Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettövrigt
Läst 1925 ggr
Anonym
0

Bleh

Vill skriva av mig, men vet inte vad jag ska skriva. Känns som att jag ändå alltid bara är ivägen, tar upp plats. Får ändå alltid höra att det inte är så farligt, att det finns folk som har det värre. Att jag borde rycka upp mig.

Hatar att känna mig så ensam, utesluten. Men sammtidigt vågar jag inte ta kontakt med andra, med oron att jag bara är i vägen. Och väldigt få av mina vänner kontaktar mig ändå. Kanske jag inte betyder nåt för dom, mer än då dom behöver nån att skyffla över sina problem på. Orkar inte med det mer, ingen verkar ju bry sig ändå. Har flera gånger släppt ut rop på hjälp, skrivit texter att jag inte orkar mer, att jag känner mig utnyttjad av mina vänner, men får aldrig nån respons på dom. Så jag kanske har rätt i mina mistankar, jag kanske bara finns till för att dom ska ha nån att skyffla över sina problem på, inget annat. Men när jag behöver hjälp för att jag mår dåligt så är jag löjlig och borde rycka upp mig.

Orkar inte mer tror jag. Känner för att säga upp kontakten med alla jag känner.

Men jag kanske är överdramatisk och borde kanske lugna ner mig lite. Jag överdriver bara. Är en dramaqueen. Ser inte att mina vänner faktiskt bryr sig, utan går ner i mina egna känslor.

Jag vet inte. Allt jag vet är att jag mår sjukt dåligt men håller det inne. Vågar inte visa det för någon.

[Sniff]
0

Känner igen mig lite i det du skriver. Jag gillar inte att ta kontakt med folk, och om jag försöker samla ihop vänner för att göra någonting får jag oftast inget svar. Det är en person just nu som jag känner att jag kan vara med utan att känna mig oönskad och osäker. Med alla andra är det mycket svårare. Jag vet inte riktigt hur jag ska bete mig och få kontakt med kompisar, hur jag ska fråga och få dem att vilja vara med mig. Är jätterädd för att jag ska vara för tjatig.  När jag är med någon är jag också väldigt osäker och letar efter fel och små tecken som betyder att den personen tycker att jag är jobbig. Tror jag behöver bättra på mitt självförtroende…

Och så fort jag tänker något, och om jag mår dåligt, så börjar jag tänka att jag överreagerar, att det är fel på mig för att jag tänker så och att jag bara vill ha uppmärksamhet. Till exempel nu. Nu skriver jag det här, och tänker samtidigt att jag är en dålig människa som bara mår bra när jag får andra att tycka synd om mig och bläbläblä. Vill inte skriva så, för det ska inte handla om mig.

Hursomhelst, jag vet inte hur man ska tänka eller göra för att må bättre. Ville bara skriva av mig lite jag också, utan att veta varför. Skicka gärna ett meddelande, så kan vi skriva av oss till varandra.

Marizia
0

Jag känner igen mig också, jag knner exakt så, att jag inte vill bara till besvär och söka upp andra kontakter, och jag känner mig också utfryst och uttnyttjad…

Det jag brukar göra, är bara att rycka upp mig, umgås med andra, lyssna på musik för att tänka på nått annat för stunden ;)

Jag skulle också vilja veta, vad man skulle kunna göra, men jag har ju bara ''vanliga' tips tyvärr, som nog inte hjälper just din situation.. :/