Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettövrigt
Läst 14027 ggr
riiffen
1

Djur

**Har du något djur? Isåfall, vad, och hur många?
**

Jag tror, eller rättare sagt vet, hur mycket bättre man mår när man är i närheten av djur. Egentligen spelar det nog ingen roll om det är en hamster eller en häst, bara att känna närheten av något djur som tycker om en själv allra mest i världen.

medarbetare på allergier.ifokus .

riiffen
0

Själv har jag 3 kaniner & en katt.

Dom har hjälpt mig väldigt mycket, med allting.:)<3

pigelina
0

jag har själv 6 kaniner men fler är på g:)
Föder upp lejonhuvade kaniner så brukar ha kaninungar oxå, just nu har jag 11 st från 2 olika kullar:)

Sen har jag en guldhamster, en katt och 2 undulater oxå:)

// Hanna

www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner

Medarbetare på lejonkaniner.ifokus

mco92
0

Jag har 2 shetlandsponnier som är 1 år båda två, och de har hjälpt mig många gånger när de känns världelöst. Djur tröstar verkligen, hade en kanin en gång som var den bästa i världen som "stöttade" mig när jag var ledsen, har även lånad min systers hund under mina dåliga perioder vilket har lyft upp en en hel del.

Djur är bäst. Jag är en sådan människa som klarar av ett djur bättre än en människa. Så utan djur hade jag inte varit jag.

EmmaVarg
0

jag har två hundar, två hamstrar.  och tre hästar men träffar dom aldrig.. för vi har lånat ut som tills vi fluyttar till landet för vi har ingenstans o ha dom..

[Koppsal]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

jag har endast 2 gerbiler. men fler blir det. hoppas jag :)

dom är så söta. jag tränar dem i agillity nu, i framtiden kan man kanske tävla med dem :)

de är mina bästa tröst-vänner :)

detta är en bild på vallmo Kyss

riiffen
0

#5 AawKyss

Fler får jättegärna lägga in bilder på sina djur, bara kul & se :)

Moa-16
1

#5 Kan man köra agillity med gerbiler? Det var något nytt (:

Jag har 3 grisar! 1 katt. Och en vovve. Ja, vad vore livet utan djur?:-d

pigelina
0

Min ena bebisKyss

// Hanna

riiffen
0

Här är en bild på min ena kanin Riff när han var bebis :*

riiffen
0

En bild på min lilla bebis Flamman<3

riiffen
1

Glimmer, som egentligen är min systers.

riiffen
0

Och Ramses:)

pigelina
0

En av mina små bebisungar, jag ev ska behålla:)

// Hanna

[Koppsal]
0

6# japp det kan man, man kan också tävla i toalättrulls-ätning. den som gnager upp/förstör en toarulle först vinner. :) sen finns det ju utställnig också :)

riiffen
0

#14 Haha, toalettrullsätning. ^^ Är det någon officiell förening som anordnar sånt? låter jättekul:)

[Koppsal]
0

#15 det borde väl vara svenksa gerbilsällskapet och dom där. de har ju utställningar. och sen finns det små-tävlningar på sidan om. tror jag. har inte varit på någon sån än :) jag har bara hört från andra som har gerbiler :)

mco92
0

Jag mår bra bara av att se på dom :)

fia-mia
0

Klart jag har djur! För tillfället två marsvin som heter Sessan och Lilla My, två katter som heter Mysan och Gosan samt fiskar

MVH Mia (miisasphoto.tk)

medarbetare på cocker spaniel ifokus

Fridoliin
0

Jag har två råttor, Tantor och Liten. I sommar blir det nog en liten kattunge som tultar omkring hemma också :) (Tantor på bild)

/Frida

Medarbetare på Sång.ifokus.

Stå på dig, annars gör någon annan det.

Schniigel
0

2 hundar, 1 katt, x antal hamstrar och en Kinesisk Ekorre… Ja djur har hjälpt mig MYCKET

[r8ttor]
0

Jag har ca 30 kaniner, 1 katt, 2 hundar, 1 landsköldpadda, 1 häst, och 7 råttor.

[aammE]
0

Jag har 7 kaniner (4 är ungar) och 2 katter samt lite snäckor och fiskar.

[matildax]
0

här finns de en vovve o fem kaniner, underbara allihopaGlad

Chachaa
0

jag har två hundar som är mitt liv dom är bara helt underbara !!!

Chachaa
0

och är är den andra:P

[Linsenhejhej]
0

Jag äger en katt och ska köpa fem råttor den här sommaren.

[Wera]
0

Jag har djur, haft 11 kaniner förut men nu har jag bara en hund och en kanin. Syrran har en hund och två kaniner, familjen har en katt och lillebror har **en hamster.
**Vi har haft två hästar och en get förut.

Min hund Qenta som är chinese crested/shih-tzu - syns inte riktigt på bilden men han är naken :P

Katten Chicco, vi hittade han i skogen :P

Syrrans hund Pipa, från Mallorca.

Min dvärgvädur Nalle.

Sen har vi som sagt en guldhamster som är långhårig rex, samt syrrans kaniner som är en holländare och en hermelin.

hugoochip
0

Jag har 8 kaniner och 3 katter!:)

Jag älskar mina djur över allt annat och skulle inte klara mej en dag utan dom. När jag är på dåligt humör eller känner mej ledsen så räcker det med att jag tittar på dom och så blir humöret på topp!

Jag tävlar också aktivt i Skånes kaninhoppare med alla mina kaniner.

Min fina Rakel på bild<3

[marion69]
0

Vad fina djur ni har! Själv har jag en hund, en tax-blandning. Hon är underbar. hon blir 4 år. Hon är lite krävande för hon lider av separationsångest och så har hon andra olater, men det uppvägs av att hon är min bästa vän. Hon och jag är som ler och långhalm Glad

Här är hon: "Korven" Lottis

riiffen
0

#24 Aw vilken sötnos! Vilken ras är det? jag suger på hundraserTungan ute

Schniigel
0

Har bara en bild av min ena hund på denna datorn och det var från när hon var valp (nu är hon snart ett heeelt år;)

Schniigel
0

Och min lilla ekorre Fenix!

Moa-16
0

#32 Ekorre?

Schniigel
0

Yes, Min Kinesiska ekorre, Fenix <3

riiffen
0

#32 Visste inte ens att man kunde ha tamekorrar!:O

Är dom svåra att ta hand om?

Schniigel
0

Dom kräver stooor bur, från 2-4 kvadratmeter men annars så tycker jag inte att dom är speciellt svåra. Fenix är så liten också (snart 3 månader) så han börjar bli väldigt tam och det är kul :D

Annars brukar det vara vanligare att man har jordekorrar som husdjur (keldjur)

riiffen
0

#36 Haha, vad roligt:D skulle jag absolut vilja skaffa i framtiden:D

Schniigel
0

Ja han är urgo, sen när jag har flyttat så ska det byggas en stor bur och så ska han få en flickvän (svart) hoppas jag på!

Moa-16
0

Är lite imot att ha såna djur som keldjur. Tycker dom ska vara i en djurpark =leva så vilt det går. Men men, där ser man!

Schniigel
0

#39 Det tycker min farmor också men jag köpte honom av en kille som skulle sälja honom till en som inte visste något om ekorrar (utan typ hade tänkt att sätta honom i en kaninbur eller nått i den stilen) så då kände jag att jag behövde rycka in, här får han ändå aktivering och springa fritt i lägenheten varje dag

Moa-16
0

#40 Det är lätt att dom hamnar oss just såna människor. Det är så synd. Man måste förstå djurens behov. Blir tyvärr vanligare att folk har såna typer av djur som husdjur.

Att springa runt i en lägenhet är ju inte riktigt vad dom är "gjorda för" tyvärr…

Schniigel
0

Näe det är ju sant men dessa är ju avlade i generationer som tamdjur så isf är det likadant med kaniner och i vissa fall hundar (fast ändå inte riktigt eftersom vi har haft hundar i tusentals år men ja) ja i vilket fall som helst så är han ett av mina djur som jag skulle berätta om

Moa-16
0

#42 Jo, det är klart. Men det är ändå mer "vild djur" än husdjur. Och värst vanligt är det faktiskt inte.

Schniigel
0

Nej det är inte så vanligt men för dom som är intresserade så kan dom gå in på exotiskadjur.iFokus för där finns fler ägare och av lite exotiskare arter!

ShitGoose
0

Jag har sju råttor, två katter och en hund :)

På bilden är det min älskade jack russell terrier Hilma :D

Medarbetare på Sphynx iFokus

ShitGoose
0

6 utav mina råttor :)
Dock syns inte några så jätte bra men ändå :)

Dom heter (om vi tar från vänster), Level, Max, Crispin, Cozy, Jiro och Svante.

ShitGoose
0

Och så har vi min 7:e råtta, Nakenfis :)

ShitGoose
0

Och Tulle, en utav katterna :)

MiniAndMe
0

Jag har världens bästa katt, Mjau, och världens bästa 2 kaniner! e heter Ruth och Ruffsan, världens sötaste! <3333

gotlandsruss
0

3 hundar 1 häst 1 kanin och fiskarGlad

bilf på min häst Kro´nos, han är verkligen det bästa som finns!

riiffen
0

#50 Vilken fin bild, vad lycklig han ser ut!

gotlandsruss
0

Tack!

ja han älskar snö och i den hagen(sommarhagen var det runt 70 cmden dagen så han blev helt galen:P

[Wera]
0

#50 Riktigt fin häst!
Hade häst 2008 men tröttnade, en skimmel, korsnings C-ponny :) Saknar han lite ibland :/ <3

Linus-the-bunny
0

Har 2 kaniner egentligen en eftersom den andra är mammas :)

Bild på min älskling som står på 2 bakben <3<3

Birke
0

4 hästar :)

emms
0

Jag har 2 kaniner snart 3 :D

Emma

[Sniff]
0

Vi har fiskar, tre hamstrar och en katt<3 :)

Sniff på bilden:)

Kristall
0

Jag är extremt djurtokig.. :D

Har just nu två marsvin (Greta och Too-Ticki), två kaniner (Tingeling och Saga) samt två möss (Tindra och Blue). I familjen har vi även två hankatter - Tintin och Hemulen.

På bilden: Too-Ticki "Tickan", ett av mina marsvin :)

Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson

Besök gärna min blogg :)

Music96
0

Har 2 kaniner, + 2 "halvor", eftersom jag hjälper till att sköta om syrrans 2 kaniner. ;) Också hamstern, lille Zorro (bilden). :) Bilden är inte så bra, men det var den bästa jag hittade på den här datorn. :)

Emmast
0

har 3 kaniner        2 hundar       7 katter    och    7 gerbiler/ökenmöss  Tungan ute

JohannaCullenEnvall
0

Jag har två kaniner, och imorgon ska jag o familjen iväg för att kolla på en valp :)

Lägger in en bild på den ena kaninen :P Ursäkta den dåliga kvaliten :/

Ebba-A
0

Jag har just nu tre guldhamstrar, två hundar och ett marsvin. Hade givetvis två, men igårkväll somnade ett av dom in av okänd anledning. Ska förhoppningsvis köpa en ny kompis till Melvin senare idag.

En av hamstrarna, Klown.

Min lilla hamsterflicka Keyla.

Keylas och Klowns dotter Sahara.

Selma (Suanho's Mescalero), chinese crested powderpuff med pälsfel

Fia (Sunaho's Calapooya), chinese crested powderpuff.

Min fina lilla Melvin, okänd ras eftersom han är omplacering.

Och så Kim, som gick bort igår. Han var av rasen skinny, dvs ett nakenmarsvin. Han var inte någon direkt skönhet, men han hade sin charm och var en stor del av familjen. Vila i frid.

