Första festen
Snart någon helg så har jag blivit inbjuden på en "riktig" fest, vad ska man ha på sig?
Något du känner dig bekväm i men ändå är fint. Det är inte kul att gå runt och känna sig obekväm för att man ska vara fin, då är det svårt att slapna av och ha kul.
Medarbetare på westernridning.ifokus
Jo men hur fint ska det vara? Ska man ha klackar? Klänning? Hehe
#2 Det beror ju lite på vad det är för fest. Är det "dricka-alkohol-fest-med-tonåringar" så hade jag inte tagit klackar och klänning, utan lite tyffare klädd som jeans och en snygg top. Vet man inte vad det är för typ av fest så hade jag tagit jeans (eller vad man nu brukar använda) och en flashig top. Idag är det ju mode med lite allt möjligt så man kan ju ta på sig nästan vad som helst och vara både festligt klädd men ändå vardaglig. Så något som stämmer in på den stilen du brukar ha till skolan, men något festligare skulle jag gissa på.
Sen beror det ju på om det är inne hos någon eller ute. Men oavsett så brukar man springa ut mkt så ta inte på dig för kallt (inget litet linne utan att ha en tröja över axlarna)
Medarbetare på westernridning.ifokus
Tack!
jeans och en snygg top funkar alltid! skippa klackarna om du inte är van, då kommer du ändå inte kunna dansa i dom 
Vad ska man ha för slags skor om man inte har klackar
skor som är lätta att ta av och på! Ha inte converse eller liknande knyt skor, är sjuukt iriterande om man ska ut ett tag och sen in! brukar bli rätt mycket sprigande genom dörren. :)
Svarta tajta jeans fungerar alltid med en kanske glittrig top, converse. Enkelt o snyggt!

Jag måste även ge dig tipset om att klä dig varmt, de är kallt ute just nu och för de mesta går man in och ut. Är du då förlätt klädd så blir du för lätt sjuk.
Detta vet jag eftersom jag på fest förra helgen slutade med att jag låg med 41 graders feber! (
) Efter att bara haft tights och linne på mig. Jag hade svåra skor med mig och skorna var bara lättre att skippa när vi gick ut. Och nu denna helgen sitter jag med tights, jeans, två par strumpor,långarmad svart tröja och framför allt, enkla skor!
Vad jag menar är att, de behöver inte vara lätt och obekvämt för att de ska vara snyggt! Klä dig, varmt, bekvämt och enkelt. 
Och om du inte vill se vardlig ut brukar jag själv lägga ner tid på att fixa håret och smink, och ha lite vanligare kläder. Passar mig mycket bättre!