Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettövrigt
Läst 3785 ggr
Justsmiile
0

Moderator?

Är det någon Moderator som är aktiv här? 
Har inte sett eller hört NÅGONTING om någon…

Louise Nilsson

Medarbetare på Chinchilla

snaapit.blogg.se

Justsmiile
0

jepp, har varit i kontakt med henne men inte fått riktiga svar :/

Louise Nilsson

snaapit.blogg.se

Fridaaaa
1

Om du går in på "om sajten" så står Sajtvärd och Medarbetare där :D

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Justsmiile
0

tack :) 
ser aldrig någon som svarar i trådar osv, så man börjar undra var de håller hus ;(

Louise Nilsson

snaapit.blogg.se

LillaBenice
0

Jag ör Medarbetare här på tonåringar iFokus :)

Justsmiile
0

#5 Kan du vara snäll att ta BORT mattråden?
Mår verkligen skitdåligt av den och jag tror det är fler som mår dåligt av den.

Ingen har lyssnat på mig tidigare men kanske du skulle velat det denna gången?

Louise Nilsson

snaapit.blogg.se

Nali
0

#6 jag måste fråga, varför vill du ta bort den och varför mår du dåligt utav den?

Nali
2

#6 ingen förklarning behövs, jag läste igenom tråden och kan hålla med dig om att den borde tas bort då det har blivit allt mer provocerande. I början såg jag det som en kul grej att få tips om vad man kan äta men det verkar ha spårat ut lite för mycket.

Justsmiile
0

okej vad bra att du hittade det, ja jag vet :(

I så fall tycker jag vi ska ha en recepttråd :)

Louise Nilsson

snaapit.blogg.se

LillaBenice
0

Skulle ni kunna länka eller säga vad den heter så blir det enklare så ska jg fixa det:)

Fridaaaa
0

#10 "vad har du ätit idag?" heter den,

Benne
0

#6 Håller med! Förut har jag inte tittat på kommentarerna men nu har jag gjort det och håller med om att tråden är HEMSK! :S

Imasy
0

Nu har jag inte följt den tråden och sett de senaste inläggen. Men jag vill ändå slå ett slag för att allt som är obehagligt behöver man inte stoppa i lådan och låtsas som att det inte finns.

Blir det ett tabu över att prata om något, att det kanske upplevs som skamfullt, kommer det ju aldrig upp till ytan om alla sitter och tiger för sig själva.

Alla vet att ätstörningar tex existerar, men hur ska man kunna få hjälp om man tiger om det, bara för att det är jobbigt att prata om?

LillaBenice
0

´Vi gör så här, Jag ska prata med dom andra bakom tonåringar iFokus, Så får vi se hur vi ska göra,Om vi ska redigera komentarer eller om vi tar bort tråden helt.

Justsmiile
0

MEN hallå, nu går jag faktiskt hos bup sedan 2 år och håller på att "tillfriskna", men det här gör ju så jag inte kommer någon vart precis. 

Kan inte tala för andra men jag tycker själv att den tråden är jävligt onödig och jag tycker inte man ska ha en sådan tråd. Det är INTE att stoppa i lådan precis.

Louise Nilsson

snaapit.blogg.se

LillaBenice
0

#15 jag förstår precis hur du menar men. jag vet inte om jag får ta bort en tråd hursomhelst.Jag måste prata med dom andra först.

Justsmiile
0

ja det förstår jag, kommentaren var mer riktad till den andra moderatorn som kommenterade :)

Louise Nilsson

snaapit.blogg.se

Imasy
0

Rent generellt tar jag aldrig bort något som inte bryter emot lag/sajtens regler. Det spelar ingen roll åt vilket håll man vänder sig så har man arslet bak, som man brukar säga här ;)

Nämligen att det spelar ingen roll vad man än pratar om så finns det alltid någon som tar illa upp, och ska man följa alla dessa krav kommer det inte finnas en tråd kvar att diskutera i. Och gillar man inte vad som skrivs så kan man ju alltid låta bli att läsa.

Justsmiile
0

det kan jag säga dig att det inte är så enkelt med ett hjärnspöke som gärna vill kolla på sådant.

Louise Nilsson

snaapit.blogg.se

Imasy
4

Nej det förstår jag att det säkert inte är så lätt, men man kan ändå inte kräva att alla ska uppfylla ens egna krav för att man själv har problem.

Det blir ju lite som att kräva att alla Systembolag ska stänga för att alkoholisten har svårt att hålla sig därifrån, eller att alla spelbutiker ska slå igen för att spelmissbrukaren inte kan låta bli att spela.

Anonym
0

TS, jag har en fråga. Jag har läst största delen av vad har du ätit idag tråden (dock struntat i att läsa all vad an har ätit..). Många äter lite, det kan vem som helst se. Min fråga är, skulle du uppskatta tråden bättre om alla skrev att de ätit mycket? Inte att man ätit 2 mackor på hela dagen utan massa onyttigt, donken, yoghurt, dricka, chips, godis, mackor allmänt ätit alla målen om dagen i ganska stor mängd?

