Föräldrar som tvingar
Min klass ska på klassresa idag (åka tar ungefär 10 timmar) men problemet är bara att jag är sjuk, har fruktansvärt ont i huvudet och mår inte alls bra. Har sagt till mina föräldrar att jag känner mig för dålig och inte orkar åka med p.g.a det. Jag menar, hur kul är det att sitta och må dåligt hela resan?
Det är inte första gången jag är sjuk när sånt här händer eftersom jag verkar ha dåligt immunförsvar och är lättmottaglig för förkyldningar och sånt. Mina föräldrar blir bara sura när jag säger som det är och de kör med allt "det blir bättre när du kommer iväg" "du MÅSTE åka" och de blir bara jättesura när jag berättar hur dåligt jag mår. Vissa gånger har de t.o.m blivit förbannade. Jag blev ivägtvingad en annan gång när jag mådde skit, och det vill jag absolut inte uppleva igen.
Tycker ni de är rätt som förälder att bara skita i att lyssna på sitt barn när han/hon är sjuk? Är det verkligen rätt att tvinga iväg sitt barn? För det är så jag känner det, som en ren tortyr.. Är bara så irriterad just nu.
För mig är det lite tvärt om… Jag har, precis som du väldigt lätt för att bli sjuk vilket gör mig väldigt arg. Jag vill gå till skolan, fotbollen och konståkningen men det får jag inte. Jag missar så otroligt mycket och hamnar därför efter. Just nu har jag väll fått influensa tror jag och förstår varför mamma och pappa håller mig hemma. Dock händer det ibland att jag bara har lite feber och ont i halsen för att dom ska sjuk-anmäla mig. Jobbigt. ._.''
Jag tycker inte att det är rätt att dina föräldrar inte lyssnar på dig. Försök att prata med dom? Lycka till. 
- Medarbetare på Lockar ifokus.
https://nouw.com/rosettagabriella - In och läs!
#1 Jag vill, men som sagt blir allt bara jobbigt när man mår dåligt :(
Som du säger är mina föräldrar helt tvärt om, får ofta tjata för att ens få vara hemma. Och nu verkar inte ens de hjälpa.. Måste spy och sånt för att de ens ska gå med på att jag är hemma. Vet inte hur många gånger jag plågat mig igenom skoldagar när jag mått riktigt kasst. Och även om jag pratar med mina föräldrar börjar de som sagt tjata emot. De kan säga "jag förstår att det är jobbigt när du inte mår bra, men du måste kämpa" "du kan inte vara hemma" bla, bla. Alltså de hjälper inte. Det känns inte som de tror mig fast att jag själv vet att jag mår kasst. Och kommer jag totalvägra nu kommer de tro att jag inte VILL följa med. Och de lär sluta med att jag får världens utskällning och att de typ drar in mig i bilen om jag vägrar.
#2 Ojsan… det låter jobbigt.
Jag vet tyvärr vet jag inte riktigt vad du ska göra eftersom jag själv aldrig haft samma problem. Men på vilket sätt mår du dåligt? Har du ont i halsen kan du ju ta med dig halstabletter till skolan eller om du har ont i huvudet/kroppen kan du ju ta en ipren eller en alvedon? 
#3 Jag har jätteont i huvudet, snorig, ont i halsen, känner mig bara allmänt kass, förkyld. Har redan gått på värktabletter i 2 dagar nu. Det hjälper väl lite, men jag mår fortfarande inte bra :(
#4 Då vet jag inte vad du ska göra..
Är du i skolan nu?
#5 Nej, jag vet inte heller. Tack ändå!
Är hemma från skolan. Men mina föräldrar envisas med att jag ska åka dit tills vi ska iväg, och de lär inte ge sig heller.
Mina föräldrar har aldrig kunnat tvinga mig till någonting. Fuck dom!! Om du känner att du mår dåligt och är sjuk så stannar du hemma, och de bestämmer förfan inte dom. Stå på dig
Sorry, men blir bara sjukt upprörd
Som förälder själv skulle jag aldrig tvinga iväg barnen på en klassresa (nöjesresa) om de var sjuka.
Hade det varit en tex obligatorisk resa som var betygsgrundande, ja, då hade jag kanske bett dem försöka stå ut beroende på vilken sjukdom det var, ller prata med ansvarig lärare om det finns någon annan uppgift man kan göra hemma som motsvarar resan.
Varför är det så viktigt för dina föräldrar att du måste åka med?