Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettkropp-och-själ
Läst 31337 ggr
[djurens_vän]
21

sugmärke

jag har fått ett sugmärke genom Jacob…. dom är stora och syns… får man bort fort?? ska bada på torsdag… och ska ha bikini… och hur får man bort dom fort vill liksom inte visa alla lärare och inte en lärare som betyder väldigt mycket för mig! (det är en kille)  en sitter på ryggen och en sitter på axeln… så hur får man bort dom fort???!!

[Kaktuz]
0

Blåmärke är svårt att få bort, dock ska det finnas något på apoteket som lindrar blåmärken.. Hör med dem. Annars, slå på det och gör de större och skyll på att du trillat, slagits eller nåt

[djurens_vän]
0

så jag ska låta han suga mer??!!

och gärna något som finns hemma

Aussie
0

Nej, haha då blir det värre! Klistra på plåster så blir det bra :)

[djurens_vän]
0

jag kan inte ha plåster… :( går typ merken efter plåsterna i minst 5 veckor… ):

[memyselfandii]
0

Sminka över det höll jag på att skriva till jag kom på att du ska bada ;)

Jag vet faktiskt inte, plåster låter som ett bra alternativ, om du får märken så kan du väl skrubba bort dom?

[djurens_vän]
1

fy f*n heller! det gör ju ont! (är en känslig person…)

[memyselfandii]
3

#6 Tyst okej… Då får jag lämna över det till någon annan. Obestämd

[djurens_vän]
0

.. :(

tandkräm har jag hört om ?

Cazzos
0

Det är bara att säga att du gjort illa dig.
Ett sugmärke liknar ett blåmärke och om dina klasskamrater inte är synska så kommer de förhoppningsvis tro att det är blåmärken Tungan ute

För att svara på din fråga så måste jag tyvärr säga att jag inte vet hur man får bort sugmärken snabbt. Annars låter man det försvinna av sig självt.

Läste dock här på forumet förut att en tjej satte tandkräm på sitt sugmärke och det funkade, sugmärket syntes inte lika mycket morgonen därpå.

[djurens_vän]
0

#9  klasskompisarna vet redan… hade gympa…  men jag vill inte visa Martin… (Läraren som betyder mycket för mig just nu) och dom andra lärarna på skolan

[Kaktuz]
0

Hirudoid..

JustMySelf
0

Har hört att tandkräm funkar men är inte säker, kan vara värt att testa iallafall. Lägg på lite innan du går och lägger dig ikväll och sen tvättar du bort det imorgon bitti. Gör samma sak nästa kväll också :)

[djurens_vän]
0

ja ska tästa.. på ryggen glömde att jag hade på axeln och kom till skolan med t -tröja… men ska tästa på ryggen

Pelzi
0

Hur har du fått sug märken vet inte vad det är XD :P

http://emmaskaninselar.blogg.se/

[djurens_vän]
0

när någon suger på en så att det upstår ett blåmärke vid kallad sugmärke…

Pelzi
0

15# jaha okej  jag är lite trög i bland :P

[djurens_vän]
0

:)

[Mirka]1
3

Tandkräm funkar faktiskt riktigt bra, tro det eller ej. Har testat det själv när jag va 13-14 år.

[djurens_vän]
1

:) ska testa

mjuhm
1

Varför är det så farligt att visa ett sugmärke? Vill inte låta typ "jobbig" eller vad man ska kalla det, undrar bara lite av ren nyfikenhet. :)

♥ Den som sa att lycka inte kunde köpas med pengar, glömde djuren ♥

[djurens_vän]
0

för en mycket speciell lärare vid namn Martin har gjort så mycket för mig och jag är den där tjejen som inte gör något dumt men är flamsig och glad….

[djurens_vän]
0

ska bada imorgon då… är fortfarande lika stort och ja….

mjuhm
2

Är det verkligen så dumt att få ett sugmärke? Det ända mina föräldrar kan tycka är att det är fult, men inget dumt.

Annars är det ju bäst att säga att du råkat ramla & göra illa dig, eller bara berätta sanningen att du träffat någon kille (som jag uppfattade ditt inlägg). Det är väl inte hela världen, han måste ju acceptera att du har ett "kärleksliv" :)

Visst, sugmärken är ju som sagt inte det snyggaste man kan ha på kroppen, men whatever ^^

[djurens_vän]
0

nej det är inte fint… jag kan se hans min OM jag säger det!

mjuhm
3

Jag har en underbar mentor, helt sjukt så snäll hon är & hon älskar jag verkligen. MEN, även om jag alltid är duktig just inför henne, så har jag också mina dåliga dagar då jag skrikit åt henne att dra åt helvettet.

Hon tyckte inte alls om att jag piercade läppen, naveln & tungan, men.. Hon kan väl inte bestämma det..? Likadant med din lärare, han kan inte bestämma om du ska ha sugmärken eller inte.

Dock blev detta lite OT, men jaja.. ;)

mjuhm
1

Okej, såg nu att mina inlägg kunde tas som om jag typ tvingar dig till att ha kvar sugmärkena.. Självklart var det inte så jag menade, utan jag ville bara säga vad jag tyckte. :)

Cazzos
1

Spelar det någon roll egentligen om din lärare Martin ser att du har ett sugmärke?

Bara för att du har ett sugmärke så behöver det inte betyda att du är en annan människa.

[djurens_vän]
0

världens pinsammaste dag på badhuset med klassen!

Pelzi
0

28# Nå ?

[djurens_vän]
0

alla fråga och detvar PINSAMT!

Pelzi
0

#30 du skulle ha sagt åt dom säga att det inte angår dom :)

[djurens_vän]
0

jag sa att det var ett blåmärke till alla killar tills Martin kom och frågade vilken kille det kom ifrån då dök jag under vattnet…

Pelzi
0

#32 du kunde bara ha sagt att du ramlade med cykeln på väg till skolan :P

[djurens_vän]
0

cykler ens inte till skolan…. blir lite svårt då…

Pelzi
0

#34 Säg då bara  att du rammlade på vägen tillskolan :)

theraphosa
9

Eller så står du för vad du och den där killen gjort och säger "ja de är ett sugmärke, och?"

De är inte värsta grejjen…

[djurens_vän]
0

ja

Arinya
0

Haha, baraför att du är mer "sexuellt" eller vad alla nu vill kalla det, jag vet inte själv vad som hände men det roliga är ju att om dom måste skoja om det så har du förmodligen kommit längre med livet än dom..

Sugmärken är inte pinsamt, fult är det, men inte pinsamt. Det du gör får det att verka värre och mer pinsamt än det är.. :/

[djurens_vän]
1

men nu är dom borta som tur är :) tandkräm hjälpte :)