Hur ser en perfekt fest ut för er?
Nu hade jag tänkt att ni skulle få svara på en fråga. Eftersom detta är väldigt stor skillnad hos flertalet ungdomar. Många ser en perfekt fest/tjejkväll/killkväll med massor av sprit, öl, cider, men man kan ha exakt lika roligt om man inte dricker, man kommer även ihåg vad som hände då också.
Själv är jag tjejen som ser en perfekt fest om man är med ett mycket trevligt sällskap, lagomt med drick (något som cider/öl, inget rent sprit) för att slappna av lite mera, men absolut inte bli full utan kanske lite lullig och bara har det trevligt! Blir absolut inte roligt om någon blir alldeles för full och inte kan gå själv t.ex, spyr osv…
Sen så vill jag verkligen minnas kvällen! :D
Så - Hur ser en perfekt fest (tjejkväll/killkväll/osv) ut för er?
- Hur ser ni en kväll som har blivit förstörd av alkohol och droger?
- Vad tycker ni om att ungdomar under 18 dricker/röker?
Perfekta kvällen: Jag har en gästlista på ca mina 15 "närmaste vänner" eller vad man säger, jag kan prata med alla och de kan prata med varandra utan problem. Goda tilltugg, bra musik och massor av fina drinkar som alla tillsammans brukar engagera sig i att fixa och dona med. Alla blir lagom lulliga (utom två som kör, men de har kul ändå) så har vi en trevlig kväll där ingen blir för full och spyr eller liknande) :)
Förstörd kväll: Det är nog alla kvällar en killkompis till mig vart med på. Han blir jättefull direkt och börjar gnälla på alla andra att de ska dricka fortare så de blir, och jag citerar, "fulla och roliga". Sen börjar han må illa såklart och spyr sen blir han arg och börjar bråka. Honom bjuder vi inte mer :P
Ungdomar: Det är inte bra alls. Det är dock viktigt att inse att det sker och göra det bästa av situationen, så att säga.
Fast jag tänkte lite på det här med alkoholinblandningen. Blir det inte alltid någon som dricker mer än vad denne klarar av och spårar ur?
Ibland blir det så jo, men de personerna brukar jag inte bjuda igen. De som sabbar, spyr, bjuder in andra etc.