Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettinternet-datorer-tv-spel
Läst 1765 ggr
Flamman1
0

trött och besviken

Hej! Igår hände något som hänt förut men aldrig lika alvarligt som igår. Min pappa är extrem astmatiker och ibland missökter eller ja ofta sina mediciner. Igår fick han en alvarlig astma attack så han fick hämtas med ambulans. Han vart inlagd och ska stanna till imorgon. Jag var aldrig riktigt orolig efter ambulansen kom för jag har lärt mig att så fort han får vård blir allt bra. Men jag vart ist arg på honom. Han sabbade nu min födelsedag vet att det låter barnsligt men vad hade hänt om mamma inte kommit hem och ringt så kunde han ha dödt. Så idag på min födelsedag så sitter jag hemma och gråter och min största önskan är att han ska lära sig att ta hand om sina mediciner och sköta dom för det här är verkligen jobbigt. Vet inte vad jag ska göra för att få honom att förstå alla har varit på honom att skärpa sig men jn säger bara jaja sen händer det här igen. Jag är orolig att det ska hända när ingen är med honom och kan ringa eller köra iväg honom.

Försök att aldrig ge upp hur svårt allt än är

Nali
0

Det enda du nog kan göra är att försöka sätta dig ner och prata med honom. Berätta hur du mår när han gör såhär etc.

[cookies]
0

Skrik åt honom och gråt samtidigt… kan nog få effekt?

Flamman1
0

Inge av det ni säger funkar har redan testat. Hoppas det blir bättre nu har har skräck för sjukhus och stannar kvar där tills imorgon. Hoppas han tänker till lite extra eftersom han förstörde min födelsedag på köpet.

Försök att aldrig ge upp hur svårt allt än är