När ens partner..
Säger att h*n älskar dig alldeles för tidigt, vad gör man?
Har många erfarenheter av detta, oftast sker det inom 5 dagar och jag får världens ångest.
Vad tycker ni? Har ni upplevt detta? :)
Personen kanske har en förmåga att förälska sig fort och därav kommer "jag älskar dig" också snabbt för denna personen.
Jag personligen har svårt att falla för folk och verkligen börja älska nån. Har baar en, finns bara en för mig. Han har jag hittat nu.
Jag får också ångest då, känns som om att det är så galet lätt att svika då. Om personen älskar en så tidigt …. vet inte vad man ska göra åt det.
Man kan ju faktiskt älska utan att säga det så sjukt tidigt, killar alltså! ;)
Om jag själv inte är redo för att säga jag älskar dig tillbaka får jag lite ångest, jag föredrar att vänta än att förhasta mig. Tycker det känns mer seriöst även om det inte behöver vara så. :P Jag väntade 3 månader innan jag fick höra älskling sedan jag älskar dig, då var jag "redo".
Men om han vill ha bekräftelse tillbaka och du inte vill säga jag älskar dig för att du ex. inte känner dig redo än så kan man ju berätta det. Vissa tar det hårt medan andra accepterar att man tar det lugnt fram :)
Tycker inte att man kan säga det "för fort". Det är upp till var och en.
Jag började säga "jag älskar dig" till min pojkvän redan efter max 1 vecka, han väntade ca 1 månad för han tyckte att det kändes mest rätt :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.