Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettövrigt
Läst 1548 ggr
Anonym
0

Hur glömmer jag honom?

Nu är det såhär att jag har börjat gilla en kille som går på min skola, jag känner honom inte och har inte heller snackat med honom mer än typ hej och lite sånt. Då jag inte kommer kunna samla mod till att börja prata med honom så är den enda utvägen att försöka glömma, men hur?

Jag ser honom näst intill varje dag, han är ofta uppe i mediasalen när min klass är där och möter honom även i korridoren och lite överallt annars.. känns mer nu på senare tid men kan hända att jag verkligen kollar efter honom.

Har ni några bra tips på hur man glömmer på bästa sätt eller är det bara att vänta?

(då väldigt många bra grupper har försvunnit så visste jag inte var jag skulle lägga inlägget, flytta om det passar in någonstans)

Wand
0

Vet du vad han heter så kan du söka upp honom på facebook och ta första steget där. Om du däremot är säker på att du hellre vill glömma honom så kan det kräva lite tid såklart, men det är inte omöjligt. 
Har ni inte pratat eller så, så är det antagligen bara en "crush" och de går oftast över efter ett tag.

Försök intressera dig för andra även om det kanske är svårt, av egna erfarenheter kan jag säga att den bästa medicinen till att glömma någon är att bli intresserad av någon annan eller helt enkelt vänta och tänka om.

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

Anonym
0

har funderat på att ta kontakt via facebook men det känns lite halvt sådär faktiskt. Jag är en väldigt tillbaka dragen person och att behöva se personen sen i verkligheten blir en aning pinsamt, haha (a)

tack för tipsen!

Wand
0

Jag fick en crush i en kille som åkte min buss varje morgon när jag skulle till skolan i 9:an, så tillslut skrev jag mitt mobilnummer på en lapp och bad en kompis lägga det i hans knä när jag gick av bussen (den här killen gick på gymnasiet så han åkte vidare när jag gick av) och så fick vi kontakt då han smsade och undrade vem det var, haha. Cool

Finns lösningar på allt. Facebook är ju den lättaste och mest effektiva, för du kan ju bli vän med honom utan att det är misstänksamt om ni går i samma skola liksom, sedan kan ni successivt ta lite kontakt genom kommentarer etc…

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

Anonym
0

haha, smart där!

får se om jag vågar, kanske i början av något lov så man hinner "glömma" det innan skolan börjar igen. Flört