Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettkänsliga-rummet
Läst 3204 ggr
Anonym
0

Så ensam

Jag gillar inte den där känslan. När man sitter och ser på andra människor som är kära som skrattar och myser, och så känner man sig så misslyckad, så ful, så äcklig, så osexig och så ensam.

Aldrig mer ska jag vara med en kompis och hennes pojkvän. Det är alltid Jag som blir ensam, som blir lämnad utanför. Som får sitta och se dum ut och låtsas som ingenting, som om allt är helt normalt.
Och det där äckliga ljudet när de kysser varandra och man sitter precis brevid med ett pokerface och låtsas som ingenting.

Man går runt på stan, Ser ett gulligt par på en bänk, på bussen, i affären .. DE ÄR ÖVERALLT!
Och varje gång man hör kärleken runt hörnet bara krymper man för varje gång. För man vet att man inte hinner ifatt den.

Jag känner mig så ensam och det enda jag vill är att ha någon som håller om mig och älskar mig för den jag är..

Såklart visar jag inte för mina kompisar eller människorna omkring mig att det är så här jag känner. Att jag hatar mig själv och tycker jag är fulast i världen. Jag är faktiskt ganska självsäker i skolan och ler mycket åt alla människor.. skrattar åt allt. Men ÄNDÅ så är de enda killarna som varit lite intresserad av mig varit mellan 24 - 35 år gammla.. Fattar ni vad sjukt det är !?

Jag kommer aldrig få en kille i min egna ålder… hur kan det vara så att jag lockar till mig pedofiler? jag klär mig eller beter mig inte direkt utmanande…

Cazzos
0

De behöver inte vara pedofiler bara för att de är äldre än dig.

Känner ungefär likadant som du, brukar ha perioder då jag är desperat efter att kunna få hålla om någon och vara kär.

Men du hittar inte den rätta i den här åldern och även om det känns tufft så är du inte ensam, tänk inte så!

Kan du inte umgås med flera kompisar samtidigt så blir det inte lika tråkigt om det är bara 1 som har med sig sin pojkvän?

Anonym
0

#1 okejdå.. men det känns ändå lite creepy.

mm antar att de allra flesta känner så eller har kännt så..

i den här åldern? Jag är 16 och känner att det borde vara dax nu,.. Men jag vill inte vara den som går fram helt enkelt,. Jag har blivit 'nekad' för många gånger för att jag ska våga göra det igen..
Om jag ska vara ärlig är jag skiträdd.

Nej faktiskt inte.

[cookies]
2

Jag har inte varit med om någon liknande situation riktigt men när jag var yngre så tjatade en kompis ALLTID när vi träffades "Åh önskar att "X" var här nu..", så till slut så sa jag "Kan du sluta tjata om "X" nu?!, det är vi som umgås och vill du inte det kan du gå" typ nåt sånt…

"Det finns ett fel på tjejer, dom glömmer ibland hur mycket dom är värda <3" (direktkopierad från facebook)

Jo man känner sig liten och ensam när man ser andra som är tillsammans, men ska man ge upp för det? NEJ! Man måste kämpa, och vänta. Det är inte kul att vänta, men kan vara väl värt det! Kan ju ta ett eget exempel..

"Jag träffade mitt ex för första gången i December 2009. Vi hade spelat s.k. lussebandy, innebandy turnering för skolklasser ;) Och så ska man klä ut sig ;) (de som jag spelade med var 1 år äldre, en tjej som var 1 år äldre som jag känner frågade om jag ville vara med dem och jag sa ja :)) Efter så stack vi hem till en kille, och var i hans källare, great time! Då snackade jag lite med mitt ex och hennes kompis (hon som bjöd med mig) och vet jag inte vad som hände.. Tror bara jag började gilla henne.. Så snokade så klart reda på hennes msn (hehehe) och vi började snacka… och såklart så sa jag bara rakt ut "jag gillar dig" typ… jag har varit sån, bara sagt det rakt ut.. lika bra att bara få det gjort.. Hon tror jag inte gillade mig det minsta när vi började snacka (eller som mer än vän ^^) men iaf så snackade vi massa.. Och i mitten av maj nån gång så blev vi tillsammans, typ 6 månader efter vi träffats 1a gången."
Vi är inte tillsammans längre och träffas inte längre, men det är ju sånt som händer.. :)

