Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettböcker-film-och-musik
Läst 2077 ggr
[Northbridge]
0

Hur ska jag berätta?

Jag har blivit tillsammans med en kille som är 4 år äldre än mig (kärlek har ingen ålder!).. Jag vill åka till honom, men i och med att vi inte varit tillsammans sålänge vill jag inte riktigt än berätta för mina föräldrar. Så vad kan jag säga till dem? Jag har aldrig vart ute och rest själv någon gång tidigare..

Tack på förhand.

Wand
0

4 år är ju inget! Jag har aldrig förstått varför folk tycker att 3-4 år ska vara en sådan big deal. Min mor satte en gräns på att hon inte tyckte att jag skulle skaffa någon äldre än 25 när jag var 14, det är väl okej i alla fall. 

Du ska berätta för dina föräldrar hur du känner för honom, men jag kan ju säga som så att det är väl ändå bäst att han kommer till dig?
Vet visserligen inte hur gammal du är, men det är alltid säkrast från din sida. 
När ni träffats (och även dina föräldrar fått träffa killen) så kommer säkert dina föräldrar att mjukna en aning!

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

nottheonly
0

Håller med föregående, tycker det är mycket bättre om han kommer till dig. Speciellt om ni aldrig träffats förut, för man vet ju inte hur de är i verkligheten..

[Northbridge]
0

#1: Tack för att du förstår mig, inte alla som gör!
Hm… Mamma och pappa skiljer det ju 4 år emellan, så .. Men vid första träffen vill jag inte att de ska träffa honom, om jag själv inte vet om det ska gå bra eller dåligt.. Så om han kommer, vad kan han och jag hitta på då?

Wand
1

#3 Hur långt bort bor han? Bor ni i samma region så kan ni ju träffas t.ex på stan och sådär, men bor han 50 mil bort så kanske det inte är så lätt att bara träffas över dagen. 

Då jag träffade min pojkvän för första gången så hade vi varit tillsammans i drygt 2 månader. Han är 3 år äldre än mig (jag är 17, han 20). Då kom han hit på sommarlovet och stannade i 2 veckor. Jag skulle aldrig ha vågat åka till honom först, och min mor hade nog inte låtit mig heller, haha!

Jag kan lova att dina föräldrar kommer uppskatta att få träffa honom. Kan förstå föräldrars oro när deras barn ska träffa killar och vänner för första gången.

Vad ni kan hitta på? Det beror helt på vad ni gillar! Jag och Robin var mycket ute, satte oss på bryggan, spelade gitarr, pratade, gick ut med hunden, "var intima" (såklart) och satt vid datorn, kollade film mm. Det finns mycket man kan hitta på. Ett tips är ju att ni ses på ett lov, så att ni inte har någon skola i vägen, eller jobb om det skulle vara så.

Ni kan bestämma saker att göra i förväg, t.ex om ni ska gå på bio en dag, gå ut och äta, åka bort, ja, vad ni nu vill!

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

[Northbridge]
0

#4: Han har sagt att han gärna vill gå på bio med mig, äta pizza (typiskt killar!) m.m. Så…