Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettkropp-och-själ
Läst 2344 ggr
[fessing]
0

Vill inte mera!

Tappat all lust på livet Mitt jobb gör så ja förlorar all fritid jag är aldrig hemma Inget liv utanför funderar på att sova där ibland:( De fritid jag får är ja med min tjej de är alltid så jag gör aldrig något annat känns de som! Funderar på om mitt liv är värt i leva? Tvekar på de:( jag behöver inte psykolog många säger de. I de har fel De fattar inte hur de är! Vi är 5 st sin jobbar på samma plats som jag Trots de känns de som bara jag jobbar vi har rätt uppdelat men antar Ja fick 'mäst:( ja vill bara bort verkligen hatar mitt liv! Vad ska jag Göra!

WilmaP
0

Gå till en psykolog eller liknande & ta tag i dina problem, försök att skaffa ett nytt jobb om det är så illa att det förstör ditt liv.

[fessing]
0

#1 Som jag skrev i mitt inlägg jag behöver inte prata med psykolog de är inget fel på mig:( anser felet ligger hos de som Ja jobbar med! Byta jobb är inget alternativ då jag inte kan få nytt pga handikapp! Jag anser mig vara meningslös i stället i bör buras in dödas eller flytta från Sverige jag kommer aldrig acceptera min existens

WilmaP
1

#2 Man kan gå & prata med en psykolog även fast att det "inte är något fel på en". Mår man dåligt & till & med inte vill leva, som i ditt fall behöver man prata ut med någon. Vill du inte lyssna på det & inte har möjlighet till att byta jobb vet jag inte vad du ska göra. Försök prata om hur du känner med de du jobbar tillsammans med? Har du pratat med din tjej om att du mår som du gör?

oh-la
0

här är en till som bor på jobbet, är kvar där nu, snart 12 timmar sedan jag började imorse och fortfarande ingen tanke på att gå hem…

om du inte tycker det är värt att existera med spelar det ingen roll vems fel det är. då behöver du hjälp.

tycker du att du har blivit felbehandlad på jobbet är det något du måste ta med din chef, och om inte chefen lyssnar är det facket som gäller.

[fessing]
0

#3 Har pratat med henne och hon säger damma Men hon börjar tröttna På mig! De kostar och de gör att jag vägrar o sp kommer de alltid vara Sen e jag rädd de trycker piller i mig! Jag behöver verkligen inte de ! Jag behöver vänner vilket ja inte har behöver någon i prata med en vän! De finns de inga längre i mitt liv! #4 Facket finns ej hos oss de är bara gilla läget eller va utan jobb! Trivs du jobba så mycket? Jag jobbar ca 10 övertid per vecka alltså Inget liv utanför jobb enligt mig! Bor långt från jobb med:(

oh-la
0

#5, pendlar ca 7 mil om dagen, har i alla fall 2 övertidsimmar/dag, någon gång i veckan mellan 3-4 övertidstimmar så jobbar väl totalt mellan 10-12 timmar över i veckan. är glad att jag har en sambo som fattar varför jag jobbar så mycket, annars hade det aldrig gått. jag måste jobba så mycket. det visste jag redan när jag tog jobbet, även om jag kanske inte trodde att det skulle bli riktigt så extremt. och jag måste medge att jag ibland vill kräkas på alltihop… speciellt när man kommer hem och inte orkar äta middag utan bara får hoppa i säng.

facket finns för dig, inte för din arbetsplats. ditt jobb har inget att göra med facket, utan det är du som är medlem där. det finns fackförreningar för alla brancher. jag ingår i Unionen, sedan finns det förreningar för alla möjliga brancher. kommunal för kommunalanställda exempelvis, metall för industi och metallarbetare… din arbetsplats kan inte hindra dig från att vara medlem där.

varför är du rädd för att gå och prata med någon och tvingas i tabletter? den svenska sjukvården funkar inte riktigt på det viset. ingen kan tvinga dig att ta tabletter. och frågan är hur mycket det är värt att må som du gör? du säger att du har ett handikapp, påverkar det din självsyn? en psykolog är inte någon som bara nickar och tvingar i dig tabletter. deras jobb är att få dig att förstå varför du känner som du känner och hjälpa dig ur ditt dåliga tänkande, det är vare sig konstigt eller udda att man ibland behöver hjälp att komma ur en ond spiral.

[cookies]
0

Börja med att lev en dag i taget!
Gör saker som du gillar, gå ner på 80% eller nåt om du jobbar 100, för du måste få igång din fritid och göra saker DU tycker är kul ;) Insett det i mitt liv, har jag inte kul så kommer jag ta livet av mig.. kanske iaf "/

Fridaaaa
0

Psykolog är inget fel att gå till. Många som går det när dem mår dåligt osv.
Och "det är inget fel på mig", skulle det vara fel på folk som går till psykolog? Skulle verkligen inte tro det. Elakt att säga så.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[fessing]
0

#8 förlåt inte meningen o trycka ned dig..fått för mig att folk alltid tycker så att de som går till psykologer är svaga personer:( förlåt mig:(

så jag måste försöka hitta roliga saker i livet o ta chansen o uttnyttja tiden o läga min tid eller mera av min tid på trevliga saker=?

de kanske tar betalt för höra mig för har alltid fått för mig att man blir itvingad tabletter o skit..så får se vad som händer o sker…

Fridaaaa
0

#9 Jag går inte själv hos psykolog men vet dem som gör. Alla människor har svagheter, och psykologer kan hjälpa en på traven med vissa saker :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Cazzos
0

Psykologer finns för fler människor än bara de som det "är fel på". Du kan prata ut hos en psykolog och få stöd och hjälp. Typ som på iFokus fast från en expert. Du kan inte säga att du inte behöver en psykolog om du inte testat. Flört

oh-la
0

#9, vården kan inte tvinga dig till något alls. vill du inte säger du nej och då är det på det viset. ge det en chans vet jag? vad har du att förlora? i värsta fall blir du inte bättre och det hjälper inte. i bästa fall får du hjälp att bli bättre och få en frisk syn på ditt liv, för helt ärligt, dina tankar om livet är inte friska. hade du haft halsfluss antar jag att du hade gått och fått medicin, varför är det så jobbigt när det handlar om psykiska problem?

[cookies]
0

#9 Ja, för gör du kul saker så blir man glad, eller alla jag känner iaf blir det :) Sen så måste du tänka framåt, för att få motivation. Du verkar ha fyllt 18 eftersom du pratar om bil och jobb, så fylla 18 kanske inte är en motivation längre? ;) Men t.ex. spara till en resa, dig och din flickvän, eller en kompis. Vad som känns bra vet bara du :)

Men t.ex. har du nån kompis och ni båda gillar gocart, fotboll, hockey, resa eller nåt annat, försök göra det :)

Så försök hitta saker som gör dig glad (utan att då kosta väldigt mycket eller liknande) :)