Lärare = knasigheter?
Vad brukar era lärare göra för att variera sina lektioner och göra något nytt och knasigt?
Min ena lärare fixar spel där man ska svara på frågor om photoshop/foto/film och grejer. så tävlar vi. Så det gäller att plugga på :)
en annan lärare brukar spela trumpet och säga dåliga skämt hela tiden (med mening då)
ibland får vi uppdrag, eller kollar på film. Idag t.ex. skulle alla redovisa om sin favorit musikvideo på typ 20 sec. Så vi kollade på massa youtube videos hela lektionen och lyssnade på bra musik :)
Jag älskar att komma till skolan och man har ingen aning om vad som ska hända den dagen, bara massa variation och överraskningar. Sen går jag en väldigt rolig linje på gymnasiet också så då blide ännu roligare när man får hålla på med sitt intresse i skolan :)
En gång så kom vi tidigt till skolan och fick värsta frukosten med kaffe/te, mackor, yoghurt och juice! :)
ibland har en annan lärare bakat så då fikat vi lite medans vi jobbar med något som kanske inte är så kul. hahah aha, min knasiga skola.
Brukar era lärare hitta på massa knasigheter? :)
Nej xD haha vi har bara dåliga lärare, seriöst vilken skola går du på? :D JAG BYTER xD hahaha
#1 hahaha, JB.. men inte säkert alla JB är så :)
Men själv tycker jag det är så mycket roligare när lärarna verkligen anstränger sig! :]
Du kan ju komma med förslag till dina lärare :D

vilken rolig skola du verkar gå på! :D
vi har haft typ stress prov, den som först sätter ut markeringen rätt när läraren säger latinska lägesbeskrivningar, blev ganska kul faktiskt:)
sen har vi typ fått lära oss poker på matte lektionen men den minns ja inte så mkt av, kan fortf inte spela poker iaf haha!
Ett väldigt smart och roligt sätt att hålla motivationen och lusten att gå till skolan måste jag säga :)
Det roligaste vi gjorde med våra lärare var antingen när vi knuffae ner en lärare i sjön eller när vi låste in hemkuskapsläraren i sitt klassrum genom att blockera utgången med hjälp av våra skåp.
Oklart dock huruvida detta uppskattades eller ej då detta inte var på lärarnas initiativ…. 
Kommer ihåg vår NO-lärare vi hade på högstadiet. Man visste aldrig vad som skulle hända under lektionen.
Ena dagen kunde han stå helt som vanligt i sitt hörn och rätt som det var så small det till runt om i klassrummet - då hade han riggat små bomber som han hade gjort själv och jävlar vilket liv det vart.
Andra dagen hade han tagit ut nån form av syra som stank … ja jag vet inte vad - men han ville testa vårat luktsinne sa han (tro mig, det gjorde han också den dagen xD t.om rektorn kom ner till salen med en handduk runt huvudet och sa försiktigt 'du borde tagga ner på illaluktande saker' och sen gick han :P )
En gång kom jag ihåg hur vi hade hopptävling från fönstret för det hade snöat så mycket att våningen under oss var täckt av snö.
Bara massa tok när han var i farten men fan va man älskade NO-lektionerna på den tiden =)
I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.
-Albert Einstein
Det var verkligen roliga lärare! :O
Nejmen, mina typ skämtar lite, men de bjuder inte på juice och liknande! :O
Skulle vara kul att testa din skola! :O Men som det skrevs ovan ^^, bra sätt att hålla elever motiverade 
Min SO-lärare är väldigt seriös men kan dra ett skämt lite då och då.
Min klass (speciellt killarna) är lite stökig så om det blir för stojigt från lärarens sida så kan det lätt resultera med ofokuserade elever 
#2 Bra ide men tror dock inte det skulle göra någon större nytta. Dem flesta lärare vi har är bara trötta på att vara lärare och vill nog egentligen inte vara där xD
hahah läst igenom allas svar nu och aah, vissa verkar i alla fall ha lite roliga lärare :)
Älskar #5, det där med bomberna. HAHA!!'
#8 hah aww, :(
nää dom gör inga roliga saker… med mening! men våran sp-lärare är sjukt rolig utan att hon vet om det haha ^^ hon gör inget speciellt men hon går runt och härmar alla, och det är så soligt hur hon säger det efter som hon knappt kan svenska :P
Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
Dom gör ingenting, vissa bjuder på godis eller fika vid "speciella tillfällen", ex. inför jul, lucia, sommarlov och om någon fyller år (en lärare bjuder alltid hela klassen på tårta om han har en elev som fyller 18 på hans lektion - förutsatt att han är mentor/föreståndare för eleven).
Men i högstadiet hade vi "veckovis frågesport" om nyheterna (med alt 1, x, 2) som hela klassen tävla med.
Inget som är särskilt kul iaf. =P
Våra lärare gör inga speciella "knasigheter". Dock har vi världens sämsta engelskalärare. Jag och bästisen har rättat vår lärare i engelskan i typ hela livet, Hahahaaha.
Tre bevis på att hon är sämst på engelska:
1. Hon tror att man kan säga "What's the time". När vi sa det till henne, att man faktiskt inte kan säga så, svarade hon: "Ni är van med amrikansk engelska, men här övar vi brittisk!! Och i England kan man säga Whats the time!".
2. Hon sa att Romania stavades med u, alltså Rumania… HAHAHAH
3. Hon sa att Storbrittanien hette Great Britan, och man absolut inte kunde säga United kingdom.
"Få aldrig en tjej att falla om du inte är beredd att ta emot henne"
#1 går också på jb och är supernöjd med mina lärare, de allra flesta lektioner är superkul och man gillar skolan :)
På våra So-upprop brukar vi få säga en sak som ingaén annan visste om sig själ när ens namn kommer. Sen har vi haft typ kommer inte på vad det heter men när alla tar med sig mat och dricka och så delade vi inom klassen. Slutade med att dom andra klasserna stog runt våran klass och ville ha glass och läsk och våran klass hade krig med maten.
Sen hade jag en engelska lärare som alltid blundade/blinkade när han hade genomgång.
Annars har vi inga roliga lärare.
Vi har inga lärare som planerar "roliga" lektioner utan det blir som det blir. Alla våra lärare, förutom matteläraren, är väldigt unga. Ingen går direkt över 40, iallafall inte dom vi har. Dom flesta är runt 20-35 år vilket gör att dom har samma humor som vi, dom förstår på ett helt annat sätt än en 40åring liksom. Som våran ena medialärare, han är lite under 30 år och har humorn på topp. Även om man ska ha världens mest seriösa lektion och fixa ett filmmanus eller vad det nu än handlar om så slänger han in kommentarer som gör att man håller på att dö av skratt och då har vi några i den gruppen som gärna fortsätter på detta vilket gör medieproduktionen till det roligaste! ;)
Men ja, eftersom att dom är unga så har dom våran humor och vet hur det är att vara i våran ålder (det vet ju alla, men det har inte ändrats jättemycket sen 80-90 talet vad jag har hört, klart det har ändrats men inte lika mycket som från typ 60-70 eller något).
Roliga lärare är bra, det gör skolgången mycket roligare.
Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto