Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettsex-och-samlevnad
Läst 12047 ggr
Frida2680
0

hår som inte ska rakas av!!!

behöver hjälp!
det är tre saker:

1. jag har en del mörka hår vid munnen och det syns ibland i vissa ljus, kan ju inte raka av de, för då får jag ju stubb?!
men jag har haft ett typ ''sandpapper'' som man ska använda om man är tjej och har ''mustasch''. nån som vet var man kan få tag på de? eller nån som har ett bra tips?

2. under naveln så har jag hår och jag har noppat bort de först och sen rakade jag av de, för att de var ganska mörka strån.
ska jag raka av de? gör ni de? 

3. när man rakar sig ''där nere'', hur ska man göra på blygdläpparna då? för längst ut är de svårt att raka av de. och där dem börjar så blir de också svårt, blir liksom en tofs med hår där :o

Fridaaaa
1

1. Börjar du raka, så kommer du få fortsätta att göra det för att det ska se bra ut ;) (speciellt sånt som syns dagligen).

2. Beror på dig, alla har hår där, vissa syns det mer på än andra.
Jag hade nog låtit det vara. Men det beror på vad du trivs bäst med.

3. Raka kan ge rakfinnar och inåtväxta hårstrån, bättre att trimma ner med sax i så fall. Vet inte hur det är med vaxning. Hur man vill göra där nere är upp till var och en, vart man vill ta bort hår eller inte osv :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Araminta
1

jag kan svara på 3an iaf. :P Det är bara att dra och knåpa och greja. :P Svårare än så är det inte. Som sagt. ta tag i blygläppen spänn ut den med ena handen och raka. svårare än så är det inte.

2an kan jag ge tips om att absolut inte raka! Håren blir mörkare och tjockare när de växer ut då. Så möjligen vaxa så du sliter på hårsäckarna. Men absolut inte raka!

<3 Kärlek är som en cirkel, den tar aldrig slut… <3

Araminta
5

Sen kan man ju göra häftiga mönster och grejer när man rakar sig "där nere" Jag gjorde en pil neråt som var väldigt uppskattad. :P

Frida2680
0

tänker verkligen inte raka mig i ansiktet :)
tror jag ska pröva att vaxa under naveln så jag får se hur de blir :)
HAHA, man får väl bara ha tålamod, är lite rädd för att skära mig där nere, men de gör väl ungefär lika ont som på benen? :o

Fridaaaa
1

Man måste ju inte raka där nere heller. 
Jag menar, håren är till för att skydda.

Araminta
4

jag ser det som mer hygieniskt att vara rakat nertill. :)

Och ja, tålamod.. och jag vill inte ens räkna hur många gånger jag lyckats skära mig där nere. men det svider lite just sekunden då du gör det. sen känner du inte av det mer. :) Sen kan jag ju tipsa om en jätte bra after shave för intimrakning. :D Finns på apoteket som Rfsu har gjort. :) Svalkar skönt, och det blir inga röda prickar. :D

Araminta
0

jag kan ju skvallra om att pojkar har samma problem med intimrakningen som vi tjejer. :P enda skillnaden är att dom ser lite mer vad dom håller på med än vad vi tjejer gör. :P

Fridaaaa
0

#6 Okej :) Jag trimmar mitt bara. Gillar inte helrakat, tycker inte det är sexigt direkt :)

Araminta
0

äh, alla gör ju som man själv tycker. :) Dock kör både jag och sambon helrakat förvi tycker det är skönast och mest hygieniskt. :)

Wand
3

Att raka sig där nere är rena labyrinten, men det är inte svårt när man väl lyckas pussla ihop det! 
Man får helt enkelt lyfta och dra och se till att komma åt. Var försiktig med rakhyveln och raka inte mothårs. Jag har rakat mig där nere sedan jag var 11 år och jag har aldrig fått finnar eller sår, det blir bara slätt och behagligt. 

Alla har vi hår runt munnen, jag tycker inte att det finns någon mening med att ta bort det bara för att det syns. Men om du prompt ska bort med det så råder jag dig till att noppa och inte raka. Har du otur så kan det växa ut ännu grövre och mörkare hårstrån då.

De enda ställena på kroppen som jag rakar är benen (men bara upp till knäna, jag har aldrig rakat låren i hela mitt liv), mellan benen och under armarna. Jag tycker inte att det finns någon mening med att ta bort allt hår vi har, det räcker väl med det som syns mest och är som allra fulast. Fast anledningen till att jag rakar mig mellan benen är helt enkelt för att det annars blir obekvämt med underkläder haha.

