Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettstudier-och-utbildning
Läst 4888 ggr
Anfa
0

Nationellt prov i NO

På Onsdag gäller det, nationellt prov i NO, fysik för min del. Känns sådär lagomt kul med tanke på att fysik är det NO-ämne som jag tycker är absolut svårast och tråkigast. Lätt att plugga till är det ju inte heller…

Vilket NO-ämne ska ni ha prov i och hur laddar ni upp? Glad

AkaiTsuki
0

Hoho vi kommer ha i biologi

Hyfsat lätt då jag inte tycker om NO speciellt mycket men om det skulle vart i kemi..skulle jag bli förfärad :(

Hmm jag kommer väl läsa på mina anteckningar från 7-9an och sammanfattnings sidorna

//Joanna

[_hsleiufhbtv]
0

Känns som att vi har det värsta haha :( kemi! Usch :(

AkaiTsuki
0

Hoho…. har nästan fobi för de dära gasolbrännarna D: = jag ville Definitivt Inte ha kemi.

Men det sägs att fysik är lättast för infon står lätt i sammanfattningarna  och man behöver inte läsa igenom ALLT men i biologi och kemi står det lite mer utspritt och man behöver repetera kapitlerna :o

Enligt min NOlärare iaf

//Joanna

[_hsleiufhbtv]
0

#3 instämmer, men fick naturligtvis kemi bara för det.. :(

AkaiTsuki
0

Alla ***** formler i kemi…tycker lite synd om dig

den enda direkta "formeln" jag behöver kunna till biologi är väl fotosyntesen

//Joanna

Anfa
0

Haha jo lite skönt är de ju att slippa plugga formler i kemi, fast det kanske inte är så mycket sånt men..

Hoppas det går bra för er i alla fall!Skrattande

[Dominik]
0

Hahahaha jag ska skriva NP i Kemi och är inte ens klar med den första kapiteln :D Fan va kul det kommer va :D

För att klara NP tänker jag läsa sammanfattningarna imorgon, en dag innan provet :D

Lycka till :D

Frida B
0

vi ska oxå ha i fysik, men knappt pluggat ett skit… känns ju jättebra… ^^

Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Wonderwallen
0

Ska ha NP i biologi. Våran klass laddar upp genom att repetera ett gammalt nationellt prov i biologi, samt läsa igenom lite texthäften som vi har fått av våran lärare och repetera lite saker inom biologin. Är väldigt glad över att vi fick biologi då det är mitt favoritämne inom NO, hade nog inte varit peppad alls om vi hade fått fysik eller kemi. Tungan ute

Cazzos
0

Jag har också fysik.. Är SÅ otaggad. Rynkar på näsan

AkaiTsuki
0

Vad kommer ni ta med er?

Vi får ha med fika och dricka bara det inte prasslar och låter  :)

//Joanna

Anfa
0

#11 Drickyoghurt och en chokladkaka, hehe :$ kanske nån macka också men det måste gå fort och äta eftersom jag tar så lång tid på mig att skriva prov…

Cochon
0

Jag ska också ha Kemi, är glad för att det är Kemi då det är relativt enkelt. (fast det skulle jag väll säga om vilket NO-ämne som helst xP)
Jag läser igenom dem gamla Lpo böckerna så jag får lite repition, än så länge känns det OK. :P

Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋

pigelina
0

Fysik tyvär, allt annat skulle vara bättre, haha

// Hanna

www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner

Medarbetare på lejonkaniner.ifokus

[Dominik]
0

Oh my gosh!! Det gick skit dåligt!!! Chansade på allting, vi har inte ens gått genom bomull skiten. NO läraren skulle rätta mitt prov först, och när hon kom in på svenska lektionen så sa hon att hon rättade bara mitt prov så länge o så såg hon inte så jätte glad ut, sen viskade hon nåt till svenskaläraren :((((((

