Presentation av mig själv
Hej!
Jag är ny på iFokus & på Tonåringar i fokus.
Jag är en 18 årig tjej som fyller år den 14/12, tycker om djur och är ganska duktig på att sjunga. Har 2 hundar, 1 guldhamster och 2 dvärghamstrar.
Hundarna heter Cilly och Aika och är blandraser mellan schäfer/bordercollie/collie och är syskon, riktiga busrumpor! Båda två är 4 år gamla. Guldhamstern heter Ylva och är en svart bandad satin KH på 1 år. Hon är riktigt charmig och är lite sprallig. Dvärghamstrarna heter Penny och Tyra och dom är 9 månader. Penny är en mandarin agouti och hon är hur lugn som helst. Somnar fort i handen. Tyra är har mer energi, men om hon får springa av sig så kan hon också somna. Hon är i färgen sapphire.
Annars bor jag i en lägenhet med min pojkvän på 21 år, tillsammans med mina (alltså inte hans) tvillingpojkar på två år. Pontus och Joel. Blev gravid när jag var 17 och brast ut i storgråt när jag fick höra att det var tvillingar. Men trots att jag var ung, lyckas jag ta hand om dem.
Hoppade av skolan när jag gick 2an på gymnasiet. Blev då gravid och rymde hem ifrån. Pojkarnas pappa är min far.
Har blivit misshandlad sen jag var liten och har bott i 3 olika fosterfamiljer. Flyttade sedan tillbaka till min familj när jag var 13 och bodde hos dom i 3 år. Vilket var en kamp. Den kvällen då pappa hade gjort det, så stack jag och har aldrig sett mina föräldrar sedan dess.
Detta är ganska jobbig sak för mig, men jag är öppen om det.
Det första jag läste tänkte jag bara "Åh, jobbigt med tvillingar så tidigt.. men kämpa på" , sen stannade allting när jag läste _"Pojkarnas pappa är min far.".
_Ibland förstår jag bara inte vad folk har för fel och gör något sånt mot sin egen dotter?! .. Men du ska verkligen ha .. kommer inte på ordet just nu, för att du har klarat dig igenom det där, och det är bara att fortsätta kämpa.. för du verkar ändå ha det bra med din pojkvän nu ? :)
Välkommen hit!
ps, du liknar en gammal kompis.. läskigt :p
Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto
Välkommen hit och hoppas du ska trivas här!
Jag hajade också till på att barnens pappa är din pappa… och blev förstummad så klart!
Hur kom det sig att du beslöt dig för att behålla dom? Hur är det idag? Har din far fått straff? Sitter i fängelse?
Ja frågorna är så klart många, för det som hänt dig är inte något man hör varje dag.
Men det är fruktansvärt hur vanligt det är med övergrepp inom familjen, det är hemskt!
Du får gärna berätta för oss om du vill.
Tack så mycket!
#2 Jag tycker det är ganska självklart att jag behöll dom.. Jag skulle aldrig klara av att slösa bort två liv, det är ju faktiskt deras ända chans att få leva. Men sen har jag inte låtit dom få bo nån annanstans, för dom är mina barn & trots att det är pappa som är pappan, så älskar jag dom. En av pojkarna har downsyndrom, & då känns det ännu viktigare att behålla dem. Och min far sitter i fängelset.
#1 Jag har det bra med honom, trots att vi bråkar ibland, & då är det ofta över mina barn. Dessutom vill han ha ett till.
Usch så hemskt! 
♥ Den som sa att lycka inte kunde köpas med pengar, glömde djuren ♥
#3 På riktigt? Vill han ha ett till barn med dig?! 
Ojdå… Snacka om inavel
Vad hemskt!!
Va lycklig och gör andra lyckliga<3
Såg på din profil att din ena som har dött… Jag beklagar sorgen<3
Va lycklig och gör andra lyckliga<3
Välkommen hit!
Men jag måste fråga hur det här går ihop.
"Jag är en 18 årig tjej" skriver du.Sen skriver du "tvillingpojkar på två år. Pontus och Joel. Blev gravid när jag var 17"
är det bara jag som inte får ihop de?
jag kan få ihop det, hon var 18 år i skrivandets stund och när man läser på hennes profil så står det att hon fyller den 14/12..
Förvirrande, men det går ihop :)
Medarbetare på Djurfoto
#9 jahaa nu får jag med ihop det:) men dom är två där? eller menar hon att dom ska bli två? haha jag blir förvirrad..;P
Jag menar absolut inget illa jag måste ara reda ut det för min hjärna hänger inte med haha:)
det vet jag inte, men det spelar egentligen inte så stor roll. Tänk dig istället att så fort det är ett nytt år så blir man ett år äldre, det reder ut ganska mycket i min hjärna :p
helt enkelt så fyller hon 20år detta året och killarna (eller killen, som #7 sa så såg jag att den ena hade gått bort :( ) blir då 3år.
Medarbetare på Djurfoto
okej, ja jag får tänka så;P då blir det nog klart i huvudet:) Tack:)
TS,Jag beklagar sorgen<3
#5 Jag tror att TS menar att hennes nuvarande pojkvän vill ha ett barn med henne.
TS, välkommen hit och jag beklagar sorgen