Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettövrigt
Läst 1639 ggr
[djurens_vän]
0

vänner?

jag och Clara som går i 6:an, har försökt att bli vän med Linus men det går inte vi har försökt i ett år nu.. det käns som om han inte ens ser oss bara ibland när han har tråkit han va med en annan tjej som heter Joline och hade roligt på bara en vecka så blev dom nästan bästa vänner…  men vi vill ju va vän med han, det gick lite fel… nu blev jag och Clara vän med en jobbig liten kille som har en ''puckel'' rygg.. han heter Albin.. vi är inte dom populäraste i skolan… när Albin blev sjuk så va Emilia och Joline  med oss hela veckan han var borta och vi blev mer populära men sen kom han tillbaka och vi syndes inte längre..

2 frågor:

1. hur kan vi bli kompis med Linus?

2. hur kan vi sluta va med Albin så mycket?

(vi har svårt att säga till han.. går bara när han gör något fel…)

tack för svar snabbt!!!!!

[djurens_vän]
0

ingen som vet?????? akut hjälp!!!!!!???????

nottheonly
6

varför är det så viktigt för dig att vara "populär"? jag skulle rekommendera dig att umgås med dem som vill umgås med dig och som du trivs med.

[djurens_vän]
0

jag vill ju inte av med Albin för han är jobbig ju!!!

nottheonly
0

#3 Då tycker jag du ska säga till honom på ett snällt sätt att du tycker han är jobbig och varför du tycker det så kanske han kan ändra på sig.

Denna kommentar har tagits bort.
[djurens_vän]
0

#4 kan jag inte….

Denna kommentar har tagits bort.
mjuhm
0

Vad jag får för uppfattning är att det är ganska viktigt att vara "populär" för dig.. Säg till Albin, det är det ända du kan göra.

Och varför är det så viktigt att bli kompis med den här Linus? Vill han inte bli eran kompis, är det bara något man får acceptera.

♥ Den som sa att lycka inte kunde köpas med pengar, glömde djuren ♥