Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettövrigt
Läst 3146 ggr
noraa
0

Naglar

Vet inte vart jag skulle sätta in denna tråd men sätter in den här och på hälsa men min fråga är

Hur kan man få långa och starkare naglar?

någon som vet nått? gärna naturligt och inte en massa tabletter

och passar på att fråga hur man kan få längre hår oxå hjälper ricinolja verkligen?

Benne
0

Mjölk ger ju både starkare ben och naglar, det kan ta ett tag innan man får resultat och så beror det ju på hur mycket man dricker. Jag dricker jättemycket mjölk och det är nästan så nagelklipparen inte får av tumnageln om jag inte klipper varje vecka. Tycker jag klipper de jämt men de växer jättefort!

Vet inte något mer, kom bara att tänka på mjölken ;)

Loveradio
0

Det är ju inte mjölken utan ämnet som finns i bl.a mjölk, kalcium , som stärker.

http://www.manikyr.se/mjuka-naglar.html

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

Benne
0

#2 Ja, jag bara nämde mjölken som samlingsämne då det finns mycket annat bra i den också.

Fridaaaa
0

Kanske du har brist på någonting.
Mjölk är t.ex bra, jag dricker mycket mjölk men har brist på annat som gör att mina naglar blir sköra

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[djurens_vän]
0

ska man drick mycket mjölk för längre hår också? dricker inte mycket mjölk… men vill ha längre hår, va något som är hemma som man inte måste köpa liksom!

[Dominik]
0

Förlåt för OT, men…Om naglar och hår består av samma molekyler (eller vad det nu heter, ämnen?), så borde håret växa fortare om kroppen får i sig kalciumrikt föda, eller hur ?

Sweelin
0

B-vitamin ska du ha

Va lycklig och gör andra lyckliga<3

Fridaaaa
0

#5 Nej får man inte.
man måste ha ha sig b12 för att stärka hår & naglar :)
Men allting växer i sin takt.

[134643]
0

Myrraolja är bra för naglar! Finns i Depend och kostar 25 kronor tror jag. Tar på det en eller två gånger om dagen.

Ricinolja vet jag inte om det funkar, men man får ju finare hår. Om det växer snabbare vet jag dock inte :)

Fridaaaa
0

#9 Har visat sig att ricinolja i håret inte var så bra, många som fått utslag i hårbotten plus att det inte hjälpte att få det att växa fortare:)

Loveradio
0

Att massera hårrötterna stimulerar väl hårväxten och får håret att växa snabbare?

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

Arinya
0

#11 Ja, stimulation i hårbottnen är jättebra för håret.

#10 Som sagt inte själva oljan som är det som gör att håret växer utan massagen :D

Cazzos
0

http://www.kicks.se/mavala/makeup/naglar-c159/scientifique-nagelhardare--p454?panel=00011

Jättebra produkt, verkligen. Den gör inte så att naglarna växer snabbare men de blir starkare och slits inte ner lika lätt. (därav namnet nagelhärdare Tungan ute)

Wickis
0

Det här hjälper för mej:

- Smörj in naglarna med tex Nivea 2-3ggr om dagen

- Andvänd nagelserum (depend) 2ggr om dagen

- Sömn är viktigt, gärna mer än 8h

- Gärna nyttig mat eftersom det påverkar naglarna :P