SOPA - PIPA FY FAN!
Jag vette fan vad USA håller på med men nu har det fanimej gått för långt! Dom har stängt ner den första sidan (enligt SOPA) www.megaupload.com! Dom kommer snart att stänga ner fler! Vafan håller dom på med?! Dom kommer ju för fan sabba internet för alla! Fy fan vad dom ska hålla på! Leka världspolis och sabba internet för andra!
Jag är grymt besviken på dom!!!!
>:@

gick inte in på länken men tänka på namnet så antar jag att det syftar till nedladdning, som är olagligt.
Men lagförslagen har ju inte gått igenom än. Så det finns fortfarande hopp! :)
Flera sidor har ju stängts ner i protest, kan det inte vara så att megaupload också har gjort det i protest?
http://www.svd.se/naringsliv/it/senatorer-svanger-i-sopa-fragan-efter-protester_6779927.svd
/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com
#1 Ja det är nedladdning, men det är massa som inte är olagligt oxå ;) T.ex. som banor till ett spel, som folk gör själva och lägger upp fanns där :´(
#2 Vet att det har vart sånt när jag var liten, men som sagt, kommer inte ihåg nåt 
Megaupload blev nerstängd av staten (tror jag det var) och ägaren plus ett antal anställda är anklagade för nedladdning och spridning av musik, film, m.m. Går det tillräckligt långt så kan de se framemot en fängelsetid på mellan 20-25 år om jag minns rätt. Nyheten släpptes sent igårkväll.
Saker kommer och går, sidor stängs ner med CAD (cease and desist) meddelanden. Detta har skett i många år men känns lite väl lägligt med denna stängningen av en sida som har räknats med på listan över världens största (no joke) och som dessutom ger tillåtelse till medlemmar att sprida filer (allt från dokument till film.. you name it, men innehållet kan både vara olagligt men även mycket lagligt.)
Har dock för mig att SOPA inte kom långt och är tillbaka på övervägningsstadiet. Var väl även vita huset som ställde sig emot den, om jag inte läst helt fel..? Dock är PIPA fortfarande på framfart.
/Fridaybrew

Om detta går igenom kommer internet förstöras…
Min hemsida: dodat.se
// Dodat :)
facebook,twitter etc. ska ju också stängas ner av SOPA och PIPA
#8 Stört ju :O
#8 #9 fast bra :p
Facebook tar ju alla ens rättigheter! :O
#10 men facebook är ju typ.. det bästa :O
#11 Det kommer komma nåt nytt isf, som inte tar alla ens rättigheter ^^ ;)

/Fridaybrew
/Fridaybrew
Alltså, vilket bra sätt att få precis all jordens befolkning mot sig!
Ingen bryr sig ju om den lagen, absolut ingen.
Usch, hemska tanke att allt försvinner! :(
//CaptainBunchie (fd. BlossaTossa) _
http://bunchiesphoto.weebly.com/
_
/Fridaybrew
Pipa & Sopa what about Nopa?
Nopoa (Y)
ACTA har ju tillkommit nu oxå D:
#18 say whuut, Vad är Nopoa,, och vad är ACTA D:

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Sverige har dessutom skrivit på något om den där ACTA :/
Den är fan värre än dom andra…
// Dodat :)
Men fy faan. Så önödigt.
Vadå ska typ nästan hela världen åka in i fängelse nu eller? hur tänker dem…
som någon top-comment sa på youtube: "I was raised to always share you selfish bastards"
Menar det ^^
NOPA ska tydligen vara emot SOPA, PIPA och ACTA :) Minecraft har gått med (eller startat) NOPA :)
Fattar inte vad världens ledare håller på med D:
Man kan la bara ta bort allt olagligt och ha en bra koll på det! (svårt jag vet)
Bara att joina "Operation Black March" !!! :D
#22 jo men du skrev ju Nopoa.. så trodde jag hade skrivit fel.. hahah.
"People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people" - V for Vendetta
Bästa filmen <3
Haha, nej jag som failade :)
Precis! Vilken film btw? O_o
#25 V for vendetta… hahahah :)
Jahaaa xD
Facebook tar inte ens rättigheter. 
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~
#28 du får nog ta och läsa användaravtalet igen. allts oms publiseras på facebook texter bilder och allt får FB rättigheterna till och kan sälja dina familjebilder som reklam för herpesmedicin vart dom vill trots att man inte vill, ett provocerande exempel men fullt möjligt.
Så genom att ladda upp bilder och skriva så avsäger man sina rättigheter per automatik. Det är ett vidirigt avtal egentligen som få egentligen är medvetna om.
Dock kan man argumentera för att man GER Fb rättigheterna så de kanske inte TAR men det är mer ordklyveri än något annat.
/Fridaybrew
Som #29 säger så får de använda dina inlägg, bilder och filmer (dvs allt om dig)
#29/#30 Jaha, jag trodde de menade att de fick lov att "visa" det på facebook bara. Men okej, då har jag mistförstått. =)
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~