Så man ska inte ge upp! Innan jag började gilla henne så trodde jag att INGEN ville ha mig.. kändes seriöst så…. Så ge inte upp :)

Hur vet du att det bara är de äldre killarna (som du skrev) som har varit intresserad av dig? Människor är hemlighetsfulla och brukar inte säga till andra pga man är rädd för att den andra personen inte känner likadant, känner du igen det? ;) Så jag tror allt att det finns killar som är/har varit intresserade av dig fast inte sagt nåt :)

Så du vill ha en kille i din egen ålder? (innebär det +/- nåt år?)
De flesta tjejer brukar väl vilja ha en kille som är några år äldre? O.o eller det är iaf det som jag har fattat det som.. "/

Finns i pm om det är nåt :)

[hamster-expert]
0

Känner mig oxå skit ensam, killen jag gillar är inte kär i mig och killen som gillar mig gillar jag lite, men jag känner inte för att vara ihop med honom. =/

Trodde aldrig nån tuff kille skulle gilla mig, men han gillar mig ändå.

TRo mig, nån kmr snart bli kär i dig, men då kommer problemet om du har lust att va med honom eller inte..

Anonym
0

#3 fast jag brukar säga till, men de verkade så lyckliga så jag ville inte förstöra för dom.

Det är det enda jag gör ju,. vänta på alla människor.

Söt historia, synd att ni gjorde slut. Men i den historien var det ju du som kom fram ???

För de är de enda som sagt något till mig. Och inte bara på internet. Det har faktiskt kommit fram killar till mig några gånger varav en av dem varit 35 år gammal. Det är stört. Jag var 15 år gammal då. vilekt betyder att han är 20 äldre än mig !?

Jo men om man typ står med en skylt "Jag vill ha dig" .. då borde de ju fan våga chansa..  nej men okej,, man står inte direkt med en skylt fast man kanske är lika tydlig som en skylt vore. . .

Och ja jag känner igen mig,. Men när jag var mindre var jag väldigt öppen med hur jag kände och så, sa direkt vad jag tyckte. Men det är ju inte så populärt, folk tar illa upp eller blir generade. Så nej, Jag gör inte sådant längre.

minst ålder: Min egna ålder
Högst ålder: 20
Men helst vill jag ju ha någon kanske runt 1 år äldre än mig..

Ratlings
0

Sådär kände jag också förut.. Vilket resulterade i att jag gick in i ett förhållande som var rätt stomigt och jobbigt. När det började knaka som värst sa jag att jag skulle vara förevigt singel efter det, men vad gick det… lite mindre än en månad? Så dök han upp.

Det jag vill få fram är att man måste sluta leta, sluta tänka att man är oälskad bara för att man inte har någon. Det kommer när det kommer! :)

// Lise
When nothing goes right, go left!

Anonym
0

#4 mm min vanliga otur då. Skulle det någongång komma någon så kommer det säkert bli så att jag inte gillar honom.. det har ju faktiskt hänt en gång förut för länge sen.

#6 Ja men du fick ju iaf ett förhållande då ju? Men man är ju fan inte älskad om man inte har någon alls!?
Så är det. och jag hatar det.

När kompisar sitter och snackar om sina pojkvänner, eller när de snackar om den snygga killen i skolan och hur han kom fram till den ena tjejen, eller när de tjatar om hur fula de är och hur tjocka de är.. då känner jag mig som fulast i världen, och så ensam. De väger ju mindre än mig, är absolut så mycket finare än mig.. och de får killar. Hur ful är jag då egentligen… ??

[hamster-expert]
1

Jag känner mig inte ful, men jag får ändå inte någon kille. Grejen är den att jag inte har just den där fjortisen i mig som så många killar från 13-16 gillar.