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

Åsa S
3

Rakat mellan bena är inte så hygieniskt som folk tror, enligt tester får kvinnor som rakar sig mer skadliga bakterier mellan bena + man får lättare svamp än kvinnor som inte rakar sig. Håret skyddar mot bakterier och annat utifrån, så är det ur hygiensynpunkt man rakar sig så får ju det motsatt effekt + är ju inte så sexigt se ut som en 4åring mellan bena.

theraphosa
0

Jag tycker du ska vaxa läppen och naveln! resultatet håller längre och håren som växer ut kommer inte bli tjockare än va dom har varit.

Du kan köpa sånna weet vax rämsor, man värmer dom med händerna och sen sätter man med där oönskat hår finns och rycker! Jag andvänder de till armarna och de funkar välldigt bra, tycket den råsa förpackningen är bäst. Gör inte så ont, men andvänd inte på könshåret för de tar inte allt, där ska du om du vill vaxa ha flytande vax. Observera att de gör välldigt ont! haha. Så raka är att rekomendera eller kanske sånt hårbortagnings kräm som man skrapar bort med en plast grej? Har inte tässtat själv men de kanske funkar =)

Fråga på typ kicks eller åhlens, dom har nog oxå bra tipps om du skulle va osäker.

Wand
8

#11 Jag tycker inte att man ser ut som ett barn bara för att man rakar sig mellan benen. Jag gör det för att jag ska kunna bära underkläder utan att det skaver och gör ont, och för att jag ska kunna ha samlag med min pojkvän utan att skylta med en buske. Jag tycker inte att man ska skammärka intimrakning, alla gör det av olika anledningar.

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

Araminta
2

#11 Jag må ju säga att varken jag eller min sambo skulle direkt njuta av orala samlag om vi inte var rakade. Visst jag accepterar att folk kanske tycker det är "bättre" och "sexigare"  att dyka i buskar. Men de gör då verkligen inte vi. Jag har aldrig haft problem med vare sig finnar, svamp eller vise verse. Och jag menade att det känns mest hygieniskt vid oralt. :/sen att vissa har problem med underlivet de är ju från person till person. och jag håller med Wand om att alla gör de av en anledning.

bellanova
2

Men inte får man skadliga bakterier av att raka sej Är det ngt så är det tvärtom.

Så fort du ska göra ngn operation så är dom väldigt noga med att raka bort håret där dom ska skära Just därför att det INTE ska bli någon infektion

Och ska man behandla skäggsvamp hos män så säger man till dom att raka sej och då försvinner skäggsvampen.Så det som Åsa S skriver stämmer INTE

Åsa S
1

Ev svamp finns inte på håret n'r det gäller svamp i underlivet. Den finns i ex. slidan. Rakar man bort håret så ligger tyg och liknande direkt mot huden, har man hår blir det en liten luftkudde mellan hårstråna som ger ventilation. Ju tätare tyg och sånt ligger mot huden desto gynnsammare klimat blir det för svampen = den förökar upp sig men det är ju klart rakar man sig och har kjol och inga underbyxor så får man ju ändå ventilation.

Angående bakterierna så finns det nyttiga och skadliga bakterier, med hår har man rätta klimatet mellan bena som vi enligt evolutionen ska ha och man får mer nyttiga bakterier än skadliga. Rakar man sig blir det mera öppet för skadliga bakterier utifrån de finns ju i luften, textilier mm. och finns det inget hår blir det ju lä'ttare för såna bakterier och ta sig dit

bellanova
0

dom enda nyttiga bakterier jag känner till är laktobacillerna som finns i slidan men bara där. Har man hår och sätter o reser sej så blir det som en pump Dom enda bakterier som då kan förflyttas är dom som finns i ändtarmen Och dom ska man definitivt inte ha i slidan

Cazzos
0

Mitt tips är att vaxa överläppen och magen.
Underlivet kan du "dra ut" så att det bli en slätare rakyta. Bara raka på. Huden är inte himla ömtålig.
Det vikigaste med att raka sig (oavsett var) är att smörja in sig med en bra kräm efteråt!

[Tovab]
2

Usch för buskar. Så otroligt äckligt och osexigt. Rakat ska det va.