Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettövrigt
Läst 2248 ggr
Nali
0

Sommarjobb?

Hej!

Jag har sätt att det finns många trådar men nu undrar jag, jag fyller 15 i år och kan äntligen sommarjobba för första gången på riktigt så jag undrar,

vad ska ni sommarjobba som, vad hade ni tänkt och vilka tips på affärer och så kan ni ge mig där det är roligt att sommarjobba?

Kom gärna med massa tips! =)

KillBerry
0

Samma här, så lägger in en fot här

Lets not and say we did

nottheonly
0

Första gången jag sommarjobbade var inom min kommun, alltså de lottade/delade ut sommarjobb. Så mitt tips är att kolla på eran kommuns hemsida om de erbjuder någonting så är det ju bara att söka Glad

Nali
0

Jag mejlade runt lite idag och verkar som att det kanske finns ett sommarjobb för mig på stads hotellet, vilket är ganska stort då det är det dyraste och finaste hotellet i min stad.

Har suttit och skrivit ett CV nu i flera timmar så får se till att skicka runt det :)

fotogymnast
0

Har turen att ha en faster med hotell så blir nog sommarjobb där med mina kusiners kusin ! :))

[Wera]
0

Jag gjorde som #2, tog kontakt med kommunen, ansökte via internet och fick en plats under 3 veckor.

I år har jag sökt till en mataffär, café, klädaffär och så funderar jag på att söka till ett plantage som finns här, där många sommarjobbar. Får jag inget ut av dessa jobb tänker jag antagligen söka till kommunen igen för att försäkra mig om att jag får lite pengar i sommar hehe (jag är 18, tar studenten så måste få jobb tills jag börjar plugga igen!)

Nali
0

Tyvärr tog inte hotellet emot mig så jag får leta vidare :(

[Wera]
0

#6 Hotellet här tar inte heller emot sommarjobbare…