Jag är inte översminkad, jag plutar inte med läpparna på varenda facebook bild och jag är inte jävligt självgod + att det självklart också finns många tjejer som är snyggare än mig, men jag ser iaf ok ut och det gör säkert du också!

Jag blir dessutom lite mindre populär ibland för att jag är ovänn med två killar i min klass och en tjej i min parallell klass. Och då håller de på och snackar skit om mig! ska bli skönt att slippa dem när jag börjar gymnasiet..

Jag är den jag är och det är jag stolt över. Alla tjejer behöver inte vara lika och ha samma personlighet. Många tjejer just från 13-16 är så lika, många är bara fjortisar eller bitchar. Så jag kan känna mig speciell för att jag inte är som alla andra, alla kan egenligen känna sig speciella och vara glada över det.

Du är också speciell och du kommer hitta en kille som gillar dig för just den DU är. Och då kommer du vinna på att inte vara precis som så många andra!

(Asså om du nu inte känner dig precis som alla andra, he he)

[Koppsal]
1

#8 jo det är väl en nackdel att vara annorlunda nu, när man är tonåring. Men senare när man blir äldre är det väl en av sakerna man värdesätter mest hos personer. Men det hjälper ju inte mig nu..

Det finns ju några killar jag gillar, men jag lovar att de inte ens kollat på mig. inte en enda.

Ratlings
0

#7 Man är inte oälskad bara för att man inte har ett förhållande. Det jag menar är att när man slutar längta, önska och leta det är då det oftast dyker upp. Det kan ta hur lång tid som helst att hitta den rätta, men bara för det är man inte oälskad eller ful.

// Lise

[hamster-expert]
0

#10 Precis!

#9 Japp, just i tonåren vill många killar att tjejer ska vara just på ett visst sätt… Det är nästan lättare att hitta någon ju äldre man blir, fast då gäller många andra grejer också när man har ett förhållande som inte spelar någon roll i tonåren.

Anonym
0

#10 **"Men man är ju fan inte älskad om man inte har någon alls!?"

**Där snackar jag jag inte om bara förhållanden.. Den rätta… bullshit. Man kommer aldrig hitta den rätta, men man kan iaf hitta någon !? 

Jag menar, jag är ju inte direkt en sådan tjej som stryker längs väggarna och är osynlig. Sådana personer kan jag förstå om de inte har ett förhållande. De är ju liksom inte öppna mot allmänheten. De låter ingen komma nära. Men jag är ju inte sådan.

Jag. Förstår. Inte. Vad. Jag. Gör. För. Fel! 

#11 håller med, och det suger. Att de flesta killar inte är tillräckligt smarta för att uppskatta att vissa tjejer har modet att vara sig själva.

Ratlings
0

#12 Men det är helt fel att jämföra kärlek - pojkvän flickvän - med att vara oälskad. Där förstår jag faktiskt inte vad du menar överhuvudtaget.
Och jo man kan hitta den rätta, tro mig, det finns självfränder. Och att bara ha någon för att ha ett förhållande, för att känna sig älskad är bara fel, så otroligt fel, och det kommer inte sluta bra för någon inblandad.

// Lise

Anonym
0

#13 Jaha så du tror att det är bara därför jag vill ha ett förhållande? Det ligger såå mycket mer bakom det. Och hur kan du komma och säga vad som är rätt och fel? 

Det förstår jag inte.. finns det några regler som jag inte känner till eller? hur man ska starta ett förhållande och varför?
Så hur tycker du man ska starta ett förhållande då? På medlidande !?

Ratlings
0

#14 Du har inte sagt någon annan anledning, det ända du säger är att du inte är älskad och vill ha någon. Så hur tror du jag uppfattar det? Och du måste väl ändå kunna fatta själv att man inte kan leka med någons känslor bara för att man känner sig ensam.

Anledningen till att man ska starta ett förhållande är för att man älskar varandra. Det ska vara känslor från båda sidorna. Det är vad jag tycker. Det finns inga regler. Men tyvärr finns det alltför många som leker med andras känslor till stor del bara för att ha någon.