Jag förstod inte riktigt vad det var du stör dig på (nåt med mängden mat, men inte mer än så), därför jag frågar. :)

Justsmiile
0

#21 jag skulle tyckt det skulle varit fel om ALLA skulle skrivit extremt mycket mat. 
Då skulle det ju vara fel på andra hållet?
så nej jag tycker tråden ska vara insperation till mat man kan äta under sin dag och inte hur LITE alla andra äter.

Det är väldigt triggande och visst förstår jag att alla inte kan vara nöjda med det, men jag tycker man ska ta hänsyn till en sådan här sak.

Vet flera som är aktiva på detta forum som har ätstörningsproblem och jag tänker väldigt mycket på dem.

så länge man inte skriver ut exakta dagsintaget som kan bli väldigt fel borde man ha en tips på maträtter-tråd i stället?

Louise Nilsson

snaapit.blogg.se

Anonym
0

Ah, då fattar jag. Att alla åt mycket kanske var lite att ta i men ville vara tydlig.

Justsmiile
0

ja :) 
hoppas ni förstår hur jag menar.
Det är klart man inte bara ska skita i det men man behöver ju inte utsätta de som har problem med det för press från varandra att äta lite?

Louise Nilsson

snaapit.blogg.se

Anonym
0

Alltså jag vet inte "/ Jag känner både och.. Visst, man kan respektera andra genom att ta bort tråden (eller inte skriva hur lite man äter) men sedan så kan man ju bara ignorera tråden "/ Aja, moderator/admin får bestämma vad som ska göras åt saken :)

Imasy
2

Men hur ska vi kunna veta vem som har problem med vad? Och helt ärligt så tror jag nog att vi alla har en öm tå, så det spelar inte så stor roll om vad vi skriver om så kommer det alltid finnas någon som tycker tråden är fel av någon anledning.

Ska man anpassa sig så efter alla andra och ta hänsyn till andras ev problem kommer sajten tvärdö pronto.

Justsmiile
0

men nu är det faktiskt fler än jag som känner såhär? 
I ett tonårsforum ska det ju inte vara pushigt mot att äta mindre, precis som att man inte ska lägg upp hur mycket man har skurit sig eller annat?

Louise Nilsson

snaapit.blogg.se

Cazzos
1

OT - "Vad har du ätit idag?"-tråden kan trigga igång dåligt beteende hos folk som har till exempel anorexia, oavsett om någon skrivit att den ätit mycket eller lite.
Om det står att en person ätit massor en dag och den har käkat snabbmat på t.ex. McDonalds och godis, chips osv, så kan personen med ex. anorexia tänka "nu ska jag inte äta något för att då är jag bättre än honom/henne, han/hon har ju ätit så mycket".

Och om någon skrivit att den inte ätit någonting alls under hela dagen så känner en anorektier sig "dålig" för att den kanske ätit mindre just den dagen men mer än den som inte ätit något alls.

Jag vet att många inte kommer att hålla med mig om detta men det är så jag tänker. Det är därför tråden är mycket farlig för personer med alla sorts ätstörningar.

Det är lätt att säga att den andra inte ska läsa tråden men en person med ätstörningar har svårt med det och söker sig till liknande trådar/hemsidor (alltså om man är fast i en ätstörning).

Som sagt, det är så jag tänker.

Justsmiile
0

#28 tack, så känner jag det.

Louise Nilsson

snaapit.blogg.se

Cazzos
0

#29 Förstår att det är svårt att låta bli. Har inte ätstörningar själv men jag förstår hur personer med ätstörningar tänker för att jag själv inte mått så bra över min kropp förut och sånt. Kul att jag kunde hjälpa till att sätta ord på dina tankar Glad
Lycka till och fortsätt kämpa *styrkekram*

Justsmiile
0

#30 tack så jättemycket!

Louise Nilsson

snaapit.blogg.se

Imasy
0

Fast med det resonemanget skulle man ju då få stänga ner flertalet hela sajter, eftersom det finns flera stycken som har ett känsligt ämne?

Tex misshandel, ångestsjukdomar, eller vad sägs om sajten ätstörningar.ifokus?

Justsmiile
0

#32 nehe du! de sidorna hjälper de med dessa sjukdommar och problem! 

OM ifall att det är triggande tas trådar bort och de blir tillsagda!

Louise Nilsson

snaapit.blogg.se

Imasy
1

Och olika saker triggar igång oss alla?

Anonym
0

#34 Så är det..

Justsmiile
0

#34 men detta är något som jag OCH säker jättemånga andra lider av!? 
nu har jag berättat detta för att jag bryr mig om andra också

Hur ofta är det egentligen du hör att någon säger och står för att den tycker att en tråd ska tas bort!?

Nu har den tråden som vi snackar om inte varit uppe nu så det tycker jag är jättesnällt av alla.

Louise Nilsson

snaapit.blogg.se

Fridaaaa
1

#34 Fast denna sidan handlar ju inte om ätstörningar osv, det finns ju en iFokus om det. Och som Sajtvärd och Medarbetare måste man ju lyssna på dem som är här.