Blir så j*vla arg!
"Riktiga män gillar kurvor medans hundar springer efter ben."
Alltså vad i h****te?! Är det bara jag som tycker det där är så sjukt jäkla kränkande och omänskligt att det finns inte?? Vissa verkar tro att ALLA, absolut ALLA vill vara skit smala? Och när man säger det till folk så säger dom "läs inte så blir du inte ledsen ;)" - ännu mer, vad i h****te.
Jag blir som sagt så förbannad att jag inte vet vart jag ska ta vägen.
Vad tycker ni om det? Håller ni med meningen inom citat tecknet? Eller har ni en egen åsikt?
Håller med dej helt!
Håller fullständigt med! Det kan vara jobbigt att vara både för tjock eller för smal eller helt mittemellan. Jag säger bara låt folk vara som dom vill/ är skapta! Fokusera på insidan istället. Det spelar ingen roll hur man ser ut, och förhoppningsvis är det inte det min framtida man tänker på heller. Vill bli älskad för den jag är, inte för hur jag ser ut.
Jo precis… Jag förstår inte hur man kan vara så utseende k*t att man förnedrar dom smala på så sett.
Det vill jag med.
Jag förstår inte hela grejen med allt detta över tjocka/smala. Man får absolut inte säga att tjocka är äckliga, eller att man inte attraheras av tjocka, för det är sååååå kränkande. Men det är helt okej att säga "det är ju äckligt att vara smal, mycket vackrare att vara mullig :)" - VARFÖR är det mer rätt att kränka smala än tjocka? Det är faktiskt väldigt många som mår dåligt över att vara smala, och inte kan komma ur det.
Det finns killar som säger att de tänder mest på smala kvinnor, men ändå slutar det med att de skaffar en mullig tjej. Kan man inte helt enkelt bara sluta bry sig om någon väger 45 eller 80 kg, och älska personerna för hur de är?
Det finns sååå många kvinnor här i världen som är vackra, och det är inte bara en kroppstyp, utan säkert 15 olika kroppstyper, som jag finner vackert.
En smal kvinna med kurvor, en tjock kvinna med kurvor, en kvinna med små bröst, stora bröst, liten rumpa, whatever. Spelar väl förfan ingen roll hur stor man är?
Jag väger 63 kg ungefär, är 157 cm "lång" och har ett midjemått på 74 cm. Jag är större än vad som ses "normalt" nuförtiden, och jag är så jäkla skitlycklig, har en pojkvän som älskar mig och jag kan ärligt säga att jag älskar mig själv också.
Bara att acceptera att människor aldrig, aldrig någonsin kommer att bli likadana.
Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?
#4 Helt rätt! Perfekt inställning också.
Fattar heller inte grejjen men hur man ser ut. Men ofta är det såhär:
På bild så kan man få en person se ut precis som man vill (alltså redigera) till sig det. Det överför många till verkligeheten när det talar om vad de gillar för tjejer. Sen så är alla så jävla fega och vågar inte säga vad man tycker.
1a intrycket när man träffas irl bli alltid utseendet, det kan man inte hjälpa, men man kan strunta i det och lyssna på vad personen säger. Jag kan säga att många tjejer som kompisar tycker är snygga osv typ "oh, kolla henne" "nice röv där" eller så, men jag ser aldrig vad de ser.. Så i princip alla som är schyssta och trevliga ser bra ut i mina ögon.
Tyvärr är ju många inte såna men, man kan ju hoppas att fler börjar tänka så!! :)
Jadu… Jag skulle kunna inräknas i det här med att "bara hundar springer efter ben"
Tycker dte är jätte jobbigt. Har alltid varit smal i hela mitt liv och blivit kallad för planka, pinne, skelett, anorektiker, äcklig, spinkig osv osv… Jag tar så otroligt illa upp och mår dåligt som fan över det…
Blir fortfarande kallad de mesta av det, speciellt pinne. Har alltid tyckt att kvinnliga kurvor och former är så otroligt vackert och man ska älska andra för dem dom är..
Så jo jag stör mig på den frasen och tar illa upp… Tror den till och med var uppe på facebook gruppen "För mig är du perfekt!" Gick ur den efter det inlägget…
Va lycklig och gör andra lyckliga<3
Citat som det du tar upp är en sorts motreaktion mot den fixering vi har i dagens samhälle att alla ska vara size 0. Det gör det inte mer rätt för det. Varför kan inte bara alla vara lyckliga att de är friska och inte fokusera om man har storlek 36 eller 46? :)