Det jag har skrivit har jag skrivit för att det är det jag tycker, så som jag upplevt det. Varesig du tar det till dig eller inte. Men att få massa motfrågor och när det inte verkar som att du vill ta det till dig.. Det kan jag stå över. Lycka till i framtiden!

// Lise

Anonym
0

#15 Men va fan, du känner inte ens mig, du har ingen aning om hur jag är !? 
Jag kanske verkar som en en kallhjärtad människa som bara bryr mig om mig själv, men jag är inte sådan. 

Det här är ingen kontakt annons? ska jag skriva här allt jag erbjuder min framtida pojkvän eller? Hur jag ska ta hand om honom och älska honom för den han är, acceptera alla hans bra/dåliga egenskaper, och vara hos honom när han mår dåligt osv. 

du dömer ju mig bara så där? Faan, jag är inte sådan. Jag vet hur det känns att bli lekt med, så varför skulle jag göra likadant mot någon annan när jag vet hur ont det gör??

Men detta är ett forum, varför svarar du på mitt inlägg om du inte vill att jag ska svara tillbaka? Jag får ju också säga vad jag tycker. Alltså varför dömer du mig och går efter det som verkar vara istället för att veta säkert !?

Tack för den, Det där lät ju som du verkligen menade det också!   

(Är inte sur, även om det låter som det. Jag bara 'ifrågasätter', lite upprörd.. men inte så farligt.)

Ratlings
0

#16 Jag dömer ingen jag inte har träffat.

// Lise

Anonym
0

"Och du måste väl ändå kunna fatta själv att man inte kan leka med någons känslor bara för att man känner sig ensam."

**Där! Där tror du ju att jag är sådan ??

Ratlings
0

#18 Som jag skrev innan har jag bara utgått efter vad du skrivit i tråden. Jag vet ingenting om hur du är som person, för jag känner inte dig.

Och nu med det sagt orkar jag inte sitta och diskutera med någon på ett forum om något så litet, så jag säger återigen: Lycka till!

// Lise

Anonym
0

#19 men skit it då, fattar inte ens vrf du kommentera från början !?

Förstår inte hur man kan utgå från något någon annan skrev .. Det kanske bara är ena sidan av historien eller så. Så det är bara nödigt att grunda en person på så litet. Du vet ingenting om mig och vad jag tänker, Det som kommer ut här är ju inte allt !?

Ja tack!! Det ska jag verkligen!!

[hamster-expert]
0

Jag fattar vad du menar med "oälskad", asså du känner liksom att alla får turen att bli kära o den de är kära i älskar dem? Så känner jag också, men som sagt, många förhållanden är tyvärr inte så även om det verkar så.

Oftast är en mer kär i den andra(tex att en ville bli ihop och den andra hängde på bara för att ha någon men inte är så kär just i den personen, eller så är båda inte så kära i varandra.

En kille gillar mig och jag kanske vill lära känna honom. Men då känns som om jag bara leker med honom eftersom jag egentligen är kär i en annan kille. Fast jag är inte lika kär i den andra killen heller nu.. Och jag vet att den andra killen aldrig kommer bli kär i mig. Men jag kan ju iaf bli bättre kompis med killen som gillar mig ? Det är ju alltid bra att ha många kompisar! Förresten är han nog inte lika kär i mig som jag var i den andra killen, för jag har hört att killen som gillar mig är player.

[hamster-expert]
0

Men är du intresserad av nån kille du känner nu? Isåfall kan du ju snacka mer med honom eller rent va flirta? :S

Jag har mest kännt mig oälskad just när jag var som kärast i den andra killen, olycklígt kär.

Men du får helt enkelt vänta tills du blir kär eller tills någon blir kär i dig som du kan tänka dig lära känna. Men jag förstår att det känns jobbigt att vänta, för det känns ju som " kommer det någonsin hända mig???"

Iförsig har du lång tid på dig, och som nån skrev tidiagre i sitt inlägg händer det när man slutat tänka på det. Så gör nåt kul med dina kompisar eller gå på nån fritidsaktivitet som innebandy eller dans tex så att du bli sysselsatt och slutar tänka på det. Då kanske du träffar nån på aktiviteten som du gillar? ;)

Anonym
0

#21/22 precis.

jag blir typ kär skitlätt.. det är skitjobbigt. 

