Börjat om!
Hej!
För en vecka sen började jag "mitt nya liv" . Har vart ute å gått/joggat varje kväll. Inte ätit en ända sak som te.x godis, fika, läsk eller snabbmat. Hållt mig till smootihe utav naturell youghurt å frysta bär, frukt, ätit maten som föräldrarna har gjort, men fyllt halva tallriken med grönsaker. Även druckit mycket vatten. Har inte ens smör på mackorna längre, ändast en ostskiva å gurka. Men nu är frågan, är det överdrivet?
Jag försöker gå ner i vikt å det kan jag nog lyckas med. Men det är ju massa vitaminer å sånt som man ska ha i sig. Vet inte om jag får de, inte så bra på sånt där.
Men en frukt nu på kvällen gör väl inge?
Sägs att man inte ska äta efter 20.00 men hör frukt in till det?
Undrar bara, hur de än är tänker jag strax hämta frukt för de är man ju sugen på. Men bara för frågan skulls så undrar jag de. En frukt på kvällen kan väl inte göra nå?
KRAM!
Överdrivet är det väl inte. Sålänge du får i dig det du behöver varje dag och minst 30-60 minuters motion var dag så är det inget att fiffla över 
Jag har läst att man inte ska äta 3 timmar innan man går o lägger sig (vet inte varför egentligen). Men jag tycker att det låter rimligt eftersom att jag inte kan sova om jag precis ätit.
Blääk, låter ju som värsta svältdieten juh ;D
Har du kollat på tex LCHF? Vet flera som "rasat" i vikt med den metoden. Och så kan man äta sig äckligt mätt med gott samvete.
Vad glad jag blir när folk väljer träning istället för dåliga meningslösa dieter
Tycker du låter väldigt vättig som tränar och äter normalt. Så länge du äter vanlig mat driker mkt mjölk o sånt så behövs inga extra vitamin tabletter. Du kan faktiskt ha smör på mackan också lovar att den inte gör någon skilnad.
Lycka till 
Lev in nuet för det tjänar ändå ingenting till att tänka på framtiden för den har inte skapats och det som har varit har varit.
Då kan jag komma in och säga några ord att mjölk det sväller magen upp så om jag skulle träna så skulle jag inte dricka mjölk.
Mjölk är bra för en och innehåller kalcium vilket är bra när man tränar. Om man inte är laktosintolerant och det är en annan sak. Då kan magen svullna upp annars gör den inte det.
Lev in nuet för det tjänar ändå ingenting till att tänka på framtiden för den har inte skapats och det som har varit har varit.
tack för alla svar!
Jag äter de mesta men inte så mycket bara, mest grönsaker! :)
Mjölk klarar jag mig inte utan ;)
Det är inte "bra"/nyttigt att lägga sig på för mätt mage… men för mkt frukt ska man inte heller då det innehåller mkt fruktsocker, men en frukt om dagen skadar väl inte men blir det för mkt tar tänderna stryk :)
Ersätt frukten med grönsaker och dipp ibland då? :)
Om man vill "äta normalt" men fortfarande "vara nyttigare" kan man minska ner kolhydraterna (bröd, pasta, potatis, ris etc) till hälften och öka intaget av tillbehören (sås, grönsaker, kött ex)
nej jag vet, jag äter bara en frukt om dagen nu för tiden! :)
Grönsaker blir det ganska mycket med! :)
Jag hade ju turen med mig, dom har öppnat ett gym typ 1km ifrån mig. :) så träning blir det!
Det med att det inte är bra att äta sent har jag hört någon gång förut men bara trott att det var ett rykte… Jag själv äter mig mätt precis före jag går och lägger mig varje kväll och har inte påverkats negativt av det (än iallafall) utan har däremot VÄLDIGT svårt att somna och får en usel dag dagen därpå utan någon energi alls så jag äter på kvällen. Sen om det är "onyttigt" eller inte bryr jag mig inte om för det får negativ effekt på mig om jag inte äter på kvällen :)
Sen det där med mjölk tyckte jag lät lite konstigt att det inte skulle vara bra, det stärker ju bland annat benen i kroppen så att det är mindre risk att man får skador och så innehåller det ju en bra blandning av grjer vi behöver också :) Här hemma så går det åt mellan 1 och 2 liter per dag (om man bara räknar det som dricks) och det är bara jag o syrran typ som dricker mjölk ^^
Jag är inte precis nån "expert" men det är såhär jag ser det :)
#9 kan tillägga att det stämmer, senmaten är ingen fara över huvud taget.
Endast om man har svårt att sova :)