Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettövrigt
Läst 4331 ggr
Wand
16

F.d vän som stödjer djurförsök...

Jag bråkade nyligen med en vän, detta var väl 3-4 veckor sedan nu. Jag är inte något som helst ledsen över detta, då mitt hjärta äntligen är lättat över att jag inte har henne i mitt liv längre. Hon har verkligen varit en börda och en ansträngning för mig. 

Dock, kan jag erkänna, att jag läser hennes blogg lite av och till då jag alltid verkligen fnissar åt henne då hon är så hemskt dubbelmoralisk och, ursäkta yttrandet, blåst.

Nu skrev hon ett inlägg om att hon är såååå trött på folk som klagar på botox, för vad gör det att djur dör sålänge man får det liksom?
Hon bryr sig inte om att tusentals djur dör för varenda sats som görs, att de plågas till döds. Hon kom även med argumentet att "allt testas på djur, hårfärg och smink också" vilket självfallet inte är sant då många tillverkare väljer andra sätt.

Det är ju praktiskt taget som att säga att skönhet och lyx är mer värt än liv…

Då blev jag riktigt jäkla förbannad. Jag kunde helt enkelt inte hålla mig. Har sett mycket dumt komma ifrån henne, både under tiden vi varit sams och nu efter, men detta är verkligen nog för mig.

Så jag skrev till henne att vad är hon egentligen för en hjärtlös idiot som påstår att det inte gör något att djur dör? Att de dödas bara för att hon ska få expanderade läppar och reducera någon rynka? Är det värt det? Vad för jävla människa är man då?

Det är sällan jag uttrycker mig så "elakt" (skrev ju lite annorlunda till henne…) och oftast lyckas jag hålla mig. Men nej, nu kunde jag inte.

Har inget att förmedla med detta, mer än min uppenbara åsikt om djurförsök.

Tänk att sådana här gullefjun dör i hundratal varenda dag för att folk ska få vara "fina" (det är ohyggligt med botoxläppar och reducerade rynkor imo)…

Jag begär inte att alla i hela världen ska bry sig lika mycket som jag, men något måste man väl ändå känna inombords?

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

[Mirka]1
0

Bra sagt, stå på dig och om du ändå mår bättre utan henne så förlorade du ingenting på att säga så. Jättefinbild förresten!

Cazzos
0

Jag är precis som dig.

Hatar djurplågeri i alla former.
"Djur är djur". Men va? Nej, människor är också djur, vi alla är individer, vi känner smärta, hunger och törst precis likadant.

Jag tycker att det är bra att du säger åt henne. Lite vett borde hon väl få in i huvudet.

Alexandra aka. "Kissie" gick och köpte massa päls för inte mer än 1 år sen och vad säger hon nu? "Jag är emot djurplågeri, jag köper inte päls" men lägg aaaaaav.

Det är samma sak som när hon förut sa att "om låren går ihop så är man fet", och hon nämnde ALDRIG att kvinnor med kurvor är vackert osv. Nu ändrar hon sig helt plötsligt och säger att alla är fina som de är, vilket hon absolut inte sa för ett år sedan.

Hon kanske bara "provocerade" som hon säger men det spelar ändå ingen roll..

[Mirka]1
0

#2 får man inte ändra sina åsikter med tiden?

Cazzos
0

#3 Jo, men med tanke på att hon är en stor förebild för många så är det en dubbelmoral i mina öron.

[Dominik]
0

Jag stödjer inte botox, men har inget emot det. Vill folk göra sig snygga så får dom göra det.

Tinwe
3

Jag tycker att de som är så beroende av sitt utseende att dem går så långt som att smälla in botox i läppar och ansikte så kan dem ta sitt förbannade rövfett istället och sätta in i läpparna. Usch. Blir så förbannat arg på sånt här..

/Matilda

"Never give up on something you can't go a day without thinking about."

Hanna
3

Botox är ju ett nervgift. Varför ens använda det? Kan man inte vara nöjd med hur man ser ut? Obestämd

"

Vad Botox används för

Hos vuxna, används Botox för att behandla:

• ihållande muskelspasmer i ögonlock och ansikte

• ihållande muskelspasmer i nacke och skuldror

• ihållande muskelspasmer i handled och hand hos patienter som har haft en stroke

• kraftig svettning i armhålorna som inverkar störande på vardagslivet och då annan lokal behandling inte hjälper.

• urinläckage till följd av problem med urinblåsan i samband med ryggmärgsskada eller multipel skleros."

"Jag har medel mot urinläckade i käften". Var stolta??Foten i munnen

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

[134643]
1

Jag skriver en uppsats om djurförsök och botox i skolan just nu faktiskt. Dock så finns ju botox till för att hjälpa t.ex utvecklingsstörda att få rörligare leder till exempel. Så allt är inte för att få snyggare ansikte. ( Jag är själv mot djurförsök, men skulle bara säga att det faktiskt finns en positiv sida av det :) )

Frida B
1

tänk vad världen skulle bli så mycket bättre om alla tänkte som du… tänker nämligen likadant, blir j*vligt förbannad på personer som stödjer denna tortyr mot djuren… tänk om fler skulle tänka som du. du ska vara riktigt stolt över dig själv :)

Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

[Dominik]
0

Den positiva sidan av botox gör att man blir vacker :)

[134643]
8

#10 Definitionen av vacker är olika för olika människor. Man behöver inte ha slät hy för att vara vacker.

bambiiii
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tror att du skriver om mig… nej ja skojar men det hände samma sak! men istället med ett helt gäng tjejer de sa men när du blir större så kommer du att använda botox och vi behöver det faktist! jag sa att det finns testceller osv men nej de lyssnar inte så jag sa(ni är okänsliga dumma människor som jag faktist aldrig brukar säga och gick jag iväg!

men jag tänker stödja djuren tills jag döör!!!!!!!!!!!!