Jag är intresserad av 2 killar i skolan. Den ena som är snyggast är typ 80% bög såklart. det har han sagt själv, och dessutom han har redan ett förhållande med någon kille. 
Den andre är ett år äldre, också skit snygg. Men känns som om han inte är pojkväns material. Han flänger runt, über social, har pratat med mig flera gånger.. men känns ändå som jag inte har något gemensamt med någon av dessa killar.. 

haha det tror jag inte, jag är inte den som pratar med folk jag inte känner.. jag pratar bara med dem om de pratar med mig först. Men så fort någon sagt HEJ.. då kan jag vara hur personlig som helst och jätte social. Just det där första steget… Fy FAAN vad jobbigt det är.

[hamster-expert]
0

#23 Haha synd att han är bög :P

mm håller med, många kan tycka man är konstig om man är för öppen direkt. Så försöker hålla mig mitt imellan, asså självklart inte vara för innåtriktad men inte snacka för mkt.

Anonym
0

#24 haha han är inte helt bög dock.. men jag är säkert inte hans stil ändå. Hans ex som varit tjejer har varit rikttiga scene/emo tjejer..

haha menar inte att jag bara pratar om mig själv hela tiden, men jag menar att jag kan bete mig 'normalt' eller så som jag brukar vara i vanliga fall när någon hälsar först. annars blir jag skitblyg och vågar knappt kolla på personen.

Sweelin
0

Sluta leta och sluta bry dig så dyker det plötsligt upp någon.

Jag hade precis bestämt mig för att leva lyckligt singel, ge upp i letandet… Och vips, så sitter man hemma och är sjuk och träffar en kille som man senare förlovar sig med … (och dumpar 2½ år senare)

Va lycklig och gör andra lyckliga<3

Anonym
0

#26 mm.. som det funkat. Jag bestämde mig också för det för något år sen. Det är först nu som jag fattar hur de flesta är så mycket lyckligare när de blir älskade och älskar en annan person.

Sweelin
1

#27 Tro mig… Det är inte för nöjets skull personer säger att dom hatar kärlek och killar och ska aldrig bli ihop med någon igen!

Det är inte rosa moln om du tror det… Mycket psykisk smärta

Anonym
0

#28 men klart jag fattar det. Alla slags relationer medför väl psykisk smärta till en viss grad. ??

Sweelin
0

#29 Till den grad då du känner att du vill dö. Vanligt faktiskt.

Anonym
0

#30 men jaaaa, 

Även fast jag inte haft en riktig pojkvän har jag ju faktiskt snygga och roliga kompisar som har haft pojkvänner sen de var typ 13 år gammla, Jag har ju sett dem. Jag har sett min mamma. BELIEVE ME JAG FATTAR

Jag är inte störd, dum i huvudet eller allmänt retarded. Jag observerar människor hela tiden, läser av deras ansiktsuttryck. försöker lära mig tyda dem. Jag fattar smärtan. Hatet och allt det dåliga. det är ju runt mig hela tiden. Hur faan ska jag inte ha kunnat märka !? 

jag är 16, inte 12.

Sweelin
1

#31 Nej det är du inte. Du är dock jävligt stöddig, uppkäftig och ignorant.

All hjälp du får ger du kritik för och blir elak på oss? Om du inte vill ha hjälp så fråga inte efter den.

Anonym
0

#32 jo jag vet,.
Menar inte att vara så. Du har rätt. Jag borde fan skärpa mig. Jag har inte ens en värdig bortförklaring.

Men måste faktiskt säga att i början av tråden var jag inte elak, sur, arg eller så. 

Men sen så uppfattar människor mig som en arg, stöddig, uppkäftig och ignorant person när jag skriver. Kanske för att jag svär mycket,,, jag venne.