Värd på Choklad iFokus

Fiona
0

Två hästar, en katt & sju marsvin Skrattande

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

riiffen
0

#62 Aw, vill bara pussa på Melvin :* vilken sötnos!

ObelixStar
0

Jag har en häst, ett marsvin och en undulat! :D <33 Jag lever inte för något annat än mina djur.. <33

frodie
0

Jag har mina 4 katter o 3 underbara kaniner!

Signorita
0

Jag en katt och tråkiga fiskar :P

Moa-16
0

#65 Har du bara ett marsvin? Du vet att det är lag på att man ska ha minst två? Marsvin är flockdjur & trivs bäst minst två & två (:

ObelixStar
0

Den lagen kom tydligen till efter jag köpt honom och det stod ingenstans att marsvin skulle gå två och två x) Och eftersom han är pigg och välmående så tror jag inte att han dör av att gå själv. Om han mot förmodan skulle bli deprimerad så får jag ju köpa en partner till honom, men då måste han ju även kastreras.. men med tanke på att han varit själv med Dandy i 3 år och ändå är världens roligaste marsvin, så tror jag inte att det är någon fara :)

Birke
0

#69 Tkr du borde köpa en kompis till honom, för inget flockdjur mår bra av att vara sj, även om man kan tro att sitt marsvin mår super ändå. Tänk dig sj att tillbringa ditt liv ensam utan mänskligt sällskap.

ObelixStar
0

Men då borde nästan alla djur ha sällskap, inklusive min fågel? Jag hade ju märkt om han hade mått dåligt och då hade jag funderat på att skaffa sällskap till honom, trots att jag inte vet förräns nu att marsvin måste ha sällskap x)

Hur stor är chansen då att marsvin överlever en operation?

Birke
0

#71 Vet inte så mkt om fåglar och deras vanor, men om de är flockdjur trivs de klart bäst i sälskap av sin egen art. Det finnns vel undantag med individer som verkligen inte fungerar med sälskap, men då tror jag att det är ngt annat som är fel.

Om man ska kastrera är det ett mkt litet ingrepp, men det finns alltid risk att dom inte klarar narkosen, speciellt för små djur. Vet inte om man kan ha hannar med hannar? Om du köpte en hane skulle du spara pengarna, om du nu absolut inte vill ha en hona :)

Moa-16
0

Varför måste han kastreras? Vadå han dör inte av att sitta själv? Marsvin är flockdjur. Och du har ansvar över honom! Om du vill hans bästa (vilket jag tar för givet) Köper du en kompis till honom. Lagen finns av en anledning! Och alla djur har inte samma behov! Punkt slut!

Läst det här: Varför ska inte man inte ha marsvin ensamma?

Cochon
0

#71 Det kan beror på vilken operation, men det bäst att inte operera om det finns ett annat alternativ så är det nog bäst och välja det. 
Vilken operation tänker du på? *nyfiken*

Jag har själv 8 marsvin, 12 kaniner och en katt. Letar efter fler marsvin, så snart blir det nog fler. :P 
Personligen så känns det mycket bättre när man är i djurs närvaro än mäniskors. Dess utom så kan jag ha en viss tendens att bli agressiv utan djur, okej nu låter det som jag misshandlar mina djur :P Fast det skulle jag nog inte vilja säga, de bara ger mig ett sådant lugn. Hi hi lät lite fånigt, men då får det göra det… :P

Mvh 'Cochon' & djuren ^.^

På bilden är det min underbara lille Olofsberg's Thazzi, som är världens underbarase lilla Himalaya gris ^.^

Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋

Cochon
0

#71 Ojsan, mitt inlägg kom lite sent kanske ^^
Om du ska kastrera pågrund av att han ska gå med en annan hane så är det lika bra och skita i kastrering, om du hittar en ung hane så brukar det fungera super med en ny burkompis utan att man kastrerar någon.

Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋

LinneaJohaanson
0

Har kanin uppfödning, hemma hos mig bor de 8 kaniner. 
Hos min kompis där den större uppfödningen är bor de runt 20-30 kaniner! Sen har jag två hamstrar jätte söta små killar.
En hund, chowchow på 1½ år. Han har räddat mig från bla våldtäckt, han är underbar men kan bli lite dryg ibland!
Har en hittefågel också!

Min hemsida

Här är en bild på min nyaste kanin, en 2 veckor gammal Lilla tysk vädur med namnet Dragongårdens Leiknir min ängel!

Mvh Linnea Johansson Kvick
Cherioshamstrar.weebly.com
Grundare av Hamsterbladet.webblogg.se

ObelixStar
0

Mitt marsin har gått själv sen han var redo att lämna sin mamma, han var helt själv när jag köpte honom. Så egentligen vet han inget annat och skulle antagligen inte veta hur han skull bete sig med andra marsvin.

Och om han skulle gå med en hona så måste han ju kastreras. Går han med en annan hane så skulle det antagligen bli slagsmål.

Och det finns en del jag känner som också har sina marsvin själv x)

Som jag sa innan att om han någonsin kommer bli deprimerad så får jag ju skaffa en partner att ha i en bur bredvid eller nåt, för jag vill inte riskera hans liv, han betyder mer för mig än vad ni kan ana. Men kom nu inte och säg "om han nu betyder så mycket för dig så borde du skaffa en kompis till honom!", för egentligen vet ni inget alls :) Ni har aldrig träffat mitt marsvin, ni visste inte innan att han gått själv sen han var liten bebis och att jag faktiskt hade tänkt skaffa en kompis att ha bredvid honom ifall han skulle må dåligt. Men nu, efter 3 år utan marsvinskompis så mår han ändå bra.

Förlåt om jag framstår som sur nu, men jag känner mitt marsvin bäst x)

fia-mia
0

#77 Varför skulle ha inte kunna komma överens med ett annat marsvin för det?

