Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettkänsliga-rummet
Läst 2391 ggr
[Gabriella01]
3

Kärleken

Hej, jag undrar bara hur killar visar att dem gillat tjejer? För jag gillar en kille i min klass och jag tror att han gillar mig också. När jag svarade rätt på en fråga så sa en annan kille i min klass " Vad duktig du är, första gången du svarade rätt! " Fast han sa det lite sådär taskigt eller vad man nu ska säga… Då kollade han på mig. Alltså inte han som sa sådar, utan han som jag gillar. Han log mot mig. Men det gick så snabbt så jag hann inte le tillbaka. Jag har också märkt att han kollar på mig på lektionerna… Men det kan ju vara för vad som helst, eller? Det kan ju vara att han tycker att jag inte ser bra ut? Jag vågar inte visa mig utan smink för honom. För då skulle han inte gilla mig längre. Jag testade en gång i skolan att ha väldigt lite smink på mig. Då sneglade han på mig, som om han tycke att jag var ful. Samma dag som jag hade sådär lite smink på mig så såg jag vid maten att ha tittade på en annan tjej. Jag blev ledsen och gick förbi mitt framför ögonen på honom och då släppte han blicken från henne och gick därifrån. Jag vet att alla tycker att den tjejen är så "söt" och alla killar gillar henne. Jag har gillat denhär killen i 4 år och inte vågat säga något till honom. Han har skrivit till mig på facebook också. Han har sagt att jag är söt. Men han tycker säkert att dendära andra tjejen är mycket sötare. Men jag ska säga att jag inte är en av dem populära och därför är jag rädd att han ska skämmas för att vara ihop med mig och vi skulle bli det.

(vet inte vilken grupp jag ska välja)

Vad ska jag göra? Hur ska jag visa att jag gillar honom?

[cookies]
2

Du kan aldrig vara säker att han tycker den andra tjejen är sötare, även om du frågar han och oavsett vad han säger så är det inte säkert att han säger det äkta ;)

Sen så har jag varit med om en del saker med personer som man verkligen inte trodde skulle bli tillsammans har blivit det.. :) Så det finns allt folk som tycker anorlunda :D

Visa bara intresse för honom, snacka är en bra börjat, facebook är lättast att börja snacka på, sen så sms kanske? :)

[Gabriella01]
0

Men jag har inte hans nummer….

[cookies]
0

Börja snacka med han på fb, sen efter ett tag när ni kanske är bättre vänner så fråga efter hans nummer ;)

[Gabriella01]
0

Ja, men han värkar inte ens lägga märke till mig längre …. :/

[cookies]
0

Aww :(

[Gabriella01]
0

Men…. Jaja. "glöm han och gå vidara, kom ihåg att det alltid finns någoj finare" Som vissa brukar säga ;)

[Nallegardenskaniner]
4

meh, tycker ändå du kan chansa o skriva till han på fb (om du nu inte redan gjort det), du har ju inget o förlora direkt :] o han kanske börjar lägga märke till dig igen då ju :)

[Gabriella01]
0

Ja, du har rätt