Stiinisen
0

Känner mej likadan.
Min bästa vän & hennes pojkvän sitter och snackar om sitt sexliv och hånglar & tar på varandra 24/7.
Hennes pojkvän brukar även vara sur på mej.
Och ibland jätte glad.
Jag kan inte häller säga nått , då hon verkligen älskar han.
De har förlovat sej & vi är bara 15 år.

Dock är han verkligen jätte bra för henne då hon har 'problem' , och han försöker verkligen att hon inte ska dricka osv.

Känner mej så ensam , har ingen själv att krama om.

// Stina och Kaninerna

Min blogg ; http://zetterberg.webblogg.se/

Anonym
0

#35 aww så tidigt?

jag vet precis hur du känner, uääk för den känslan. Hoppas man själv får vara lika lycklig någon gång. Jag undrar hur det känns..

Sweelin
0

#33 Vi alla har bara försökt att hjälpa dig att må bättre.

När jag var 16 år den 06 april så träffade jag min kärlek. Via internet då.

Så allt jag säger är att det finns inget sätt att påskynda sin kärleksprocess? Lär känna personer mera och sen så får du se hur det utvecklas. Kärlek är bara något som händer, där känslorna styr och inget man kan grina till sig.

Kan inget mera säga

Stiinisen
0

#35 jo , jag undrar med hur det känns.

Hatar känslan att vara ensam 24/7.

// Stina och Kaninerna

Anonym
0

#36 jo jag uppskattar det jätte mycket,, jag är bara jätte dålig på att visa det.
hmm du har nog rätt ..

#37 precis. Jag har inte ens en bästa vän (undra varför).
Men aah ensamhets känslan är en av de absolut värsta känslorna.

[hamster-expert]
0

Men du kanske har många "ytliga" vänner? Många av mina kompisar har as många ytliga vänner. Men jag har färre fast nära vänner.

Anonym
3

#39 nej de är absolut inte ytliga, De är underbara och har accepterat mig sen vi träffades första gången. Vi är ett jätte mixat gäng med olika utseenden :) 

Bara att jag har bara känt dom i en termin.

mina gammla kompisar fick nog av mig. De gav upp mig en efter en. Jag var ett sådant där 'psykfall' sa de, och det orkade de inte med.. De hade egna problem och de orkade inte ta hand om mig och mina problem.  

Nu har jag skärpt mig skit mycket. Och jag har faktiskt inte bråkat med dem en enda gång förra terminen.. *stolt*

[hamster-expert]
0

#40 Vad skönt! tycker också om tjejerna i min klass, alla är kompisar, schysta, roliga, respekterar varandra och snackar inte skit. Har inte hört någon av dem snacka skit om någon, vilket är bra, för då är det liten risk att de snackar skit om en.

Killarna i min klass är däremot inte så roliga, nästan alla är tråkiga sportkillar som inte har något annat i huvudet + att de är rätt fega. De av killarna som har bra humor i min klass är typ 5st, men de kan också vara taskiga o jävligt självgoda. De leker coola nästan hela tiden! Är så sjukt besviken på en av dem, han var så schyst förut men nu är han så inriktad på att bli en av de "coolare" killarna att han blivit naiv och gör typ allt de säger, håller med dem om nästan allt och snackar skit om alla som de snackar skit om! Skrikandes

Anonym
0

#41 precis, sådant är himla vitkigt när man väljer nya kompisar :)

aww sådant är inte kul, hadde flera kompisar  som blev så.. speciellt min bästis jag kände i 11 år. Han blev riktigt elak på slutet.

Jag har endast 3 killar i min klass.. En sportfåne men han är också den snällaste och socialaste. Han har stärkt mitt självförtroende något enormt på bara några veckor.. Bara genom att prata med mig som en normal människa. Det var väldigt nytt för mig..
De andra två är blygare, lugnare och tystare. Men fortfarande otroligt snälla.

Stiinisen
0

Jag har deremot inga kompiar i min klass , är mobbad och då blir ju inte 'känslan' bättre… :/

// Stina och Kaninerna

Anonym
0

#43 aww, nej, usch. Venne hur man ska få bort känslan på egen hand faktiskt :(