Intim rakning
Hur gör ni ''där nere'' rakar ni er…isf tar ni bort allt? Jag tycker inte det är något fel med hår ''där nere'' & många tjejer har det. Dock inte jag…känner mig äcklig om jag inte tar bort allt. Dock går det himla dåligt med engångsrakhyvel då rakfinnar uppstår & stubb dagen efter. Jag och några vänner ska prova vaxning & jag ska köpa en venus embrace. Hur gör ni ''där nere'' ?
VAXNING ÄR UTAN TVEKAN DET BÄSTA. Ska vara det gröna vaxet "Andrea brazilian hard wax". Men när jag inte har tid/ork att vaxa så rakar jag. Tar bort allt.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
#1 Okej , vaxning ska jag definitivit prova! Kommer bli snyggt till sommar bikinin ;)

Alltså är det inte svårt(gör ondare att vaxa sig sj? Jag har hårborttagningskräm.
Jag rakar allt, med rakhyvel. Prövat vaxning men hade inte rätt sort tydligen, för det tog ingenting och funkade alltså inte. (Fast det stod vaxning till intima delar).
Jag har provat hårborttagningskräm men det tog inte som jag ville så det slutade med att jag rakade ändå. :)
Måste bara fråga, kliar de inte som fan? jag menar rakar man bort allt så måste man ju klia sönder sig själv
#5 Bara när man börjar få för mkt stubb ;) bara raka sig igen sen ^^
kan någon rekomendera en hårborttagningskräm?? rakhyvel funkar ej för mig >.<
/Helena
Medarbetare på Brukshundraser
#7 Vrf funkar inte det? :)
#8 antar att håret är för långt eller så når/ser hon inte överallt i själva underlivet och då kanske hon anser att de blir fult eller så är hon kanske rädd för att raka sig.
#8 ser inte och är väldigt rädd för att skära mig. vaxning vågar jag inte heller haha, fan va ont!
/Helena
Medarbetare på Brukshundraser
#10 Men hårbortagningskräm svider/bränner ibland (iaf. för mig) och tar inte bort allt varken för mig eller min syster :S Men har kompisar som använder samma sort och det funkar bra för dom dock :) så det är väl bara att testa. Köper en som finns på ICA och överallt, vet inte vad märket heter men finns både i tub och sprayform.
Är dumt att använda hårborttagningskrämer kring underlivet, kan sabba PH-balansen TOTALT om man råkar få in lite.
#1 VAXNING ÄR UTAN TVEKAN DET BÄSTA. Ska vara det gröna vaxet "Andrea brazilian hard wax"Är detta vaxet "skonsammare" eller är det bara bättre för att allt hår försvinner samtidigt? Har testat annat vax och jag börjar lipa varenda gång.. Blöder gör det också, och allt hår försvinner inte. Måste ha något som fungerar bra och inte plågar mig så extremt.
/ Emma
#13 Det gör mindre ont med detta efter som att det stelnar ordentligt hårt så att allt försvinner på ett bra och mindre smärtsamt sätt.
#14 Tack för svaret :) Blir till att testa det alltså!
/ Emma
Jag rakar mig 1-2 gånger i veckan med en rakhyvel & jag använder olika intimkrämer efteråt för att förhindra inåtväxande hårstrån och röda prickar.
Om du ska raka, så raka i den riktningen som håret växer, de första gångerna jag rakade mig så rakade jag åt alla möjliga håll och det gjorde ont som f*n när man typ drog upp trosorna och det lilla stubbet fastnade i tyget och "drogs uppåt" eller om jag kliade där när stubben började växa ut igen så gjorde det jätteont.
Men nu så rakar jag endast neråt och åt sidan på venusberget och resten rakar jag lite hursomhelst, sålänge jag får bort allt.
#16 Det gör f*n ont att raka mothårs där! Iaf. när man rakar då man bara har stubb, isf. ska det vara längre, tycker jag :) Därför rakar jag medhårs, precis som dig. Då slipper man "röda prickar".
När jag rakar första gången går det jättebra men efter 2 dagar är det stubb och det börjar blöda & rackfinnar…så jag måste vänta ca en vecka efter första rakningen så det går bra. Men kan också bero på att jag andvänder engångsrakhylar ska snart byta till en venus & prova vaxa :)
#17 Ja, om man rakar mothårs så river man upp huden och jag fick sår som jag kliade upp (skorpor) och sen så började det blöda..
Nu när jag rakar medhårs och "sidleds" så syns hårstråna inte så mycket, bara lite grann, men det är inte värsta djungeln iaf.
Jag funderar på att raka mig, men skäms om jag skulle visa upp mig "orakad" (fråga mig inte varför!).. Skulle ändå vilja pröva, då jag har en "extrem" buskning där nu, men jag undrar …. Om jag rakar mig nu, hur lång tid tar det tills det är "nyodlat" igen och ser ut som förut?
#20 Jag rakade mig inte på 3-4 månader och då blev det som förut. Har aldrig haft helodlat för att jag började raka när jag märkte att det hade börjat växa. Så det var ganska grovt när det hade växt ut igen.
Men jag rakade armarna förut och jag har inte gjort det sen Juli. Håret är inte grovt som många påstår, det är lika mjukt som det var innan.
Så om du inte rakar dig på 3-5 månader (underlivet) så kommer det förmodligen vara ganska "nyodlat" men grovt. Sen efter ett år så kanske hårstråna mjuknar upp lite.
#20 Du kan ju trimma ner lite, med t.ex en sax eller bara ta lite lätt med rakhyvel :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Ärligt talat så tycker jag att engångshyvlar är det sämsta du kan använda när du rakar dig "down there". Satsa på något som Venus istället. Dyrare, visst, men sjukt mycket mer värt. Eller så kan du vaxa. Då håller sig ju håren borta längre.
Personligen rakar jag bort allt, tycker det känns ofräscht att ha en enorm buske, men det är ju upp till var och en. Dessutom är jag sexuellt aktiv och skulle inte känna mig bekväm med en massa hår. Jag (14 år, 15 om tre månader) är dock nästan den enda i min kompiskrets som rakar sig där nere.
#23 Du vet väl att du ökar risken för infektioner, finnar och massa annat när du rakar ner helt där nere?
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Bara en sån där riktigt konstig fråga när jag rakar min så får jag ofta bort allt men jag har hår en liiiten bit upp mellan skinkorna det låter äckligt och är äckligt……har rakat bort det men nu sticks stubben heela tiden vad ska jag göra???
Sen men vaxning vaxar man lixom heeela då??? vil testa men hur länge håller håren sig borta????
Skulle verkligen behöva hjälp i detta område!
Joda det vet jag om, men den risken tar jag.
Ett hett tips är att köpa en rakhyvel för män. Tycker man märker en enormt stor skillnad när man använder en Venus jämfört med t.ex. en Gillette som är skapad för män. Tycker hyvlar för kvinnor blir slöa snabbare :/