Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikett: övrigt
Läst 1731 ggr
[rsj]
0

julkapp till syster, hjälp

Hej!

Behöver julklapps tips till min storasyster på 20år, hon har en son å bor i en liten lägenhet. Å hon säger ingenting som hon önskar sig så jag undrar om de finns nå tips?
Skulle verkligen behövas.

Är usel på att komma på å ska nu i veckan iväg å handla det sista,

Mitralis
0

Pris?

[rsj]
0

då min familj e ganska stor så har jag bara råd med 100kr/person :)
så 100kr

Sigrun
0

Presentkort, biocheckar,  eller någon sån där upplevelse box som man kan köpa numera på mataffärer, kryssning på tex vikingline eller dyl?

Eller varför inte årets julklapp? (matkasse: linas matkasse tex.)

eller något personligt som att man "bara" är barnvakt några gånger? eller liknande…

Skrattande

Mitralis
0

100kr är förnuftigt tycker jag. Man ska inte ruinera sig.
Gissar att hon som ung mor kanske inte har så mycket pengar att röra sig med så köp någonting som är bara till henne och som gärna är lite onyttigt. Använder hon smycken?

MissInAction
1

Vad gillar hon då och hur är hon som person? Glad
Jordnära, bohem, lantis, stadstjej, politiskt intresserad, djurintresserad, nörd, kreativ, positiv, sportig, lugn, modeintresserad etc.?

Spa-kit finns i varierande storlek och pris. Typ duschkräm, scrub, lotion, fotfil eller liknande.  

Om hon har möjlighet till barnvakt så kanske biobiljetter!

Böcker? Bara du vet vilken genre!

Smink-kit finns också i olika prisklasser, kolla på Åhléns eller kicks om du har möjlighet. De har även online-butik.

Vacker krukväxt med kruka.

Presentkort på kläder eller saker till hemmet, t.ex. Hemtex, ikea, jysk eller cervera. Man kan välja den summa som passar.

Beroende på hur gammal sonen är… doftljus?

Hur har hon det med porslin och sånt? Kanske vackra glas? Finns ju serier som man kan köpa många av, man kan ju alltid börja med ett eller två!

Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[rsj]
0

Nä, hon har inte bra inkomst alls. Ja hon använder smycken så länge de inte är för "puffigt" :P

MissInAction
0

Ah där kom det en bunt svar medans jag skrev Skäms Nåja, en del av mina tips funkar med en hundralapp också!

Kluring om Ryssland

Mitralis
0

#5 Klickar på bra inlägg Glad

MissInAction
0

Om hon gillar smink: på Lindex och kanske Cubus (osäker) finns ett väldigt billigt märke med ögonskuggor och läppglans etc. Pierre René heter märket. 

Murgröna är en grön växt som hjälper till att ge bra inomhusluft (man kan säga att den renar luften) och så kan de "klättra" om man vill. Både dekorativt och funktionellt Glad

Tackar Tyst

Kluring om Ryssland

Mitralis
0

Jag var inne på en sån här Uggla. Jag har en med en massa färger som jag tycker om. Funderar på att köpa neutrala också. De ska finnas lite här och där har jag hört.
http://translate.google.se/translate?hl=sv&langpair=en%7Csv&u=http://www.ebay.com/itm/Fashion-Bronze-Retro-silver-Cute-Owl-Big-Eye-Pendant-chain-Necklace-28-/290623888992

MissInAction
0

Åh vad fin! Det verkar vara inne med ugglor nu har jag märkt.
Det vore en finfin present till ett Harry Potter-fan Flört

Kluring om Ryssland

Imasy
0

Böcker kan man ju köpa billigt i pocketform.

Som förälder får man ju ofta stå tillbaka lite för sin egen del, så kanske hemma-spa prylar? Presentkort på kläder? Bio besök som någon sa?

Hem inredningsprylar? Alltid kul att få, men kanske inget man prioriterar att köpa själv om man har dålig ekonomi. Indiska har ju tex jättemycket fina ljuslyktor om man gillar den stilen.