säger till din mamma så ni kan ordna en utredning vid bup eller något sånt. :)
Malteråttan (L)
Du säger till dina föräldrar att du vill gå till BUP :)
Du kan också ta en titt in på Bokstavsfolk iFokus, där kryllar det av bokstavsfolk. ;)
Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋
Pratar med dina föräldrar.
♥ Den som sa att lycka inte kunde köpas med pengar, glömde djuren ♥
Kontakta föräldrar, bup och/eller lärare/kurator på skolan?
Just a Block Party MonstAr with a Heart of Gold on this Blue Planet
http://vizualfreakkaipon.blogg.se/
Tack alla. :) Min mamma tycker inte jag ska göra det, hoon säger att det tillhör puberteten. Men jag ska göra en utredning med dyslexi i maj. Där kan de också se om jag har ADHD och liknande :)
Tack!
#6 Har du haft problemen länge (alltså i flera år) har det inget med puberteten att göra.. Men jag vet ju inte vilka problem du har, hur de visar sig, hur länge osv, så kan ju inte säga så mycket..
Just a Block Party MonstAr with a Heart of Gold on this Blue Planet
http://vizualfreakkaipon.blogg.se/
Man föds ju med ADHD eller ADD, så det är ju ingenting man får i efterhand. Om du alltid har varit lite "ADHDisk", så bör du ju kolla upp det om du verkligen skulle vilja veta (& eventuellt få medecin mot det).
Har jag fel nu så får någon rätta mig ^^
#8 Har en kusin som har fått ADHD på senare år.. Dock så är det väldigt ovanligt men det kan hända! :)
#9 Kan man kanske inte "utveckla" ADHDn värre med åren? Nej, men det kanske går att få den i efterhand.
#9 ADHD föds man med. Men det kan ju utvecklas mer under åren.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jag menade precis som Frida skriver. :)
#12 Okej, tack :) Ska prata lite mer med min mamma
Om du inte vill så behöver du inte heller prata med dina föräldrar, men det är en stor fördel.
Sedan kontaktar du eller någon förälder bup och ser till att få en tid där ni pratar och diskuterar varför du tror att du har ADHD etc, sedan om de tycker att dina misstankar låter vettiga så startas en utredning.
De på bup kommer vilja fråga din mor eller far litegrann också, just därför är det ju en fördel om de vet om det.
Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?
#10 och #11 Han hade väl en sådan låg störning av ADHD att det inte märktes förräns det blev värre.. :P
#15 Va?
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#15 Ja, antar det :)