MENS?! HJÄLP!!!!
fick min mens för några dagar sen (inte första gången)
det är så att det är jättelite och typ istället för mensrött blod så är det jättemörkt nästan svart och typ klumpigt så de är nästan ingenting alls.
jag undrar om det är nåt farligt om de är någon som vet vad de kan vara? har inte haft nån mensvärk heller så tvivlar på ifall de verkligen är mensen. snälla, hjälp…
Helt normalt. Oroa dig inte. :)
Vänliga Hälsningar Lina
Blod koagulerar så det är därför blod ser svart ut och är klumpar. Helt naturligt på slut-tampen så att säga. Endel har jättestora blödningar i många dagar och helt apropå så slutar det, vissa har normala blödningar och sen kommer det sista i form av en brun-svart aktig 'gegga' så att säga. Det brukar vara över på 2 dagar, endel har det längre. Beror på person till person.
Vissa har mensvärk och vissa inte. Jag har fått min mensvärk från min mor, kan knappt göra nånting för att det gör så himla ont i äggstockarna och strålar smärta mot ryggen och ner mot benen. Helt naturligt att vissa inte har ont :)
I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.
-Albert Einstein
men det har varit så sen jag fick mensen denna månaden.
Om du nyligen har börjat fått mensen så kan du få flytningar i form av sånt. Det är antagligen mensblod som inte riktigt kommit ut av sig själv. Låt det vara, tvätta med vatten på kvällen och använd binda istället för tampong tills det har rensat ut av sig själv.
I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.
-Albert Einstein
jag använder bara binda nu, det löser väl sig :)
Hur länge har flytningarna hållt på förresten?
Kommer ihåg att jag hade lite problem när jag började få min mens. Det tog kanske 3-4 månader för mig innan det vart riktigt så att säga. Fast jag har haft problem med äggstockarna länge, ont och urinvägsinfektioner till tusen. Så inte lätt ibland!
-Albert Einstein
men alltså jag har haft mens i kanske två år och det är typ inte flytningar.

De där klumparna är slemhinnan. Helt normalt, de ska vara så. Eftersom du inte blivit gravid, så lossnar den från insidan av livmodern. Annars skulle ägget fastnat där och blivit till en bebis. Ganska fantastiskt.
Hatar cancer och älskar vårlökar.