Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettstudier-och-utbildning
Läst 2144 ggr
noraa
0

Hur ska man LYCKAS?

Hur ska man lyckas i skolan?:\ Jag var jätte duktig i 5an då jag inte hade vänner alls o bara brydde mig om plugget men under 6an såå började jag då skolka idrotten för jag börjat i en liten mer fri skola och så skolkade jag bild och slöjd lite då och då och pratar mycket under lektionerna och var oaktiv muntligt. men nu i 7an så skolkar jag idrott men inte ngt annat och jag vill verkligen gå men får ångest vi har en lösning för det…men hur ska jag klara bättre betyg än bara g i allt ….känner mig misslyckad och dålig och vill bara hoppa av skolan i 9an orkar inte !!! snälla ge mig tips på hur jag ska göra för att få mvg i en del ämnen eller åtminstonde vg krävs det att jag är muntligt aktiv? måste jag börja gå på idrotten? ska jag sluta prata på lektionerna? ska jag sluta vara rädd? snälla hjälp vad ska jag göra seriöst vill bara gå under marken och gömma mig

noraa
0

TÄNKER hela tiden nästa år då kan jag ta skolan seriöst ,osv ..

noraa
0

Putt snälla ngn?

axel98
0

Räck upp handen och låtsas vara intresserad av det lärarna snackar om :P

Du kan ju prata eller hålla på med tfn typ när lärarna kollar bort och man måste ju inte välja skolan lr kompisar!!

Jag presterar bättre i skolan och har fler kompisar nu när jag inte sitter vid datorn hela tiden utan hänger med kompisar istället. All slötid du lägger vid TV, dator och annat onödigt kan du ju lägga på kompisar och skolan!

axel98
0

Annars är det bra att liksom ha nån kompis IRL att prata med som bryr sigGlad

Moalinn
1

jag var tyst under hela högstadiet, dvs. tyst på lektioner, deltog aldrig i diskussioner eller något utan jag gjorde bara mitt och jag hamnade inte högre än G. För att få högre måste man delta aktivt och prata när det behövs.

Gå in på skolverket och läs betygskriterierna, där står allt du behöver göra för att uppnå dom olika betygen.

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

noraa
0

#5 sån är jag :\ tyst hela tiden och bara tänker på det dom diskuterar om

AliceTheGirl
0

Jag är tyst av mig och koncentrerar mig på plugget eftersom vi kommer få betyg i höst. Jag är sämst på slöjd, matte, och och bild. Jag är inte alls kreativ, och är inte särkilt smart. Men det hjälper inte att skolka.

I höst när vi kommer få betyg ska vi ha A till F. Och eftersom att jag kommer hålla mig runt godkännt-nivån och aldrig kommer nå toppen kommer jag känna mig misslyckad. Mend det ända sättet att ta sig igenom det är att plugga när man är hemma.

Idrott är en av de få ämnena jag känner mig bra på. Jag älskar idrott, och älskar när en kille i klassen som är grym på idrott väljer mig till sitt lag.

Men det känns som att jag var bättre på allt när jag var yngre. Då tyckte jag det var kul att gå till skolan, och nu är det ett straff att gå till skolan.

Jag tänker hela tiden för att muntra upp mig "åhh nu är det snart sportlov" eller "Nu är det snart helg!".

"Få aldrig en tjej att falla om du inte är beredd att ta emot henne"