Tycker om honom
Det finns en kille i min paralellklass, som jag tycker väldigt mycket om. Och jag vet att han tycker om mig också. då han umgås mycket med min två år yngre bror eftersom båda är skateare. Han har alltså berättat det för min bror.
Frågan är bara, hur ska jag söka kontakt? Vi är båda ganska blyga, så tror ingen riktigt vågar ta första steget.. Tyvärr.
Säg inte att jag sa säga som det är direkt, för det gör jag aldrig. Inte heller "ska vi gå ut och fika?" etc. För det kommer aldrig inträffa att jag säger något sådant..
Tacksam för svar! :)
Facebook, sms, msn? 
#1 Jo fb men vad ska jag skriva då? >.<
Kan du inte bara typ börja med att fråga om någon läxa eller något då? Eller ni har inte lektioner ihop? (parallellklasser brukar ha det, här iaf..) Sen bara utveckla det :)
Håller med #3 
Om ni båda gillar varandra så så blir det nog inga problem att börja prata med varandra. Fråga om han vill gå på bio, gå hem tillsammans från skolan, göra läxor tillsammans eller nåt sånt 
Jag är själv blyg när det kommer till killar och så - och det sista jag vill är att låta elak, men om du nu vet att han är kär i dig, vad kan gå fel? 
Lycka till, tycker du ska köra på #3 tips! :) <33
"Få aldrig en tjej att falla om du inte är beredd att ta emot henne"
#3 Men vi har aldrig samma läxor så det är inget alternativ tyvärr :(
#4 Det är just det som är problemet, vi är båda ganska blyga av oss..
#5 Men ändå, blygheten tar överhand :(

#6, du ångrar aldrig det du gjorde så som du ångrar det du aldrig gjorde ;) har ni båda facebook, well, bara säg något. det är bara du själv som hindrar dig. jag tror många som är så blyga helt enkelt bara får försöka lära sig att det värsta som kan hända ändå inte är någon katastrof. det kan inte gå så illa som man målar upp i sin hjärna. gå in på fb, skriv hej och tryck på send innan du hinner ångra dig :P
för att vinna måste man trotts allt våga.