Normal vikt
Hej, jag har en fråga. Jag är tjej, 14 år, 173cm & väger 50 eller 52 kg. Är det för lite? Och hur gör man för att gå upp i vikt? Jag äter mycket och rör inte på mig, men är smal ändå, har varit smal sen jag var liten- normal smal.
Låter för lite ja, jag är 165 cm och bör väga 55-58 kg, så 50-52 kg till dina 173 cm är lite lite. Enligt BMI är du underviktig.
Jag hade pratat med en Dietist eller liknande och kollat upp ämnesomsättningen.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Vissa har snabb ämnesomsättning.
Det är "för lite" men oftast brukar detta ändra på sig då man kommer upp i ålder (runt 18 år) då kroppen bör hinna växa färdigt ordentligt på alla sätt och vis innan.
Jag är 157 cm "lång" och din vikt är normalvikt för mig. På nedersta gränsen nästan t.o.m.
Men detta har även mycket med kroppsbyggnad och anlag att göra.
Min pojkvän är 185 cm lång och pendlar mellan 44-55. Det är på tok för lite, men han går helt enkelt inte upp i vikt. Han har för hög ämnesomsättning och bränner kalorier för snabbt.
Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?
Det är väldigt individuellt då brösten kan spela stor roll som tjej, stora bröst väger mer än små tillexempel. Sedan är det ju individuellt om man har kommit i puberteten och fått kurvor ännu.
En del är smala av naturen, beror mycket på släktdrag. Jag länner flera som det inte spelar någon roll för hur mycket de äter - de går inte upp i vikt.
Så jag frågar dig - Trivs Du med Din kropp?
Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else
Är helt nöjd med min kropp. Oroar mig lite för att jag ska väga för lite bara. Men min mamma var riktigt smal när hon var i min ålder osv, min lillebror är smal, kusinerna, pappa var så smal som min lillebror är i den åldern osv.. så jag antar att det går i släkten. Och jag äter massor haha :) Men går inte upp i vikt så mycket. Men snart är det ju jul & då blir det mormors mat går alltid upp ngt kg då :)
Dåså, C_97, sålänge du är nöjd och mår bra i övrigt. Ingen vitaminbrist eller näringsbrist och du äter "normalt" så är det absolut ingenting att oroa sig över! 
Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else
vägde också detsamma när jag var i din ålder och vår lika lång!!! Helt normalt ;) (sålänge du äter ordentligt och rör dig någorlunda)
www.strangegirlyouknow.blogspot.com
Är 16 år, 168cm lång och väger bara 40 kilo, men det ligger i släkten.. :P
Håller med #7.
När jag var 14 vägde jag 40 kg, men jag oroade mig inte ett dugg, iof är jag inte lika lång som dig
Men vänta tills du vuxit klart och kommit upp i ca 18 års åldern, det brukar ändra sig. Så länge man äter och mår bra bör det inte vara något att t'nka på tycker jag?
Du kommer i vilket fall som helst gå upp i vikt sen, så oroa dig inte.
Jag är 162,5 cm lång och är snart 15. Jag väger typ 46 kg.
jag va som du åt mer en pappa rörde mej inte men som sagt det ändrar sig när man blir 17-18 år
Jag är 160 och väger 43, mitt mål är 52 så jag tror du också väger för lite.
Mitt tips är och göra som jag och gå till en homeopat, de har en massa olika tabletter som är naturliga och bra för kroppen, dessutom blir man hungrigare av de. :)
#13 Men du är ju bara 13 år än så länge, jag är också 160 cm och väger 47 kg, men jag är 18 år… jag är precis lagom. Min syster är 162, 18 år på 145 kg och också lagom. Jag tycker inte alls att du väger för lite för att vara 13 år! =P
är oxå typ som du, fast jag är 15 år, 159 cm lång och väger 43 kilo :P men jag har oxå alltid varit smal, ligger i släkten. som andra har sagt;bara du trivs med din kropp och mår bra så är det ingen fara ;)
Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
14# och 15#, fast jag är inte nöjd, jag är vääääldigt smal och jag vill ha höfter och allt det där jag inte får när jag är såhär smal, folk säger lätt dumma saker bakom ryggen på mig för jag är så här smal.
Det är ju klart att man kan trivas med 43 kilo fast jag är inte en av de :)
(tillägger att det också ligger i släkten här)
#16 Men höfterna utvecklas med åldern
Så förhoppningsvis får du större när du blir 16-18 år. 
#17 Förhoppningsvis ;)