MVH Mia (miisasphoto.tk)

Birke
0

#77 Med en ung hanne skulle det gå super. Visst, vad du ser ät han inte deprimerad, men det är varje djurägares ansvar att se till att djuren man har mår så bra som  möjligt. Tror dessutom inte att ditt marsvin skiljer sig i sina behov än vad andra marsvin behöver. Ingen kan tvinga dig till ngt, men som sagt det är djurgar ansvar och dessutom lag om jag nu har rätt.

Funderar lite över hur du kan säga att foket i tråden här inte vet ngt alls? Vissa märker man ju direkt på att dom VET hur djuren fungerar och dess behov.

Moa-16
0

#77 Jag blir lite arg måste jag säga! Ditt marsvin är ett djur, han vet hur han ska bete sig med andra djur. Han föddes med instinkter & behov. Du behöver INTE kastrera honom, köp en bebis, så går det säkert utmärkt! Klart han klarar sig utan kompis. Men det handlar inte om att han ska överleva, utan att han ska må bra! Marsvin är flockdjur som sagt! Ditt marsvin är dessutom bara 3 år, han kan leva i 8 år till! Jag tycker att du ska köpa en kompis till honom det är din skyldighet som djurägare! Så ta ditt ansvar!  Annars =Sälj marsvinet till någon som har bättre kunskap & vill marsvinets bästa.

"jag känner mitt marsvin bäst" tycker jag är fel attityd! Ta åt dig & av vad folk skriver till dig istället.

Bara för att flera bryter mot lagen/Inte har kunskap, eller helt enkelt skiter i sitt marsvins bästa. Blir inte mer okej för det!

Birke
0

#80 Det är facktiskt så att djur som har växt upp utan sällskap från djur av sin art inte vet hur dom ska bete sig, men som du säger skulle det säkert gå fint med ett ungt djur.

Moa-16
0

#81 Marsvinet är ju inte  uppfött med "nappflaska" utan, har ju träffat andra marsvin. Och som sagt har alla djur instinkter. Finns djur som växt upp i fångenskap som klarar sig utmärkt när dom släpps ut i det vilda. Trots att dom inte träffat något djur av samma art. Dom lär sig snabbt.

Birke
0

#82 "Han har gått själv sen han var liten bäbis". Visst lär dom sig igen, men efter hur lång tid och hur hård den tiden blir kan man inte vara säker på.

Moa-16
0

#83 Men herregud.. Klart dom bråkar om rangordning i början. Som alla marsvin. Men jag tror absolut inte det blir några problem!!!

Birke
0

#84 Om det här är ngt du vill fortsätta kan du starta en ny tråd ngnstans eller pm:a mig istället för att vi kapar hela tråden. De sociala betendena är inte "naturliga", utan dom lär man sig.

Moa-16
1

#85 Nej, jag vill inte tjafsa med dig. Jag vill att alla marsvin ska få minst en kompis. Då dom är flockdjur. Och dom mår bäst av det. Det är dessutom lag på det. Tål inte människor som ser det som "skit samma" Blir svårt för dom att lära sig något om dom aldrig får chansen. Har väldigt svårt att tro att han sätter igång & dödar det andra marsvin, bara för att han inte har fått gå med andra marsvin förut. Extremt långsökt om du frågar mig.

LinneaJohaanson
0

Kan ni inte ta det i en annan tråd istället för att kladda ner den här?

Moa-16
0

#87 Blir inte direkt bättre för att du kommenterar om det (: Låt det vara bara. Tråden handlar ju om djur. Och det här är ett diskussionsforum. Om jag inte minns fel nu igen..

LinneaJohaanson
0

Ursäkta?
Ja tråden handlar om vad man har för djur, inte hur marsvin ska ha det. Tycker det var en onödig kommentar!
Och om de nu är ett diskutions forum ska väll ja få säga vad jag tycker också?

Moa-16
0

#89 Va? Då var väl din kommentar onödigare tycker jag. Hjälper ju inte att tjata om att kapa tråden heller? Herregud, ibland hamnar det lite utanför ämnet. Vad gör det? Det handlar om djur. Och det viktigaste är väl att marsvinet mår bra tycker jag. Klart man måste få reagera & kommentera om man tycker något låter tokigt!

ObelixStar
0

Du ska fan bara hålla din jävla käft, jag vill mitt marsvin det bästa! Sånt blir jag förbannad på, du har inte en jävla aning om hur mitt marsvin mår. Du kanske har mer kunskap än mig om marsvin, det har jag aldrig sagt att du inte har, men vad det gäller mitt eget marsvin så vet jag bäst själv.

Ni får ha era åsikter, men vissa saker får man faktiskt ta och hålla för sig själv. Att säga att jag inte tar hand om mitt marsvin och att jag inte vill honom det bästa, det är att gå över gränsen!

Jag har inte Musse bara för att han ska "klara sig genom livet", jag har honom för att ge honom ett så bra liv som möjligt. Han kan säkert få ett bra liv utan en partner, marsvin är ju individer och vissa är i mer behov av sällskap än andra.

Ni ska veta att jag typ aldrig blir så här sur, jag har rätt mycket tålamod och brukar bara ignorera andra människor om dom skriver nåt som retar mig. Men jag är fan beredd på att argumentera emot en person som säger att jag inte vill mina djur det bästa. Med tanke på att min häst, min fågel och mitt marsvin utgör hela mitt liv så vill jag även att mina djur ska må mer än bra.

Och som någon annan sa, här skulle vi bara skriva vad vi hade för djur. Men om ni nu inte har så mycket annat att göra på fritiden än att klaga på andra, så visst, då kan ni fortsätta klaga på mig och berätta vilken djurplågare jag är. Förvänta er inte så många fler svar från mig bara. Om ni inte skriver nåt rikitgt jävla korkat förstås.

Så om ni ursäktar mig, så ska jag gå och kolla till mitt marsvin som mår riktigt dåligt :)

fia-mia
0

#91 Tänk på tonen!

