Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettstudier-och-utbildning
Läst 2210 ggr
ponnyfotot
0

dålig själv diciplin?

Jag bara struntar i att göra skaer på lektioner osv, fast jag vill ha bra betyg. Jag orkar bara inte göra något när jag är  i skolan och när jag väl kommer hem gör jag annat än läxor osv.

Något tips på hur jag kan få bättre självdiciplin, och ta tag i skolan igen?

Det har varit såhär sedan skolan böjade igen i år…

[cookies]
0

Försök få dig motiverad,  te.x. att du vill få arbete så att du måste jobba då, typ liknande :)

djurifrihet
0

sånt är jätte drygt när man vet att man borde jobba men gör de ändå inte.

om du ska skriva något arbete så sätt upp små mål på vägen, tex innan den här tiden ska jag ha hunnit skriva så här många ord. eller tills den här tiden ska ja ha gjort de här och de här.

eller så bestämmer du att om du gör jobbet eller en del av jobbet så får du göra det här eller de här.

lättast är nog att dela upp uppgiften i små mål åt gången och berömma dig själv varje gång du gjort dom!

lycka till!

ponnyfotot
0

Tack för tipsen :) Det konstiga är att jag tror det är själva skolmiljön och kompisarna som får mej omotiverad. Jobbar faktiskt bra i stallet, där det är lungt och tyst. Men om jag skulle säga till lärarna att jag ville gå till stallet under skoltid för att plugga så skulle dom nog inte låta mej göra det direkt?

[cookies]
0

Ta på dig ett par hörlurar och försvinn in i din egen värld (förutsatt att hölurarna stänger ute ljuder runt omkring..), funkar för mig :)

ponnyfotot
1

tack för tipsen hörni :)

Cazzos
0

Prata med din mentor eller skolsköterska så kanske ni kan lösa det på nåt sätt Glad

Jag lovar dig att den bästa belöningen är känslan efter att man gjort något viktigt skolarbete! Skrattande

Du kommer att känna dig stolt över dig själv när du fattar galoppen under en lektion, medan dina kompisar kanske virrar omkring och inte fokuserar.