jag är helt ensam i skolan
ingen gillar mig
men jag fattar inte vad det är jag gör för fel. jag har alltid haft otur med kompisar… jag fattar inte vrf!
jag har redan bytt skola 4 gånger fast det hjälper inte hur mycke jag än försöker att få kompisar. jag fattar inte vrf ingen gillar mig:(
jag gör folk att skratta typ hela tiden, jag är snäll, social,rolig,påhittig, alltid glad osv
fast ändå har jag inga kompisar. min mamma ha varit så snäll och låtit mig byta skola så många gånger bara för att jag ska trivas men det hjälpte ändå inte. för jag är en sån som ger up snabbt. efter 4 gångers försök fick jag äntligen 3 kompisar. fast efter 2-3 veckor så slutade de umgås med mig. men jag vill inte berätta det till min mamma för hon var så stolt över mig så jag vill verkligen inte få henne besviken. men vad ska jag göra? jag orkar inte mer
kan någon snälla hjälpa mig?
Det är inte dig det är fel på. Så som du beskriver tror jag att folk kan vara rädda för att du verkar vara speciell, på ett bra sätt. Vissa kan vara avundsjuka på dig, men va inte orolig. Det flesta kompisar från skolan är man inte vän med hela livet. Det brukar bara vara några stycken. Sen om du bytit skola ofta kan det vara så att det redan är som ett gäng där och då kanske det inte är så lätt att vara ny.
Jag har också haft det som dig men nu har jag världens bästa vänner när jag är 18. Du kommer få massor av bra vänner när du börjar gå ut och träffa nya underbara personer du vill ha in i ditt liv. I skolan finns inte alla kompisar man vill umgås med. Jag har bara 2 nära vänner kvar från min skoltid, resten av alla mina nära vänner har jag träffat ute och sånt!
Gilla min facebook sida för att se bilder vi lägger upp från våran uppfödning av:
Dvärgvädur, Magagaskar, mantelt & Vit blåögd.
Guldhamstrar i olika färger. Hemsidan: Makke & mandys superfina djur
jag har också vänner utanför och sånt fast jag vill ha också ha kompisar i skolan för jag orkar inte vara ensam på rasterna
#2 Det är ju jättebra! Måste vara jättejobbigt att vara ensam på rasterna :( hur gammal är du? Det är väl ingen som är elak mot dig?
För mig har det varit så att folk har typ trott att de inte har dugit åt att vara mina vänner.. Alla som jag lärt känna som blivit mina vänner sedan har fått första intrycket av att jag är en sån tjej som är kaxig, skiter i allt och inte bryr mig, så att det hade varit pinsamt för dom att komma till mig.. förstår du? Men så har jag aldrig sett mig själv, jag har liksom inte fattat varför folk inte varit med mig, alla har bara frågat massa om mig och tyckt att jag har varit typ badass, den roligaste i klassen men sedan vågar ingen vara med mig på rasten.. men de e jag inte, bara en vanlig tjej liksom.
Kanske är det samma för dig, att dom i skolan tror att du redan har masssa vänner utanför , och att du skiter i andra..
Gilla min facebook sida för att se bilder vi lägger upp från våran uppfödning av:
Dvärgvädur, Magagaskar, mantelt & Vit blåögd.
Guldhamstrar i olika färger. Hemsidan: Makke & mandys superfina djur
nejnejnej så är det aboslut inte….
det är de som tror att jag inte duger för de
Prata med dina vänner som du brukade umgås med och fråga varför de slutade umgås med dig. #3 beskrev det väldigt bra, de i skolan kanske tror att du har andra vänner utanför skolan och struntar i vännerna som finns i din klass osv?