MVH Mia (miisasphoto.tk)

ObelixStar
0

Om nån hade sagt till dig att du inte tar hand om dina djur, så hade du reagerat likadant.

Moa-16
0

#91 Herregud människa, du får nog ta & lugna ner dig lite. Jag försöker bara hjälpa dig. Om du inte redan visste det här? Så att du kan göra rätt, om du nu vill.

Du tar säkert hand om ditt marsvin. Tvivlar jag inte en sekund på. Handlar inte om det! Men jag anser inte att du vill ditt marsvins bästa om du bara struntar i att marsvin är flockdjur & trivs bäst i flock. Varför vill du inte köpa en bebis kompis till honom? Varför inte? Jag kan bara inte förstå det.

Du känner säkert ditt marsvin bäst. Men dom flesta marsvin 99% trivs bäst i flock. Därför den här lagen finns. För att visa hur viktigt det är. Men det är ditt val. Eller egenkligen inte pga, lagen. Men den går ju att strunta i. Men vill du verkligen ditt marsvins bästa köper du honom en kompis. Det är min åsikt. Det kan du ta & skita i om du vill. Men jag vill inget illa. Utan marsvinets bästa. Han kommer säkert bli hur glad som hellst! Han mår säkert utmärkt bra nu oxå. Men jag tror han skulle uppskatta en kompis.

Du får tycka jag är precis hur korkat & dum i huvve som du vill.

[Next]
0

1 häst, 2 hundar, 3 hamstrar och en kanariefågel <3333

Jojaton
0

Två ganska hatade dvärgpapegojor ;)

Johanna - Instagram

[Trojasmatte]
0

En hund som heter Troja :)

Popstar
0

5 kaniner (:

Arinya
0

Jag har en katt :D och dammråttor :D

Haztparken
0

3 kaniner, en kull kaninungar på 7 st (hoppas kunna behålla en ur den kullen ;) ) och ska köpa hund om typ ett halvår :P

Anfa
0

3 katter, en hamster samt sköthäst <3 :]

paow
0

Två katter & en hund. I deras närhet är jag alltid trygg, det spelar ingen roll hur ledsen,arg eller glad man är - djuren finns alltid där. Man kan berätta exakt vad som helst för dem och veta att det stannar där.

En katt låter dig sova i sängen. Ute på kanten.

Arinya
0

#102 herregud vilken söt kisse du hade

[h-malm]
0

Jag har 2 kaniner och 1 degus :)

[Shaiya]
0

Jag har:

4 Hundar

2 Katter

1 Degu

1 Iller

1 Papegoja

Popstar
0

Har nu även en häst =) <3

EmmaWq
0

#3 Håller helt med dig!! Jag är också en sådan som känner att jag klarar av djur bättre än människor! Det handlar inte om att jag har sociala problem, utan mer att djur ger en så mycket, utan att kräva speciellt mycket tillbaka. Det enda de villa ha är din uppmärksamhet ock kärlek, och det är superhärligt ^^ Människor har en tendens att bara svika en, och tar ofta mer energi än man får tillbaka…

Jag har 2 tamråttor, och det kommer definitivt att bli fler med tiden :-)

malin--a
0

Har tre kaniner som jag älskar av hela mitt hjärtaKyss

[Sniff]
0

#108 Haha, underbar bild^^ :)

[Sharp]
0

2 hundar Kyss

Ellenfyrkant
0

Det är så sant det du skriver.

Själv har jag 2 dvärghamstrar, 1 kanin och 1 hund. Har dock haft väldigt många fler djur tidigare. Men alla dessa är mina helt egna. Glad Kanske skulle ta och fixa en gruppbild… Flört

Mvh Ellenfyrkant

[Emmla]
0

jag har två kaninisar och två möss :)

bunnyheart
0

jag har 1 häst, 2 kaniner och 1 hund :)

/Johanna.

Hästblogg med min hopp-ponny Nora som jag ägt i över 2 år♡♡♡

Kaninblogg♥♥♥

"För världen är du någon,

men för någon är du världen."

Pose-idon
0

Två katter och 33 gerbiler. <3

Bilden: Älskade Viggo och hans son Kanel. Kyss

//Elin

[VictoriaR]
0

har en liten vovve Glad

bunnyheart
0

115# Underbart söt!Kyss

/Johanna.

Kaninblogg♥♥♥

[VictoriaR]
0

#116 Han är min lilla ögonsten Flört

bunnyheart
0

#117 Kan tänka mig detFlört.

/Johanna.

Kaninblogg♥♥♥

BarbieBrownHair
0

Har haft en kanin som blev 5 år. Han hette Sebastian. Har en mus som heter Bosse (andra musen Roy dog för 2 mån sen) Och min lillebror har en undelat som är ca 6-8 år vi vet inte säkert för hon blev omplacerad hit!Hon heter Ebba…Bosse är min ängel! Han lyser upp min dag och gör mig alltid glad (: Bosse är 1 år & snart 3 månader! I slutet av novemver flyttar en hamster in hos mig. Och efter bosse kommer troligtvist 3 möss honor hit med (:

Sebastian

(Ingen bild på Ebba)

Bosse 

Roy

[Emmla]
0

vänta lite, är det inte livsfarligt för möss att vara utomhus?? jag har också möss och jag har hört av många uppfödare att man inte ens får ta in grenat till dem utan att ugna grenarnadem först så att bakterierna försvinner

BarbieBrownHair
0

Han var bara utomhus just den där gången..skulle bara ta 3 bilder på sötisen sen fick han komma in igen (:

[Emmla]
0

det skulle jag aldrig våga med ok.. :)

BarbieBrownHair
0

okej, men visste faktiskt inte det var farligt? :o tur att han bara var ute i ca 1 minut…

[VictoriaR]
0

#120 nu är inte jag insatt i möss, men jag har haft många hamstrar och det är ok att ta ut dem om det är tillräckligt varmt och rent där man släpper djuret (alltså inte nära en bilväg där avgaser och skit kan ställa till det)

Hamstertjej
0

Håller med om att man mår så mycket bättre med djur! Hemma har vi ganska många djur, 2 hästar, 1 hund, 5 katter (+12 kattungar<33) 2 sköldpaddor:) Förut hade vi en hund som hette Rut (engelsk bulldogg). (Innan ska jag nog berätta att hon brukade slicka folk i öronenX)) En gång var jag jätteledsen (kmr inte ihåg varför) och låg i soffan och grät. Då kommer Rut med sitt lilla tryne, hoppar upp i soffan och slickar mig i örat (låter lite konstigt kanske). Det kittlas som f*n och jag börjar skratta:) Snacka om klok hund, eller?