Bambi du är min älskling ♥ Älskar dig

Blogg: www.janaslife.bloggplatsen.se

Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3

Cazzos
1

#12 Vilken fin kanin Skrattande

bambiiii
1

13# HHIHI JA HAN ÄR SUPERSÖT MIN LILLASÖTIS! HAN TACKAR! :)

Bambi du är min älskling ♥ Älskar dig

Blogg: www.janaslife.bloggplatsen.se

Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3

[Dominik]
0

#11 Det är sant, men man vill inte heller ha massa äckliga rynkor på ansiktet.

mjuhm
5

#15 Jo, min farmor vill det, faktiskt. :)

Jag tycker det var super bra av dig TS att reagera som du gjorde. Jag tycker alla jävla djurförsök är helt galet, & jag förstår verkligen inte hur folk tänker egentligen?

Jag önskar att smink, hårprodukter & dom där äckliga sakerna inte ens hade tillverkats från första början. ALLT handlar om att vara vacker. Men det är inte vackert att ha ansiktet bombat med smink, silikonbröst & botox i hela kroppen. Man ser ju för i helvettet ut som nån jävla barbiedocka?

Okej, nu kände jag att det blev lite OT, men det hör ändå till ämnet, för jag förstår verkligen inte varför djuren ska få plågas, för att vi ska vara "vackra", vilket vi inte ens är med all jävla plast i oss?

Nej, naturligt ska det vara. Och att folk egentligen kan välja skönhet framför ett liv, är sjukt..

Nu pekar jag inte ut någon speciell, då jag själv färgar håret, sminkar mig & så. Men om det vore så lätt att bara sluta, hade jag gjort det för länge sedan. Jag tror nog att folk här inne förstår vad jag menar, när jag säger att det är svårt.

♥ Den som sa att lycka inte kunde köpas med pengar, glömde djuren ♥

[134643]
2

Jag slutade bry mig för år sedan. Man kan inte regera på alla som inte tycker som en själv. Jag säger inte något elakt till de som tror på gud, de som matar sin orm med djur eller de som helt enkelt inte tycker som jag… Då skulle jag gå runt sur hela tiden. Låt människor tycka vad de vill - Sverige är ett fritt land - och skit i att bli arg på dem, det kommer antagligen inte göra något bättre.

[Dominik]
0

Amen oh my gosh… Djurvänner asså..Det är bara några möss som föds upp för människans behov.

Bara sluta bry er om det.

[134643]
8

#18 Men är inte det fel? Hur vi kan titta ner på någon/något så mycket att vi kan se det sakta lida till döds? För hey, de är ju uppfödda för att dö. Det måste vara den kassaste ursäkt jag någonsin hört. "Klart att det är okej att flera hundratusen möss dör i djurförsök varje år i Sverige, för de har ju blivit uppfödda för att dö" *suck*

Hey, i got some news for you, du kommer också att dö! Alltså är du född för att dö. Du blir också utnyttjad av människor här i världen (chefer t.ex), du kanske vill få lite gift insprutat i magen så att du får lida till döds också? Nej, fy för sådana som du.

[Dominik]
0

oké. careface :)

[134643]
6

#20 Haha, och du lägger du ner tid på att kommentera? Sure thing.

[Dominik]
0

[134643]
10

#22 Du vet att man kan göra två saker samtidigt? Och om du nu är så himla intresserad av mitt liv så ja, min ena råtta sover innanför min tröja och den andra på min axel. Något annat du vill veta? Vad jag åt till middag kanske, vilka läxor jag har?

Tinwe
7

"borde inte du leka med dina råttor ?"

Vad är det för meningslös kommentar? Om du ska argumentera mot eller för någonting så får du försöka lite mer än så, vad har hennes råttor att göra med saken?

/Matilda

[Dominik]
1

haha har du gjort 5 accounts för att gilla det du skrev ?

[134643]
8

#25 Ja precis så gick det till, för jag är ju någon patetisk liten tjej som söker uppmärksamhet. Är du lite sur nu för att ingen gillar dina inlägg?

Och snälla nån, kan du hålla dig till samtalsämnet och sluta kommentera skitgrejer ingen bryr sig om?

Tinwe
3

#25 Att du är så blind och inte ser att ingen stöttar det du skriver?

/Matilda

[Dominik]
0

#26 Visst, nu är jag tyst :)

[134643]
7

#28 Tack gode gud för det.

Tinwe
5

#29 Agreed!

/Matilda

Michaela-N
1

Nej, jag håller inte med om att det är rätt gjort av dig faktiskt.

Man kan ha delade åsikter om allt. Jag tycker inte heller om djurförsök egentligen, eftersom många (men inte alla) djur tar skada av det.

Men man behöver aldrig kalla någon hjärtlös idiot när personen ifråga kanske inte ens har en aning om hur sanningen ligger till. Jag håller hellre inne med vad jag tänker och tycker om personen, utan upplyser istället om ren fakta.