är väl rätt okej om du ska betala dina egna kläder, bio, godis, telefon mm.

Qui dormit, non peccat

[Noriisen]
0

#1 Bara kläder typ o äta ute ! :)

[Lupse]
0

Det är bra.. jag fick bara 300 kr när jag var 13, behövde köpa kläder och sådant själv.. det räcker väl enligt mig.

Nu när jag är 16 får jag hela mitt studiebidrag, och det jag tjänar på mitt helgjobb. Men inget mer (:

Fridaaaa
0

när jag var 13 år fick inte jag 500 kr:P Så ja, är väl lagom, beroende på vad man betalar själv.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Stiinisen
0

Jag är 14 år och har 400 kronor i månadspeng ! 
Så ja , du har bra månadspeng ! ^^'

// Stina och Kaninerna

Min blogg ; http://zetterberg.webblogg.se/

[cookies]
0

jag får 300 nu (16 år) och ska betala min telefonräkning på det (100-150 kr). Mamma och pappa köper kläder och sånt som behövs, fungerar bra för mig :)

Viccan92
0

Jag fick 150kr i månaden tills jag fyllde 18.

Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast

hus-musen
0

Jag fick 50 kr i månadspeng när jag var 13, men i gengäld belade mamma min mobil 100 kr i månaden, och jag fick separat pengar till kläder när jag behövde nya.
Får man 200 kr i månaden så är det bra, och för 500 ska man utan problem kunna betala mobil och kläder själv. Eller så får man skaffa småjobb och hjälpa till och tjäna mer pengar :)

Qui dormit, non peccat

mjuhm
0

Jag är 13 & får 1050 av mamma i månaden, & av pappa får jag lite när jag vill.

♥ Den som sa att lycka inte kunde köpas med pengar, glömde djuren ♥

[Noriisen]
0

#9 Nice , behöver du betala allt själv då eller? :)

mjuhm
0

#9 Aa, allt förutom saker till alla mina djur :).

♥ Den som sa att lycka inte kunde köpas med pengar, glömde djuren ♥

[Wera]
0

Jag fick ingenting för än jag var 14, mamma och pappa betalade allt jag behövde då. Nu är jag 18, får 3100 kr i månaden och betalar precis allt själv utom mat (om jag inte äter ute) och hygiengrejer samt min bils helförsäkring.

Men ja 500 kr är väl max om man bara behöver betala lite kläder och småsaker.

Wand
0

Tycker det är riktigt bra att få 500 i månaden för kläder och annat. Hela mitt studiebidrag går åt till djuren, tänk vad lycklig jag skulle vara om mina föräldrar kunde betala allt det. Flört

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

Flamman1
0

Jag är 17 och jag får mitt studiebidrag, jag måste betala allt själv och då jag håller på med hästar så går 500 varje månad till hästen så jag får klara resten på 500 + det jag får när jag jobbar. Så ja jag tycker det är lagom till dig.

Försök att aldrig ge upp hur svårt allt än är

YellowKiwi
0

Jag är snart 15 och får över 1.000 kronor, men det är bara för att jag måste köpa kläder och sådant själv. När jag var 13 år fick jag 200 kronor. Men då behövde jag inte betala några kläder eller något.