AkaiTsuki
0

Höhö……… fattade typ inte vad de menade med något men hoppas mitt babblande ger ett VG :3

//Joanna

Anfa
0

Satt och skakade på rasten, haha har så himla höga krav på mig själv. Men det kändes ändå helt okej, en fråga som jag tror var ganska viktigt missuppfattade jag totalt, men tror att de flesta g-poängen gick bra, hoppas att det räcker till ett vg!:)

[Dominik]
0

Fick VG :D

Cazzos
0

Asså åh, lab. rapporten kunde jag inte aaaaalls.. Blev så sjukt besviken efteråt. Rynkar på näsan

[Dominik]
0

#19 Haha skämtar du? Man skulle jo bara skriva vad man använder, o man skulle planera undersökningen och använda kemiska begrepp (kemiord).  Det var riktigt lätt. Jag har gjort det med T-röd, T-Gul, vatten och olja för två veckor sedan :D:D:D Så jag fick max poäng på labbdelen.

pigelina
0

#20 Vad handlade eran labb om och vilket ämne hade du?:)

// Hanna

www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner

Medarbetare på lejonkaniner.ifokus

[Dominik]
0

#21 Hade kemi, och labb skiten handlade om matoljans löslighet i olika ämnen

Wonderwallen
0

Själv så genomförde jag biologilabben igår, och jag är skapligt nöjd med min insats. :)

Anfa
0

#18 Har ni redan fått tillbaka det?:O

Hehe våran klass hade gjort i princip samma undersökning på en av våra lektioner som den som blev på lab-delen;)

[Dominik]
0

#24 Japp. När vi skrev första delen i svenska så fick vi reda på resultaten nästa dag :D

AkaiTsuki
0

Vi har inte fått reda på vårat resultat av något nationellt test alls :(

//Joanna

moawi
0

Jag har i fysik… Hade så gärna velat ha i biologi, det skulle jag inte ens behövt plugga till. Imorgon ska vi göra labben :s

Jag skrev på labbrapporten att det var tyngden som avgjorde, men tror det är fel då nån annan som hade gjort det sa att det var längden på tråden.

Nån som har gjort fysik-labben?

#26 Inte vi heller :s

Cazzos
0

#27 Jag gjorde fysiklaborationen, min handlade också om svängningstid. Glad

Jag svarade att det är tyngden som avgör. Om tråden t.ex. är jättelång och vikten är lätt så kommer tråden inte att svänga ordentligt.
Jag kunde inte göra utförande och det, så jag vet inte hur jag ska hjälpa dig D;

Anfa
0

Det är längden som avgör:)

[Wera]
0

Då jag gick i 9:an hade dom just infört nationella i NO så vi var bara testelever som testades för första gången :) Gick bra och det var inte så avancerat. Hade kemi (mitt lättaste just då).

moawi
0

Gjorde det idag och det var inte alls svårt. Detta är nog det knasigaste jag sagt, men det var faktiskt t.om. kul :P Alla började asgarva när man mitt i tystnaden hörde ett duns, så var det någons tyngd som flugit iväg igen, hahaha!

[Dominik]
0

Jag tycker inte att det finns nåt som kan vara kul med matolja :(

AkaiTsuki
0

Haha… failade stort på labben men gjorde med min egna instruktion ;)

Höhö tog för mycket jod så den bara NOPE!  ;)

//Joanna

fotogymnast
0

Hade i biologi, haha hela klassen chansa på i princip alls. När vi skulle göra förberedelserna till labben satt alla med handen uppe för att ingen fatta ett skit… Läraren har dessutom sagt att våra labbgrejer va jättedåliga…! Kan iofs bero på att vi aldrig har haft labb i biologi.. hahah! Känns lite konstigt när jag som har mvg i biologi inte ens kunde g-frågorna ;))

AkaiTsuki
0

Labben vi gjorde i biologi hade vi redan gjort i kemi nån gång… fast inte för att jag hade minne av det

//Joanna