[JuliaRosengren]
0

Familjen har hundar, hästar o katter. Men dom bara finns där, bryr mig inte så mkt om dom.

Men jag hade en egen hund som var min "bästa vän", hon fanns alltid där för mig och hon var en jätte personlig hund, hon var en hund som bara töjde sig till en människa och det var jag. Hon var världens bästa hund och jag tävlade med henne och jag kan verkligen inte vara utan henne.

Hon heter Zazza och är 3år, hon är en Tervueren.

Jag fick inte ha kvar henne för mina föräldrar eftersom jag bytade skola. Men hon var en sån hund som bara gick och väntade på mig när jag inte var hemma och hon visste inte vad hon skulle göra så glad hon blev när jag kom hem.

I september kom hennes nya ägare och hämtade henne, de tvingade in henne i bilen. Hon stog och tittade rakt in i mina ögon medan bilen körde iväg. Har aldrig gråtit så mkt i hela mitt liv och jag saknar henne så det gör ont…

[Bolten]
0

Jag har 9 kaniner, 1 sköldpadda o fiskar :) har även haft hästar, hund, katt, underlater o ödlor :)

[Bolten]
0

Jag har 9 kaniner, 1 sköldpadda o fiskar :) har även haft hästar, hund, katt, underlater o ödlor :)

Peak303
0

Jag har 7 kaniner just nu, 2 hundar och 1 vatten sköldpadda. :D

-'  Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt 

ShitGoose
0

Kan ju uppdatera lite, har inte 7 råttor längre utan 5.

[Sniff]
0

#126 Nej, vad hemskt! :( Får du träffa henne något då?

[JuliaRosengren]
0

#131 nej :(

[Sniff]
0

#132 Vill du inte eller får du inte? :(

[JuliaRosengren]
0

#132 jag får, men det känns helt fel att åka hem till hennes nya ägare och se dom tillsammans, och tänk så känner hon inte igen mig… Det hade gjort mer ont än det gjorde att lämna bort henne :( Och jag tror inte att jag skulle klara av att träffa henne för bara jag tänker på henne börjar tårarna rinna :/

[Sniff]
0

#134 Jag förstår dig:/ Det måste kännas jättehemskt! :(

monsterblom
0

vi, jag och pojkvännen, har 2 hundar och 8 hästar. kanske en katt inom snar framtid.

Saaara
0

Jag har 5 katter och 7 stycken kaniner. :) Dom beteyder verkligen jätte mycket! <33 Älskar verkligen mina djur! Skulle aldrig kunna leva utan djur. :)

Sara

Nattglimskaniner.webbnode.se

[marion69]
0

Ååh 8 hästar. Jag skulle va glad om jag hade en hästis Glad Dom e  underbara.

[1992mammatill3]
0

Jag har ina djur men en katt ksulle sitta fint.

[Avfall]
0

Har en hund och två kaniner.

Emaljoh4
0

Jag har en egen hund Glad

Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! Glad

Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

[Bolten]
0

Har nu 11 kaniner, sköldpadda, fiskar. Även två möss som jag har tillsammans med Nathalie (;

Birke
0

vet inte om jag har uppdaterat, men nu har jag bara 2 hästar.

[ninnakm]
0

Mina egna djur är, två hästar en welsharna av cobtyp, 6 år som jag tävlar hoppning med, ett svenskt halvblod, 15 år tävlar hoppning med dock är hon dräktig nu så Jag har snart 3 hästar. En hund dalmatiner 7 år världens underbaraste, 6 kaniner då jag föder upp lejonhuvade kaniner finns det även ungar då och då. En katt. Vår familj har 7 ev snart 8 hästar, 4 katter. Bilder kommer när jag kommer hem då jag är inne på en mobil nu.

Justsmiile
0

Hmm här kommer mina djur, haha eller mina och mina, det är jag som är med dem och tränar dem men själv äger jag bara mina chillor :)

2 får, OLGA och BURKEN (haha jag vet att det är ett konstigt namn…)

verkligen de bästa får man kan tänka sig, olga är otroligt smart och kan många trix, även gå i sele. Burken är den keligaste baggen man kan tänka sig!

http://lantdjur.ifokus.se/Forum/Read.aspx?ThreadId=bd5b48ef-cda3-4384-8cb4-8dab54ebaea6&GroupId=3372d50d-60d9-44e4-aaf2-d1e8a8a28b25&GroupType=Se.iFokus.Community.Board.ForumGroup

7 hönor & 2 tuppar

2 chinchillor, Ville 10 månader och Papríka 6 år, varav min älsta fyller år idag! :D grattis till henne :)

sen har vi 2 katter där jag, pappa och min storebror bor och en katt där mamma och min tvillingbror bor.

Louise Nilsson

Medarbetare på Chinchilla

snaapit.blogg.se

Kristall
0

Pga flytt till lägenhet har vi nu endast två katter och två kaniner. Katterna är en lugn herre vid namn Hemulen och en yngre, spralligare kille vid namn Stinky, båda huskatter. Kaninerna är två dvärgvädurar vid namn Saga och Nalle. :)

På bilden är det vår smått knäppa katt Stinky ^^

[Dominik]
0

#119 Om du har möss, så tycker jag att du borde bli medlem på mus.ifokus. Mus iFokus är en sajt för alla som älskar möss!

