Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettövrigt
Läst 7197 ggr
StoL
2

Underviktig kille!!!

Tjenare jag är en 13 årig kille som är 170 cm lång och väger 47 kg.Jag ligger under normalvikten med 6 kg.Under mina 13 år har jag sportat för mycket och ätit för lite.Men jag vet inte vad jag ska äta för att gå upp i vikt nu när jag börjat styrketräna.

Fridaaaa
0

Kan säga att du ligger ca 10-12 kg under normalvikten.

Men du måste äta regelbundet: frukost, mellanmål,lunch,mellanmål, middag/kvällsmat. Speciellt eftersom du lär växa lite till eftersom du bara är 13 år.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

StoL
0

Okej ska börja äta regelbundet.

Tack för ditt svar Fridaakesson.

DjurTjejerna
0

Killar i min klass väger inte mer än dig inte mycket i alla fall!!!

Är själv 13 år tjej och väger! 36kg

Mvh Stephanie

Medarbetare på Cockerspaniel.ifokus

Fridaaaa
0

#3 Hur lång är du då? Man kan inte bara gå på ålder och vikt, man måste gå på längd&vikt och kroppsform

DjurTjejerna
0

mm jag vet jag är inte så lång jag är nog kortast men killarna är långa :)

Mvh Stephanie

Medarbetare på Cockerspaniel.ifokus

regnbågsbron
0

Ät kolhydrater och protein och det skall du äta regelbundet.

Förslag:

Frukost: Havregrynsgröt, ett glas juice, smörgås med ost&skinka.

Mellanmål: En frukt / yoghurt

Lunch: Stor portion husmanskost, Mjölk 3%

Mellanmål: En skål fil med müsli och en smörgås, mjölk.

Middag: Husmanskost, stor portion. Ta mycket protein, kolhydrater och ät nyttigt fett.

Kvällsmat: Smörgås med pålägg, kanske oboy.

Cazzos
0

Om du ska börja styrketräna så råder jag dig att äta mycket proteiner och hyfsat med kolhydrater, och fett är väldigt viktigt också, vilket du inte får glömma.

kaaniin
0

Om du tränar mycket behöver du också äta mycket ;)

Vet inte om jag får stjäla en tråd men jag undrar om jag också väger för lite?

Är en tjej på tretton år (tränar 5-6 dagar/vecka), och tycker jag äter hyffsat mycket. Jag är ca 1.65 (? är inte säker) lång och väger ca 45 kg.

Fridaaaa
0

#8 Ja det är för lite om kan kollar BMi.
Jag är 165 och ska enligt BMI väga minst 56 kg.

kaaniin
0

#9 Okej. Folk säger att jag är smal och så, men jag äter väldigt mycket. Jag tror att lite beror på att jag har ''bra matsmältningssystem''. Men sen idrottar jag ju också väldigt mycket, men jag kan ju inte precis gå och äta så mycket att jag mår illa för det ;) Så jag vet inte hur jag ska göra isåfall, men det stör mig inte på något sätt :)

Fridaaaa
0

#10 Om man inte vill gå ner i vikt, ska man äta lite mer än vad man gör av med :)

mjuhm
2

Så länge man äter bra, känner sig frisk & inte har några andra tankar kring mat & sin egna kropp, ska man egentligen inte lyssna på ett BMI.

Jag har massor av kompisar som äter jättejätte mycket, men är fortfarande underviktiga enligt BMI. Dom är friska & mår bra. :)

♥ Den som sa att lycka inte kunde köpas med pengar, glömde djuren ♥

StoL
0

Jag kollade på barns BMI och då var jag inte underviktig enligt barns BMI.

mjuhm
0

Enligt ett barns BMI så är jag på gränsen till undervikt, & jag är mycket kortare & väger bara 1kg mindre. Jag testade dig på ett BMI för barn, där det stod att dem inte ens räknar ut om man är underviktig.

Jag har samma BMI på ett vuxentest, som ett barns test.

Du har BMI 16,3 enligt ett barns BMI & enligt ett vuxet BMI har du också 16,3.

När man har 18,5 så är man på gränsen till undervikt/normalvikt. Så du är alltså underviktig.

Men som sagt, känner du dig frisk behöver du inte lyssna på ett BMI. Dock om du tränar & äter lite, bör du äta mer för att kroppen ska orka.

♥ Den som sa att lycka inte kunde köpas med pengar, glömde djuren ♥