Pro-ana
Har läst lite om "Pro-ana" nu på internet, och jag tycker det är riktigt läskigt!
Att personer uppmuntrar varandra till att svältas…
Vad tycker ni? Någon som kanske är lite mer insatt i det? Någon Pro-ana?

Som ätstörd så har jag en ganska stark åsikt i ämnet. Dvs jag tycker att hela grjen är urkorkad och farlig. Samtidigt som ja alltså, i svält tänker man inte så klart.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Har aldrig hört talas om det … Men är och kollar på nån sida nu
Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! 
Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.
Jag har inte heller hört talas om det. Har du någon bra länk?

http://sv.wikipedia.org/wiki/Pro-ana
Tänker inte länka till någon sida som drivs av någon som är pro-ana. Det är bara hemskt. I korthet är det anorektiker som är så sjuka att dom tror att dom är friska och vill vara kvar i skiten.
är själv ätstörd men håller på att bli frisk från det.. har aldrig varit i kontakt med pro-ana sidor. tycker det är lite sjukt o dumt bara.
Tycker det är hur stark som helst att göra sig fri från ätstörningar, har bekand som kämpar och har gjort det i ca 3 år nu.
Men att tycka att man som pro-ana är perfekt är ju fel, man är perfekt när man är frisk, lycklig och tänker normalt… :-/ Eller jag vet inte, men jag vet att bla anorektiker har många hjärnspöken. Är det dessa hjärnspöken som driver dessa pro-ana:or? eller vad tror ni?

#6 Ja jag tror att det är dom hjärnspökena. Man är inte frisk om man tror att det är snyggt med skavsår på varenda benknota som sticker ut. Man hamnar där när man är sjk, man ser inte hur man ser ut, man strävar efter något som är orimligt och inte fasen blir man lyckligare av att komma dit.
Att man tror att det är friskt, normalt och bra att ha ett extremlågt bmi är för mig bara en del av sjukdomen.
Det finns pro-ana sidor där de har grupper för folk som blivit friska också! Lite ironiskt egentligen . . .
Och det är sant att dem ofta triggar dem som redan är sjuka, och har tävlingar mm men många av dem sidor jag varit inne på säger ofta till andra att inte fastna i helvettet.
Finns även Pro-Ana sidor som inte håller på med sådant :) Dem får ofta väldigt mycket skit dem också, även om dem gör mycket annat. Jag har varit inne på en enda sådan sida, fick dock inte se mkt eftersom att man var tvungen att vara medlem men av det jag såg var det inte så illa.
Många sidor är ofta Pro-Mia/Ana.
Pro-Ana brukar finnas mestadels som bloggar och det är kort sagt anorektier eller någon med en allvarlig ätstörning som uppmuntrar andra att svälta.
Har läst en del pro-ana bloggar av ren nyfikenhet och jag tycker att det är galet..