Vad ska hon göra?
Har en kompis som har en del problem när det gäller skolan, familjen, mobbing och sådant.
Hennes pappa är rätt sträng av sig och lite mer åt ''ego-trippad''. Han håller på att trycka ner henne genom att säga att hon är tjock, att hon inte klara nånting, skyller på saker hon inte gjort och så vidare.
Gäller även hennes bror som trycker ner henne riktigt mycket, kalla henne för fetto och sånt.
Hennes mamma är hur snäll som helst.
Min kompis då har pratat med sina föräldrar att hon har det svårt. Men hennes pappa rycker bara på axlarna, som om hon går lösa det själv.
Hon har även haft en del självmodstankar och så..
Hennes mobbing är riktigt skarpt, d.vs. uttnyttjande genom internet, skolan och även hennes kompisar.
Finns det något jag kan hjälpa till med och ge henne tips och så?
Stall Bråna
Visa att du finns där för henne. Det är något som många faktiskt glömmer bort..
Skulle även vara bra om du fick in henne på ett nytt tankesätt. Gå in på ''lawofattraction.ifokus.se'' och läs. Det har gett mig väldigt mycket! :)
Be henne gå och prata med skolkuratorn om ni har en, alternativt en lärare som kan hjälpa henne att kontakta en kurator 

Mvh Stephanie 

Håller med #1.
Få henne att känna självsäkerhet och hjälp henne att känna sig trygg i sig själv, så kan hon så småningom säga ifrån till sin pappa och sin bror. Jag skulle blivit rosenrasande om någon i min familj skulle trycka ner mig.
Har själv inte läst boken "Egoboost!" av Isabella Löwengrip, men den kanske skulle gett henne en egoboost 
Jätteskönt att höra att du finns där för henne! Bra, bra 
Om hon mår piss även efter ha motarbetat sin pappa osv, prata med henne om kuratorbesök eller att hon pratar med sin mentor.