Jag älskar djur, så något finns det hemma hos mig.

Jag har 7 möss, men kommer få 3-4 till i januari, sen så har jag en dvärghamster, men den tillhör mer min lillebror. Jag har också två leopard gekos o en fågelspindel  :)

[134643]
0

En helghund, och snart två råttor :)<3

Cazzos
0

Har en katt som heter Noggis Kyss
18 år gammal är han, min lilla ängel med en STOR personlighet.. Glad

[aammE]
0

Har 40st möss, en kanin, några akvarier och tre guldhamstrar (två har ej kommit hit ännu).

MoaLarsson
0

Jag har tre kaniner Glad

fckingdead
0

jag har 13 råttor, en hund och katt :)

Malteråttan (L)

Ravynsfair
0

Hejhopp!

Ja, djuren får en att må mycket bättre.
Lider av Bipolär sjukdom, dock har vi inte kommit fram till exakt vilken typ.
Mycket depressioner, mycket manier och mycket ångest är en del av min varddag.
Kan inte tänka mig ett liv utan mina djur. 

Jag har:

6 kaniner (Presenterar dem utan alla uppfödarnamn, blir så mycket då)
Coccos - Dvärgvädur - mitt livs kärlek!
Ophelia - Belgisk Jätte 
Xena - Minilejonkanin (väger 843g) 
Arizona - Dvärg hare (har henne endast på foder)
Aragorn - Dvärgvädur /hermelin/Lejonkanin - son till Coccos
Mysan - Dvärgvädur/hermelin/Lejonkanin/minilejon - dotter till Aragorn & Xena.

2 katter
Ghost - hona, 1 år, vit med gula ögon, döv - min egna katt, vi kommunicerar med teckenspråk.
Iwo - hane, 1 år, svart med gula ögon - sambons katt

1 hund - Ikaross, Schäfer importerad fr Tyskland, 7 år

4 fiskar - 3 slöjstjärtar och 1 mal (döpt till Mal Gibson *fniss*)

Såklart har jag en häst också, Tilda. 
25årigt fjordsto med mycket egen vilja.
Tränar Western och Natural Horsemanship med henne.
Nuvarande målet är att kunna rida henne i repgrimma.
Ett mål som är en bit bort men blir närmare och närmare.
Hon är INTE min egna, men har henne som min egen då det är en äldre man som äger henne. 
Han använder henne inte till något annat än att se fin ut i hagen.  Typ.

Vänliga hälsningar Sanna. 
Medarbetare på Blandrashundar, HBT & Socialt stöd.ifokus Sol

Moalinn
0

har tre katter, där den ena av dom är så otroligt underbar. Som när vi hade avlivat våran ena katt, så kom han till mig och slickade bort mina tårar (jag tillät inte det direkt då det inte är mysigast kanske..) men han låg hos mig hela dagen och gjorde inte ett skit utan bara låg där precis intill mig.

har en kanin också, som inte är lika kelsjuk utan mer ut och springa.. hopp och lek, en kanin med otroligt mycket energi och ett humör som ingen annan.

men djur är underbara, dom bryr sig på ett helt annat sätt än människor.

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

LillaBenice
0

imitt hem har vi tre hundar och 1 ¨ågel coh 1 katt:) Men fåeln och ena hunden är min:)

[h-malm]
0

5 vuxna kaniner och 6 ungar, 2 marsvin och en degu

mjuhm
0

Jag har 4 dvärghamstrar, 3 kaniner, 2 marsvin & en hund :)

Dvärghamstrarna är tre honor & en liten hane.
Två av honorna är bara små bebisar.

Liebe:)

Dante

Angie:)

Ayline:)

Sen Sevgi:)

Nakhre:)

SOphie:)

Rufus:)

Simba:)

& Scooby:)

♥ Den som sa att lycka inte kunde köpas med pengar, glömde djuren ♥

Arkan
0

Jag har en häst och en katt :D

gaabriellaaa
0

två kaninpojkar bor här :) en hoppkorsning vid namn pingu (eller sherlocks nattmelodi) den längst fram, och den i bakrunden är en blandras som heter sune :)

Wand
0

Jag har 11 gerbiler, 2 dvärghamstrar ovh 2 gulhamstrar. Nästa vecka får jag hem 2 guldar till och i mitten av november en till. Har en hund också som bor hos min pojkvän. Jag kan inte leva utan djur. Kyss

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

Alexinas
0

Jag har 1 hund, 1 marsvin (hennes burkompis har dött), 20 guldhamstrar varav 11 är ungar och sedan så har jag fiskar :)

CaptainBunchie
0

2 hästar (1 är mammas/familjens)
1 hund (familjens)
2 kaniner
2 chinchillor (1 är mammas/familjens)
1 gerbil
och ca 11 fiskar.

Liten bild, hade inga riktiga bilder på datorn så tog lite mobiluppladdade från facebook och mixade ihop i paint på några minuter. ;) Observera att chinchillaburen ska städas! ;)

//CaptainBunchie (fd. BlossaTossa)        _
http://bunchiesphoto.weebly.com/
_

Wand
0

#160 Får öka på gerbilantalet med 8 till, dvs 19 gerbiler. Har fått småttingar. Kyss

Rebbie
0

Jag har ett akvarium och en guldhamster. Jag skulle vilja ha en hund, iller eller chinchilla men vet att jag inte har tid eller möjlighet för tillfället.

Min hamster fyller ett år på fredag och heter Diezel. Han är normalfärgad LH. Skulle vilja börja med hamsteravel och vill skaffa en till hamster, en hona, tänker göra det om jag får lov.

Gaiezza
0

Jag har ett litet "Zoo" här hemma ;)

2 Hundar Whippet och Dvärgpinsher.

1 Katt Cornish Rex.

2 vuxna kaninen och bebisar som föddes idag.

2 hästar En Shetlandsponny och en Kallblodstravare.

