Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettövrigt
Läst 3236 ggr
Carlo
0

Sälja kläder på Tradera?

Hej!
Nu är det så att jag har ett stort garderob fullt av kläder som jag verkligen inte behöver eller vill ge bort gratis (Ja ni kan kalla mig för snål och så vidare, men jag köpte dessa kläder för min lön!)

Jag offrade ett sommarlov och ett vinterlov för dessa kläder, men nu har jag blivit realist. Jag behöver inte dessa kläder.. Obestämd

Bara onödigt att ta så mycket plats egentligen- så jag vill sälja dem!

Har sett en hemsida som heter Tradera och funderar på att registrera mig och sälja där, jag är väldigt karismatisk och skulle inte ha några problem att ha "kundkontakt" osv.

Men detta är problemet- jag gillar inte att avslöja personnummer och så… Frågan är- "Är det värt att ge ut HELA personnumret till Tradera & Gatuadress för att sälja kläder?"

Jag är VÄLDIGT osäker & mina föräldrar har sagt att jag får sälja mina kläder… Men frågan är VART ska jag sälja dem? =o

Tacksam för svar Oskyldig

Hälsningar,
Carlo
Följ mig på instagram: andrethenoble
Medarbetare på choklad.ifokus.seblodgivning.ifokus

[jakke94]
0

Det enda som visas för andra medlemmar på Tradera är ditt alias (smeknamn) som du själv väljer när du registrerar dig.

Först när du köper eller säljer något får säljaren/köparen tillgång till dina kontaktuppgifter.

Dina personuppgifter lagras i en skyddad miljö och de lämnas aldrig ut till obehöriga.

Carlo
0

#1 Jaha haha, Vad dum jag är som inte la märke till det Foten i munnen
Tack så mycket för ditt svar ! Skrattande

Hälsningar,
Carlo

Fridaaaa
0

Jag brukar sälja på tradera ibland :)
Det är bra sajt tycker jag.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Carlo
0

#3 Oj vad bra! :) Då ska jag bli medlem där och sälja Skrattande

Hälsningar,
Carlo

Fridaaaa
0

#4 Skicka dock inte kläder förräns du ser betalningen på kontot. Finns dem som kan luras, precis som på många andra sajter:)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Carlo
0

#5 Tack för tipset! Skrattande

Hälsningar,
Carlo

fidojunior
0

Jag brukar också sälja på Tradera. Se till att kolla upp fraktpriser också så du inte går back eller så inte kunderna får betala för mycket i frakt. Det är bra om du skriver om något plagg har något hål, fläck eller liknande. Bra med mycket info och bra bilder, inga suddiga eller dåliga bilder.

Lycka till! :)

Hälsningar Olivia

Titta gärna in på min blogg

Carlo
0

#7 Tack så jätte mycket! Skrattande
Nu är jag redo att sälja :)

Hälsningar,
Carlo

[Wera]
0

Jag säljer och köper där, fungerar kanon och ja det är värt att ge ut sitt kundnummer, Anledningen till varför man gör det är för att Tradera ska kunna skicka ut faktura till dig för det kostar ett par kronor (inte mycket alls) per annons, kanske 3 kr/annons beroende på vad man väljer. Kan kosta mer men det billigaste valet kostar bara ett par kronor.

Bra att ha med i annonsen är ungefär "betalas max tre dagar efter vunnen budgivning" - annars kan man sälja den vidare. För vissa kunder kan fö för sig att vänta hur länge som helst med betalningen.

Gimbergsson
2

Vi säljer jättemycket saker på tradera i min familj och tjänar pengar på det vi egentligen skulle ha kastat bort. Gällande kläder så säljer vi ofta i olika paket typ "tre byxor/jeans och fem skjortor/ t-shirts i storlek Small" Då behöver man inte lägga ut så jättemånga annonser och köparen tycker ofta att det är praktiskt att få allt i ett paket och inte från många olika håll :) bara ett litet tips. Lycka till med försäljningen!