Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikett: känsliga-rummet
Läst 4476 ggr
[djurens_vän]
0

vad ska jag göra med min kompis?

jag (13), Clara (12)och Albin (13) är ett gäng… vi hängde med varandra varje dag i skolan tills Fredagen den 24/2 då så blev Clara tillbaka dragen… för idag så va hon det också… först så när jag kom upp så titta hon inte ens på mig! Hon var med Linus (som hon är kär i) och läste en bok och tävlade om den som kunnde komma först.. Och hon sa inte ett ord till mig idag…(och jag har inte sakt något eller gjort något dumt)  Jag känner mig utanför och vet inte vad jag ska göra? Om jag ska sluta vara vän med Clara? För hon brydde sig inte om att jag var där… jag är nu väldigt sårad och vet inte vad jag ska göra så jag anropar hjälp från någon som vet, kan ge råd??? tack för svar!!

[hamster-expert]
0

fråga henne varför hon ignorerar dig/är sur? :)

tycker iallafall att ni borde försöka lösa det. Det är ju tråkigt om ni varit bra vänner förut och plötsligt bara blir ovänner.

[djurens_vän]
0

ja jag ska nog fråga… men vet inte hur än…

[djurens_vän]
0

om jag skickar ett sms och frågar varför hon inte vill va med mig? så vad ska jag svar?

AliceTheGirl
0

Fråga henne bara, varför hon ignorerar dig. Kanske har hon inte tänkt på att hon ignorerar dig, och inte fattat att du känt så? :')

"Få aldrig en tjej att falla om du inte är beredd att ta emot henne"

[hamster-expert]
0

#4 precis! jag trodde att min kompis inte ville va vän med mig och hon trodde att jag inte ville vara henens vän! men det löste sig när vi pratade om det och vi hade båda saknat varann jätte mycket!

TS som nr 4 skrev, säg det till henne öga mot öga! sms blir rätt misstolkade, och om du verkligen vill veta ska du fråga henne! då ser du ju på henne hur hon verkligen känner och samma  sak för henne.

AliceTheGirl
0

#5 Ja, det blir lätt missförstånd!

Frågar du henne rätt ut på ett bra sätt kommer det lösa sig, du kanske har gjort något mot henne som du inte vet om? Hon kanske tror att det är du som ignorerar henne och sittar och tänker på vad hon ska göra hon också?

[djurens_vän]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

vi va i samma grupp på Musiken, vi ska göra en rap jag Clara och Emilia är en grupp och hon sitter bara tyst, och sa att hon tänkte hur vi skulle göra den men Emilia tyckte vi skulle prata om det! Men om hon tänker strunta i mig imorgon så tänker jag behandla henne som en i klassen inte som en ''bästa'' kompis!!

och när jag frågade så sa hon bara '' va? jag har inte gjort något!''

Frida B
0

#7 men frågade du henne om du hade gjort ngt? har varit med om samma sak, men jag väntade tre dagar och då var det bara att min kompis ville vara lite med andra dom dagarna, och sen var det bra med det ;)

Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

[djurens_vän]
0

#8 ja det fråga jag!

+ jag var med Albin igår och då gick Albin till Clara för att han vet inte vart han ska va… då kommer Clara till mig sen när vi hade slutat och sa ''varför skickade du Albin till mig!!???'' och jag '' va? jag sa inte åt honom att gå till dig! HAN gick själv till dig!!!'''

Frida B
0

#9 hon kanske (det låter hemskare än vad det är! ;)) inte vill vara med er. att hon "bara" tröttnat på er, men vill inte erkänna det. och om det är så, tycker inte jag att hon är någon bra vän, för bra vänner snackar

_(f.d MelvinMimmiLufsen)

[djurens_vän]
0

ja, men mamma säger att vi ska va och åka och bada och sånt men det vill inte jag…..

Frida B
0

om du inte vill det, gör det inte :) och berätta hur du verkligen känner, det är det bästa om man får prata med någon.

_(f.d MelvinMimmiLufsen)

[djurens_vän]
0

naj… har liksom ingen att prata med just nu… inte mamma, syrran eller någon på skolan för på skolan om jag skulle säga hur jag känner så kommer dom att prata med Clara… Lena (svenska lärare) skulle ha gjort de, Martin (mattel lärare) skulle ha gjort de och jag vägrar att prata med Anne (min lärare och engelsa lärare)!

Frida B
0

har du inte ngn du känner att du litar på och att du kan prata med? annars så finns ju vi här inne på TIF :)

_(f.d MelvinMimmiLufsen)

[djurens_vän]
0

nej jag känner ingen jag litar på förut var det Martin men inte längre… :(

[djurens_vän]
0

TIF??

Frida B
0

Tånåringar.IFokus ;)

ajdå, sånt e jobbigt… vet inte riktigt vad som finns mer att göra, förrutom att snacka mer med din "kompis", eller att berätta det för någon i din familj… eller att ta dagen som den kommer, se vad som händer. du kan PM:a om du vill snacka!

_(f.d MelvinMimmiLufsen)

[djurens_vän]
0

dagen som den kommer… då blir det som idag ingen ser mig på rasten bara lärare (Lena) och en kompis som heter Madde som fråga hur de va och sen gick……

Frida B
0

#18 inte riktigt det jag menar ;) men såg det inläggget du gjort som heter "ensam", och tycker som den som svarat. se om du kan hitta nya vänner :)

_(f.d MelvinMimmiLufsen)

[djurens_vän]
0

finns inga :-(

Frida B
0

inte på hela skolan? :/

_(f.d MelvinMimmiLufsen)

bellanova
0

kan ni inte ordna en lite mysig kväll alla 3 och sova  i samma rum o snacka igenom allt .En trojka eller treenighet är ju en jättebra grej

[djurens_vän]
0

#21 nej..

#22 kommer inte gå…

Frida B
0

kan tyvärr inte hjälpa då, finns bara två saker att välja mellan: (det kommer låta taskigare än vad det är, menar bara väl) ta tag i det och se det från den ljusa sidan, och upptäcka att om man faktiskt försöker tillräckligt så går allt (ett av mina motton, inget är omöjlig) eller deppa och inte ta tag i någonting. välj själv ;) har varit med om exakt samma sak, då sa någon detta till mig och nu r allt bra igen

_(f.d MelvinMimmiLufsen)

AliceTheGirl
0

Håller med #24.

Ingenting kommer bättras om du inte gör nått åt det.

BuxXum
0

Har läst igenom den här konversationen och du Djurens_Vän verkar ju inte ha så positiv inställning, du vet ju inte om någonting kommer fungera eller inte innan du testat det? :) Din kompis bara kanske har råkat missuppfatta dig eller liknande.

Dock betyder ju inte detta att eran vänskap stryks för alltid nu, vänner bråkar, man glider ifrån varandra för att sedan hitta tillbaka till varandra igen, så är det bara. :) Världen går inte under för det, även om det kan kännas så för stunden.

Du får berätta för din kompis hur ledsen du känner dig för att du uppfattar det som att hon ignorerar dig. Berätta det på ett lugnt sätt så kanske ni kan fortsätta prata om detta.

Hoppas detta löser sig! :)

Sofie "EmoSuss" Gustafsson
http://emosuss.blogg.se - Fotoblogg

ALEA IACTA EST