Lilla kasper

Och Riga

Bacon, svaret är bacon. 

[Dominik]
0

#165 Fy vilken vacker häst!

Jaha! Nu är det dags för lite update.

I skrivande stund har jag

• 2 vintervita dvärghamstrar
  • 2 leopard geckos
  • mexican red knee spider

Fick avskaffa alla möss eftersom det började lukta för mycket o så hade jag inte tillrckligt mycket tid för skolan o fritid :) O så tänker jag inte skaffa fler djur. Det räcker med 2 ödlor o 2 hamstrar :)

Gaiezza
1

#166 Haha, tack så mycket! :)

Här är fula kasper oxå ;)

Bacon, svaret är bacon. 

Frida B
0

har två marsvin och fiskar, men passar hundar näst intill hela tiden… folk har börjat undra när jag INTE har hundar… hihi ^^

Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Cazzos
0

Jag hade en katt, men fick avliva honom i januari det här året Rynkar på näsan
Det var och är väldigt tufft utan honom Gråter

Annars har jag inga djur alls efter min katt Noggis..

Men just nu så har jag en kanin här hemma. Ser henne som min egen men hon är bara här tillfälligt och ska tillbaka till sitt ursprungliga hem snart. Glad

Hon är född 2010 och heter Nivea Kyss Min lilla pärla Skrattande

Stiinisen
0

Har 2 kaniner.
Mina älsklingar , och justnu har jag inget annat änn kaninerna att hålla på med.

// Stina och Kaninerna

Min blogg ; http://zetterberg.webblogg.se/

Fridaaaa
0

Har:

• 1 hund (sankt bernhard)
  • 2 katter (bondkatter)
  • 5 kaniner (1 lejonhuvad ddv, 1 lejonhuvad kanin, 2 lejonkorsningar och 1 bj-korsning)
  • 6 marsvin (1 skinny, 1 self, 1 alpaca och 3 pet)
  • Höns & tupp (blandraser)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Wand
0

Jag har haft många djur det senaste året, alla har hjälpt mig på ett eller annat sätt, och av en eller annan anledning så har jag inte kunnat ha kvar dem. 
Just nu har jag 7 möss, 1 hund och 2 gerbiler, men jag kommer sälja några utav mössen och gerbilerna. Mössen är redan stressade och sedan hunden kom har de varit extremt dåliga, därför gör jag det. Gerbilerna har jag letat hem åt i många, många månader då de kommer ur en tidigare kull. 

Hunden Gaia, som jag nu haft i snart 4 veckor, har hjälpt mig på många olika vis, men hon hjälpte mig även att inse en sak som jag inte förstått tidigare.

I december 2010 lämnade jag bort min älskade hund Mia, och sedan dess har jag mått som en påse hundskit. Hon tog bort min hundskräck, och hon var en helt unik hund, jag har aldrig mött en hund som varit som hon på några vis.

Jag skaffade nya djur för att jag trodde att det var djurs närvaro jag behövde, och de har hjälpt massor, men det har ändå varit något som saknats.

Nu när jag skaffade Gaia så insåg jag att det inte är en ny hund eller något annat djur jag vill ha, utan det är Mia. Och ingen, absolut ingen, hur fantastisk detta djur är, kan ersätta Mia, inte ens i närheten.

Men hon har även visat mig att man kan gå vidare och vara lycklig med någon annan trots att man saknar den man hade förr. 

Jag älskar henne något helt ofattbart, och trots att hon aldrig kommer ersätta Mia så är hon nu min bästa vän och en enorm del i mitt liv. Jag kommer spendera många lyckliga år med henne.

Sarah!
0

Jag har 4 hamstrar :) Tre guldisar och en dvärgis. Dom heter bella, isak, phyra och chantelle.

Här är en av dem, Phyra :)

Mvh Sarah

Ta en titt på min Hundhemsida

Kristall
0

Har nu för tiden även en foderhäst, valacken Quick Ston "Totte" :)

Ravynsfair
0

Var ett tag sen jag skrev mitt inlägg och nu har det ändrats en del :)
Kopierar den infon jag tidigare skrev i #153 och ändrar den så det stämmer.

Jag har:

6 kaniner (Presenterar dem utan alla uppfödarnamn, blir så mycket då)
Ophelia - Belgisk Jätte 
Aurora - Dvärgvädurskorsning
Xena - Minilejonkanin (väger 843g) 
Arizona - Dvärg hare (har henne endast på foder)
Aragorn - Dvärgvädur /hermelin/Lejonkanin
Mysan - Dvärgvädur/hermelin/Lejonkanin/minilejon - dotter till Aragorn & Xena.

2 katter
Ghost - hona, 1 år, vit med gula ögon, döv - min egna katt, vi kommunicerar med teckenspråk.
Iwo - hane, 1 år, svart med gula ögon - sambons katt

2 hundar
Ikaross - Schäfer importerad fr Tyskland, 7 år
Nalle - Samojed/Schäfer/Border Collie, 3 år

3 fiskar - 2 kampfiskhonor och 1 mal (döpt till Mal Gibson *fniss*)

Såklart har jag en häst också, Tilda. 
25årigt fjordsto med mycket egen vilja.
Tränar Western och Natural Horsemanship med henne. 
Nuvarande målet är att kunna rida henne i repgrimma.
Ett mål som är en bit bort men blir närmare och närmare. 
Hon är INTE min egna, men har henne som min egen då det är en äldre man som äger henne. 
Han använder henne inte till något annat än att se fin ut i hagen.  Typ.

Vänliga hälsningar Sanna. 
Medarbetare på Blandrashundar, HBT & Socialt stöd.ifokus Sol

deleteduser
1

Hos mig bor en hund och fyra gerbiler Kyss

Frida B
0

#176 haha glenn var ju ett för underbart namn på en gerbil ^^

Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

deleteduser
0

#177 hihi, vi bor ju i göteborg så vad annars? ;)

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.